Večletnim projektom, ki so bili odobreni v letih 2018 in 2019, ministrstvo ni zagotovilo kontinuiranega financiranja, saj je sredstva načrtovalo le za tekoče leto. Foto: BoBo/Petar Perić
Večletnim projektom, ki so bili odobreni v letih 2018 in 2019, ministrstvo ni zagotovilo kontinuiranega financiranja, saj je sredstva načrtovalo le za tekoče leto. Foto: BoBo/Petar Perić

Med drugim je revizija pokazala, da ministrstvo ni načrtovalo proračunskih sredstev za izvajanje programa SFC-ja v skladu s predpisi.

Kot je zapisalo sodišče, so z revizijo želeli proučiti zlasti, kaj je bil temeljni vzrok za zastoj financiranja, kakšen je bil dejanski obseg zastoja in v kakšni meri sta za to odgovorna ministrstvo za kulturo in Slovenski filmski center (SFC).

Ministrstvo ni načrtovalo dlje od tekočega leta, niti za večletne projekte
V reviziji je sodišče ugotovilo, da ministrstvo v letih od 2018 do 2019 ni načrtovalo proračunskih sredstev za izvajanje programa dela SFC-ja v skladu s predpisi o proračunskem načrtovanju in pri tem ni upoštevalo večletne narave projektov. Večletnim projektom, ki so bili odobreni v letih 2018 in 2019, namreč ni zagotovilo kontinuiranega financiranja, saj je sredstva načrtovalo le za tekoče leto. Zato so v letu 2020 sledili večji zastoji izplačil pri projektih, ki so že bili v izvajanju.

Ministrstvo je tudi zamujalo z nakazili sredstev, zato po mnenju sodišča obstaja tveganje, da so bili zaradi zamud z izplačili finančno prizadeti tako nekateri slovenski filmski ustvarjalci kot tudi druge, od njih finančno odvisne osebe, vključno z njihovimi pogodbenimi partnerji.

Poleg tega z ministrstvom za finance do druge polovice leta 2020 ni vzpostavilo konstruktivnega dialoga za iskanje rešitev znotraj veljavne zakonodaje, temveč je vztrajalo pri nadaljnji uporabi pretekle neustrezne in nepravilne prakse proračunskega načrtovanja.

"Ministrstvo je do sredine leta 2021 sistem zagotavljanja proračunskih sredstev za delo SFC-ja izboljšalo in v proračun ustrezno umestilo večino odprtih filmskih projektov, še vedno pa ni zagotovilo ustreznih pravnih podlag za izvajanje prihodnjih javnih razpisov in za kontinuirano financiranje filmskih projektov v prihodnje," piše v povzetku revizije. Sodišče je tako presodilo, da ministrstvo ni bilo učinkovito pri zagotavljanju pravnih in materialnih pogojev za upravljanje SFC-ja s pogodbami.

Sodišče je Slovenskemu filmskemu centru med drugim priporočilo, naj določbo, da je pogoj za sklenitev pogodbe vključitev projekta v nacionalni razvojni program, vključi tudi v svoj pravilnik o izboru projektov. Foto: BoBo
Sodišče je Slovenskemu filmskemu centru med drugim priporočilo, naj določbo, da je pogoj za sklenitev pogodbe vključitev projekta v nacionalni razvojni program, vključi tudi v svoj pravilnik o izboru projektov. Foto: BoBo

SFC ni kriv za zastoj financiranja
Glede poslovanja SFC-ja pa je ugotovilo, da je bil ta le delno učinkovit pri upravljanju pogodb na tem področju, vendar to po mnenju sodišča ni vplivalo na zastoj financiranja filmske in avdiovizualne (AV) produkcije v letu 2020. "SFC je namreč v letih 2018 in 2019 vsa sredstva izbranim filmskim projektom izplačal v ustreznih rokih, zamude, nastale v letu 2020, pa so bile posledice reševanja zastoja financiranja ministrstva," je zapisalo sodišče.

Ministrstvu je sodišče priporočilo, naj pripravi predlog sprememb internih aktov, ki bodo za filmske in AV projekte podrobno določali postopek in dolžnosti posameznih akterjev pri pripravi investicijske dokumentacije za vključitev projektov v načrt razvojnih programov, vsebino te dokumentacije in pogoje za izplačilo predplačila.