Prizor, ki v teh dneh ne bi bil nič posebnega – a posneli so ga že sredi lanskega leta. Foto: IMDb
Prizor, ki v teh dneh ne bi bil nič posebnega – a posneli so ga že sredi lanskega leta. Foto: IMDb
V seriji je eden od simptomov bolezni krvav izcedek iz oči. Vsaj po tej plati scenarij k sreči ni bil jasnoviden. Foto: IMDb
V seriji je eden od simptomov bolezni krvav izcedek iz oči. Vsaj po tej plati scenarij k sreči ni bil jasnoviden. Foto: IMDb

Danci v seriji hitro ugotovijo, da je bolezen pristala pred njihovim pragom: nekega dne na njihov otok naplavi trupli britanskega para, za kateri se pozneje izkaže, da sta s seboj prinesli bolezen. Serijo Sløborn, ki je bila lani posneta v dansko-nemški koprodukciji, nemška televizija predvaja ravno v teh dneh, ko se svet še vedno spopada z valovi in posledicami novega koronavirusa.

Serija popisuje dogodke na fiktivnem malem otočku, ki pod vplivom virusa iz idilične oaze kmalu zdrsne v kaos in paniko. Otočani dejansko vpeljejo ukrepa nošenja mask in vzdrževanja varnostne razdalje, med ljudmi pa začnejo krožiti različne teorije zarote o "resničnem" poreklu nove bolezni.

Koprodukcijski partnerji so serijo napovedali kot "postapokaliptično srhljivko o katastrofi, križano z novodobno epopejo", ki "pokaže, kaj se zgodi z ljudmi, ko se okruši tanko pročelje naše civilizacije". Serije skoraj niso predvajali, ker je odgovorne pri ZDF-ju skrbelo, da distopija malo preveč realistično zrcali resnične dogodke v svetu. "Vprašanje je bilo, ali lahko od gledalcev pričakujemo, da bodo v tem času gledali kaj takega," je pred premiero novinarjem priznal scenarist in režiser Christian Alvart.

Tragedije se vedno dogajajo "drugim"
Alvarta je za pisanje serije navdihnila misel, da ljudje večinoma verjamemo, da se katastrofe "vedno zgodijo kje drugje". Kako bi postopali, če bi nekaj takega potrkalo na naša vrata? Pri delu se je posvetoval z epidemiologi in ugotavljal, kakšen protokol ima Nemčija za primer epidemije.

"Razmišljal sem o tem, da iz medijev vedno izvemo za katastrofe po svetu, pa naša življenja kljub temu nemoteno tečejo naprej," Alvartove besede povzema The Guardian. Ko je Nemčija razglasila karanteno, je bila nadaljevanka že v poprodukciji. "Kar srh me je spreletaval, ker sem vedel, kaj smo snemali lani," se spominja.

"Čisto konvencionalna" grozljivka, ki ji je pomagalo neverjetno naključje
Nemški kritiki so nadaljevanko sprejeli z blagim posmehom. "Ne ravno subtilno," je ocenil recenzent revije Der Spiegel. Süddeutsche Zeitung ugotavlja, da bi bil to "čisto konvencionalen film o katastrofi", če nas ne bi "vsakih pet minut spomnil na resnične novice zadnjih mesecev". Die Zeit je zgodbo opisal kot "obotavljivo serijo o koronavirusu, fiktivno spremljavo resničnosti zadnjih mesecev".