Glasba
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.3 od 90 glasov Ocenite to novico!
Lara Jankovič
Prvi album Pred vami stojim gola je izdala leta 2004, Na kožo zapisane zgodbe so izšle leta 2010, zdaj pa prihaja njen tretji album. Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić
       Glede te zgodbe o krizi: to je en larifari. Kriza za moje pojme ni bilo tako huda, ampak se je to napihnilo, zato da se je lahko ljudem jemalo in nikoli več vrnilo. Pozabili smo, da so nam dali 22-odstotni krizni davek, ki je še vedno v veljavi. In nihče ne reče, ni več krize, znižajte davek. Zdaj je žaba že skuhana, navadili smo se, in davek je ostal. In takih anomalij je še veliko.       
Lara Jankovič
Pevka in igralka želi z novo ploščo zdramiti ljudi, da sami odločajo o svoji prihodnosti. Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić
Lara Jankovič
Odločna Primorka je prepričana, da človek s pozitivnim razmišljanjem nase pritegne pozitivno energijo. Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić
       Ljudje moramo prenehati sprejemati ta sužnjelastniški odnos. V fevdalizmu so jim vzeli 10 odstotkov, pa so se jezili. Zdaj nam pa jemljejo mnogo več. Dokazano je, kako preplačujemo davek na davek. Mislim, da okoli 70 odstotkov damo državi. 4. na svetu smo po obdavčitvi. Na en evro, je nekdo napisal, damo 74 centov državi. Potem pa razmislimo!?! Nekdo je izračunal, da mi tri četrt leta delamo državo, samo četrt pa zase. To je absurdno.       
Lara Jankovič
Glavnega krivca za nastale družbene razmere vidi v kapitalističnem sistemu. "In ta sistem, po katerem se vsi zgledujemo, nas vse teži. Kako se boriti proti temu? "Ja, saj ne moremo nič." Če bo tisoč ljudi reklo, da lahko, potem bomo. Če pa tisoč ljudi pri sebi reče, ne bo šlo, potem ne bo šlo. Posameznik ne more nič narediti, pravijo številni. Toda če je tisoč posameznikov, potem se da marsikaj narediti. " Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić
       Tvoja odločitev je, ali boš gojil sovraštvo ali ljubezen. Ne glede na to, četudi se ti dogaja kaj slabega. Dobrota se vrača, ampak včasih z druge strani. Če delaš dobro, se ti slej ko prej vrne, tudi iz nepričakovane smeri.       
Lara Jankovič
Prepričana je, da bi morali umetniki bolj nastavljati ogledalo dogajanju v družbi. Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić
       Sama ne bi mogla mirno spati, če bi vedela, da imam to moč, da lahko s svojim nastopom, izjavo, nekaj naredim v tej družbi. Treba je pustiti pečat v družbi. Ne vem, zakaj imam ta pravičniški duh v sebi, že od rojstva je meni in me spremlja že vse življenje. Kot rada rečem: v puberteti sem bila upornica brez razloga, zdaj sem pa z razlogom.       
"Ni prav, da so umetniki utihnili, in da se borijo vsak za svojo rit. Ampak jaz ves čas pravim, da imamo umetniki res veliko moč. Če mi na odru znamo prepričati celo dvorano, in to večkrat, potem imamo to karizmo, moč." Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić

Dodaj v

Lara Jankovič: Umetnik mora povzdigniti glas proti vsem krivicam

Nov album Kako diši svoboda, kakšne barve je mir?
4. december 2017 ob 06:54
Ljubljana - MMC RTV SLO

Vsestranska ustvarjalka po sedmih letih izdaja nov album z naslovom Kako diši svoboda, kakšne barve je mir?, v katerem potuje v različne konce sveta, skupno vsem pesmim pa je refleksija o nesmislu vojne in na drugi strani, kot protiutež, logičnost edine prave možnosti: odločitve za življenje v miru in ljubezni.

Strastna, angažirana Primorka je prepričana, da je treba krivicam v družbi narediti konec, ključno pa za to pa je, da ljudje stopimo skupaj. Posameznik nima veliko moči, ampak tisoč posameznikov pa že lahko spremeni stvari, je prepričana. "Če bi se mi (umetniki) zavedali, kakšno moč imamo, ne bi bili tako tiho. In tudi o tem pojem na svojem koncertu. "Če utišate pevca, utišate življenje," gre za južnoameriško pesem." S kitaristom Ravijem Shrestho in Tilnom Stepišnikom bo v torek, 5. 12., ob 20.00 nastopila v Klubu Cankarjevega doma.

Več pa v spodnjem intervjuju.

Po pravljičnih sedmih letih izdajate nov album, naslovljen Kako diši svoboda, kakšne barve je mir?
Te pesmi sem poslušala že dolgo, so mi bile všeč. To je v bistvu moj aktivizem prek umetnosti, kjer sem najmočnejša. Čutila sem potrebo, da naredim koncert s pesmimi z vsega sveta iz vojnih in povojnih časov, ki govorijo o nesmislu vojn in razdvajanja, o nesmiselnosti tega, da se ljudje pobijamo. Pomen svobode in miru, ki ga domnevno imamo, svobode malo manj, miru malo več, to lahko rečem za nas, medtem ko nekateri miru še vedno nimajo. V drugem delu pojem te pesmi kot odgovor umetnika po vojni, ki še vedno pozivejo k miru, k razmisleku, in pozivajo k negovanju ljubezni. Lennona in druge avtorje sem poslušala že dolgo, čutila sem isto in ugotavljala, da se v desetletjih ni spremenilo nič: ves čas se borimo za iste stvari. Kot kaže, se iz zgodovine nič ne naučimo. Zato je moj poziv znotraj koncerta, naj ljudje razmislijo o vrednotah, ki v tem času lažnih vrednot izginjajo: solidarnost, tovarištvo, sočutje, povezovanje, strpnost, sprejemanje. Tudi z veznim besedilom, napisal ga je Tomaž Letnar, ki je zelo močno, polagam ta ključna sporočila še dodatno na dušo poslušalcem.

Kako ste pa izbrali pesmi?
Te pesmi v glavnem vsi poznamo, ene so bolj znane, druge manj, iskala pa sem, da bi bile iz čim več držav. Pojem jih v izvirnih jezikih, in sicer polovico vsake pesmi, druga polovica pa je prepesnjena v slovenščino. To so pesmi, kot so Bella Ciao, Katjuša, potem pa so druge pesmi, kot je iz Južne Amerike Libertad. Kaj sploh je svoboda? Svoboda je v pesmi, v tej kavi, ki jo pijeva, v otrocih, ki se igrajo na travniku. Če jo le vidimo in jo znamo prepoznati.

Želela sem, da bi te pesmi ljudje prepoznali, pesmi so sicer preoblečene v nove preobleke, nastopam s kitaristoma Ravijem Shrestho in Tilnom Stepišnikom, ki sta te pesmi tudi priredila za dve kitari. Velik poudarek je na interpretaciji pesmi, temu se zelo posvečam. Se mi zdi, da so poslušalci željni teh čustev, ob pravem času sem naredila to zgoščenko. Veliko ljudi je namreč začelo več razmišljati o strpnosti, o sprejemanju, o ljubezni kot vodilu življenja. Sovraštvo naredi najprej veliko škodo tebi, potem pa še vsem drugim. To se mi zdi ključnega pomena.

Dejali ste, da je polovica vsake pesmi v izvirnem jeziku, polovica pa je prevedena v slovenščino. Ste za prevod poskrbeli sami?
Eni prevodi obstajajo, nekatere sta mi prevedla Tomaž Letnar in Igor Saksida. Mi smo družbena in družabna bitja in nismo narejeni za individualizacijo, kar od nas hoče družba, ker nas kot take lažje upravlja in vpliva na nas. Če smo pa združeni, ko izmenjujemo misli in se povezujemo, pa postajamo premočni za vladarje, ki bi radi imeli samo kimajoče ovce. Skupaj lahko premikamo gore in boljše prihodnosti nam ne izboril nihče drug kot mi sami.

V letih ekonomske krize so bili uvedeni številni varčevalni ukrepi, zdaj, ko so pa gospodarski kazalniki veliko boljši, pa so številni ukrepi še vedno v veljavi. Če je bil več let močno prisoten strah, recimo pred izgubo službe, in so zato ljudje marsikaj potrpeli, pa se počasi dviguje glas državljanov glede njihovih zahtev.
Upam, da je ta moj poziv na mestu. Sami se moramo predvsem znebiti strahu, tega se pa lažje znebiš, če nisi sam, temveč si skupaj. Glede te zgodbe o krizi: to je en larifari. Kriza za moje pojme ni bilo tako huda, ampak se je to napihnilo, zato da se je lahko ljudem jemalo in nikoli več vrnilo. Pozabili smo, da so nam dali 22-odstotni krizni davek, ki je še vedno v veljavi. In nihče ne reče, ni več krize, znižajte davek. Zdaj je žaba že skuhana, navadili smo se, in davek je ostal. In takih anomalij je še veliko.

Mislim tudi, da se umetno ustvarja vtis, kako se je zmanjšala brezposelnost. Ste gledali Tednik, kako sužnjelastniški odnos imajo do delavcev v trafikah? Pa prisiljevanje v s. p.-je, ni več rednih delovnih razmerij, potem je tudi cela vrsta nekajmesečnih zaposlitev, pa zaposlovanje prek javnih del, seveda za minimalno plačo. Če to seštejemo, na zunaj se zdi, kot da smo rešili problem brezposelnosti. A ga nismo, kajti tisti bo po treh mesecih spet na cesti, z minimalno plačo ne moreš preživeti. Gre za veliko laž naših samoizvoljenih vladarjev, jaz jih namreč nisem izvolila. Meče se nam pesek v oči, po drugi strani pa se ni zajezilo odtekanje denarja, se ni zajezila kraja denarja, se niso strogo zahtevali dokazi izvora premoženja. Zakaj se ne obdavči Cerkev, če ima v lasti toliko premoženja? Zakaj nekaterim ostajajo privilegiji?

Najbolj se udriha po srednjem sloju, ki največ prispeva v državno blagajno. Vsake toliko še molimo glavo iz vode. Delamo enkrat več za isti denar, ampak še vedno rešujemo državo, ker smo najbolj obdavčeni. In ne moremo priti na zeleno vejo. Ljudje bi morali razmisliti in prenehati s strahom in prenehati pristajati na 12-urni delavnik. Proti takim delodajalcem bi morala država ostro nastopiti. Kam smo prišli?

Upam, da se bo za trafikanti organiziral še kdo. Zadnjič sem brala, kaj se dogaja v domovih za ostarele. Plačuje se po 1.500 evrov za dve plenici in tri obroke?! Za ta denar živim kot kraljica v najetem stanovanju.

Skratka, razmere so res resne. Tvoj sovražnik je sistem, kapitalistični sistem. In ta sistem, po katerem se vsi zgledujemo, nas vse teži. Kako se boriti proti temu? "Ja, saj ne moremo nič." Če bo tisoč ljudi reklo, da lahko, potem bomo. Če pa tisoč ljudi pri sebi reče, ne bo šlo, potem ne bo šlo. Posameznik ne more nič narediti, pravijo številni. Toda če je tisoč posameznikov, potem se da marsikaj narediti. Ljudje moramo prenehati sprejemati ta sužnjelastniški odnos. V fevdalizmu so jim vzeli 10 odstotkov, pa so se jezili. Zdaj nam pa jemljejo mnogo več. Dokazano je, kako preplačujemo davek na davek. Mislim, da okoli 70 odstotkov damo državi. 4. na svetu smo po obdavčitvi. Na en evro, je nekdo napisal, damo 74 centov državi. Potem pa razmislimo!?! Nekdo je izračunal, da mi tri četrt leta delamo državo, samo četrt pa zase. To je absurdno.

Vi ste šli na svoje leta 2007, ko se je kriza šele začenjala? Kako gledate na to v retrospektivi?
Ja, čisto nora (smeh). Ker sem utopist, sanjač, saj nisem vedela, kaj bo. V tistem obdobju nisem bila zadovoljna v gledališču, vse je šlo na slabše in rekla sem si, da ne želim stagnirati in zato sem bila pripravljena tvegati. Šla sem v bistvu v najbolj neugodnem času. Prvo leto je še šlo, potem drugo leto je bilo pa veliko težje, pobirala sem se s tal. Ampak sem si rekla, če sem to preživela, potem bo vse v redu. Znala sem se moralno bodriti, vedela sem, da si s strahom ne bom nič koristila. S tem upanjem sem šla naprej, in vedno se najde rešitev. Pozneje ko sem javno povzdignila glas, tudi pri protestih, sem bila deležna tudi groženj, tudi angažma sem izgubila zaradi svojega aktivizma. Moram pa reči, da mi je z angažmaji najbolj pomagala direktorica gledališča Katja Pegan. Edina je, ki je tako poskrbela za samozaposlene v kulturi, ne samo mlade, ampak tudi nas malo starejše, za katere so vrata v gledališčih zaprta, ne glede na vsa priporočila, ki jih imamo. Dala mi je veliko možnost kot samozaposleni, da sem gostovala v gledališču in delala. Ampak dolgoročno seveda ni šlo. A si vedno rečem: ko se nekaj zapre, se drugo odpre. Glavo je treba gor držati. Ko je najhuje, se je najtežje bodriti, ampak je treba. Takrat si vzamem nekaj dni, da se smilim sama sebi, potem si pa rečem, da je dovolj. Vzamem v zakon privlačnosti: če boš oddajal negativno energijo, potem boš tako tudi privlačil.

Tudi v teh težkih preizkušnjah sem se znašla, je pa res, da vedno migam, si zamislim nove projekte, kot je bil tudi ta koncert. Vmes je prišlo še snemanje nadaljevanke, tako da na koncu nisem imela časa za nič. Nikoli ne veš, kdaj bo telefon zazvonil. Vedno je treba migati. Pomagaj si sam in Bog ti bo pomagal, pravijo.

Znani ste po svojem aktivizmu za boljšo družbo. A ste v svetu umetnikov bolj med redkimi, kajne?
Tukaj moram reči, da sem zelo razočarana nad kolegi, seveda so izvzete svetle izjeme. Zdi se mi namreč, da so tudi umetniki padli v neoliberalno kapitalistično izkoriščanje, ki se dogaja tudi v gledališču, ker je ta družba kulturo "pametno" že pred leti razglasila za zajedalski sektor. Tu so v ta strah za angažmaje padli tudi umetniki. Ampak mislim, da je umetnikova dolžnost, da nastavlja ogledalo družbo in da je kritičen. In da moramo biti svetilnik v temi. Saj se dogajajo takšne predstave, a jih je premalo. Strah nas je dati na repertoar preveč udarne predstave, ker potem mogoče ne bi dobili denarja od tega in tega. To ni prav. Ni prav, da so umetniki utihnili, in da se borijo vsak za svojo rit. Ampak jaz ves čas pravim, da imamo umetniki res veliko moč. Če mi na odru znamo prepričati celo dvorano, in to večkrat, potem imamo to karizmo, moč. To sem videla pri svojih govorih. Ko sem imela prvega, sem se tresla kot šiba na vodi. Ampak govorila sem iskreno iz srca. In požela navdušenje. Če bi se mi zavedali, kakšno moč imamo, ne bi bili tako tiho. In tudi o tem pojem na svojem koncertu. "Če utišate pevca, utišate življenje," gre za južnoameriško pesem. Pevec, simbolično kot umetnik, mora povzdigniti glas za vse krivice, za vse trpeče … Sama ne bi mogla mirno spati, če bi vedela, da imam to moč, da lahko s svojim nastopom, izjavo, nekaj naredim v tej družbi. Treba je pustiti pečat v družbi. Ne vem, zakaj imam ta pravičniški duh v sebi, že od rojstva je meni in me spremlja že vse življenje. Kot rada rečem: v puberteti sem bila upornica brez razloga, zdaj sem pa z razlogom.

Tvoja odločitev je, ali boš gojil sovraštvo ali ljubezen. Ne glede na to, četudi se ti dogaja kaj slabega. Dobrota se vrača, ampak včasih z druge strani. Če delaš dobro, se ti slej ko prej vrne, tudi iz nepričakovane smeri. Odpuščanje je ne nazadnje krščanska vrednota. Zakaj tako poudarjam te vrednote? Ker ravno pri tistih, ki najbolj hodijo v Cerkev, čutim največ sovraštva. Kako lahko vsak teden v cerkvi poslušaš mašo, potem pa gojiš v sebi sovraštvo, hujskaš druge in delaš razdor? Zakaj? Želim si več tega, kar vera uči, in manj tradicionalnega obiskovanja cerkva.

Če deluješ z ljubeznijo, ne glede, če te je nekdo poteptal, se dvigneš močnejši in greš naprej. Če pa v sebi kopičiš to sovraštvo, to potem požre tebe. In od tod pridejo bolezni. Ne dovoli si, da te katera koli stvar spravi iz tira. Iz porazov se več naučimo kot iz zmag, če si to želiš videti. Ti moraš biti sprememba, ki jo želiš v svetu.

Kakšne načrte imate v prihodnje? Zasedba je majhna, kar pomeni, da se je verjetno lažje dogovarjati za gostovanja?
Poleg kitaristov sodeluje z nami tudi avtor projekcije Rudi Filipčič, ki zelo lepo dopolnjuje vsebino koncerta. Mislim, da sem dosegla namen s tem koncertom: da jim da misliti, seveda v pozitivnem smislu. Se je pa celoten projekt začel najprej kot koncert, potem se je pa razvila misel o zgoščenki. Pozimi smo se zaprli v studio, po vseh zapletih pa zdaj zgoščenka končno prihaja do občinstva. Tako da nas zdaj čaka še en promocijski večer. Vesela sem, da smo imeli prej več koncertov, preden smo šli v studio, saj smo bili že zelo utečeni. Čakajo nas koncerti na različnih koncih Slovenije, več pa smo jih že obiskali. Moja želja je, da bi nastopili v čim več krajih, da delimo čim več dobrih misli med čim več ljudi.

Ksenja Tratnik
Prijavi napako
Komentarji
Zaza
# 04.12.2017 ob 09:04
Zanima me ali je gospa Lara Jankovič na državnih plečih kot samozaposlena v kulturi in ji država plačuje vse prispevke. Je pa po dostopnih podatkih Erar od države dobila dobrih 58.000evrov. To manjka v prispevku
krumpek
# 04.12.2017 ob 08:15
Tvoj sovražnik je sistem, kapitalistični sistem.

Kot da bi pred 45-leti poslušal Staneta Dolanca...
avrelius
# 04.12.2017 ob 07:30
"Lara Jankovič: Umetnik mora povzdigniti glas proti vsem krivicam"

Pravi umetnik povzdigne glas tudi proti krivicam zoper osebe z drugačnimi nazori.
Frodoš
# 04.12.2017 ob 08:54
Gospa tarna, kako državi damo 70%, potem pa za vse krivi kapitalizem.
apollo11
# 04.12.2017 ob 08:03
Toliko ima za povedati o sovraštvu, potem pa kar vse ,ki hodijo v cerkev, na pamet pavšalno obsodi da sovražijo vse ostale, da delajo razdor. Torej kar vse obtožuje hujskanja, čeprav sama hujska proti ljudem, ki hodijo v cerkev :))))....

Sicer pa ima nekaj dobrih pogledov glede davkov, da so davki previsoki in da je država absolutno predraga. Končno en levičar, ki je sam prišel do spoznanja, da so davščine previsoke in da država vzame enostavno preveč.
mihče
# 04.12.2017 ob 09:06
Tarna kako veliko damo dežavi,živi pa od državnega honorarja...
Luka Novak
# 04.12.2017 ob 07:57
Lara Jankovič: Umetnik mora povzdigniti glas proti vsem krivicam

Za začetek nehaj delat krivico.

Tvoja odločitev je, ali boš gojil sovraštvo ali ljubezen. Ne glede na to, četudi se ti dogaja kaj slabega. Dobrota se vrača, ampak včasih z druge strani. Če delaš dobro, se ti slej ko prej vrne, tudi iz nepričakovane smeri. Odpuščanje je ne nazadnje krščanska vrednota. Zakaj tako poudarjam te vrednote? Ker ravno pri tistih, ki najbolj hodijo v Cerkev, čutim največ sovraštva. Kako lahko vsak teden v cerkvi poslušaš mašo, potem pa gojiš v sebi sovraštvo, hujskaš druge in delaš razdor? Zakaj? Želim si več tega, kar vera uči, in manj tradicionalnega obiskovanja cerkva.


Kristjani gremo v cerkev prostovoljno, nihče nas ne sili, nikomur tega ne vsiljujemo.

Kako lahko gojiš v sebi sovraštvo, hujskaš druge in delaš razdor na podlagi neke pavšalne, iz mojih izkušenj povsem zgrešene ocene ?
mihče
# 04.12.2017 ob 08:06
A če napišem da naj delajo in hodijo v službo kot vsi ostali, odprejo popoldanske s.p. je za prodajo svoje umetnosti in ne živijo na plečih davkoplačevalcev je sovražni govor in primerno za brisanje?
Ribiič
# 04.12.2017 ob 08:06
Ko berem ta intervju se mi dozdeva, da biti umetnik pomeni, da lansiraš prežvečene recepte, razširjaš lažne novice in sebe pojmuješ kot svrho družbe, družba je črno bela, ne eni strani neoliberalni tirani, na drugi brezmadežni borci za resnico … kako poceni. Družba je v krizi predvsem zato, ker so se spridili kulturniki in intelektualci in Lara Jankovič je lep primer tega. Preberite si ta ceneni intervju.
Ogroženi
# 04.12.2017 ob 08:04
Dokler je bila umetnica, mi je bila super.
Ko je postala upornica zoper družbene krivice, sem jo imel še rajši.

Od kar je (le še) podpornica Soroševe Levice, mi je zanjo vseeno.
jakosol
# 04.12.2017 ob 10:13
Intervju poln tipičnih floskul in stereotipov, da kar glava boli.
Spet smo vsi katoliki, ki v nedeljo obiskujemo maše, sovražniki (tudi v videu z masakrirano Zdravljico je bilo jasno nakazano, kdo je sovražnik št. 1 v državi).
Sprašuje se, zakaj Cerkev ni obdavčena. Ne vem, očitno gospa ne ve, da mora Cerkev oz. vse pravne osebe v povezavi z njo (župnije, škofije, itd.) plačevati davke od nepremičnin in račune za elektriko, vodo, ogrevanje itd. kot vsi drugi odjemalci. Mnogo stavb (tudi del kulturne dediščine), ki so bile po vojni nacionalizirane, je Cerkev oz. z njo povezane pravne osebe, dobila vrnjene v katastrofalnem stanju, pa se jih je mnogo v tem času obnovilo (seveda ne z državnim denarjem), da sedaj služijo namenu.
Želi si več življenja po krščanskem nauku, a hkrati manj tradicionalnega obiskovanja maš.
Precej skregano z logiko. Hkrati gospa zagovarja stališča, ki so precej nasprotna krščanskemu nauku. Želi soliti pamet in pridigati vernikom, kako naj bi po njeno živeli krščanstvo.
Še ena cvetka. Znano je, da je gospa na zadnjih volitvah kandidirala v okviru koalicije Združena levica. V intervjuju kritizira visoke davke, ki ovirajo samostojne podjetnike in kulturnike, a ravno njena politična opcija vztrajno zavrača predloge za zmanjšanje davčnih stopenj, ker vidi na drugi strani ''pohlepne'' kapitaliste, ki bi še več pobasali v svoje žepe, hkrati pa se ravno levica najbolj napaja iz državnega proračuna.
usandthem
# 04.12.2017 ob 10:05
"Gre za veliko laž naših samoizvoljenih vladarjev, jaz jih namreč nisem izvolila."

Ker gospa ni volila, meni, da so se "vladarji" izvolili sami. Domišljavost pa taka.
The Matrix
# 04.12.2017 ob 11:25
Ker ravno pri tistih, ki najbolj hodijo v Cerkev, čutim največ sovraštva.

Si predstavljate, da v Sloveniji nekdo izjavi: ''Ker ravno pri tistih, ki najbolj hodijo v Džamijo, čutim največ sovraštva?''
Hahahaaaaha, levičarjem in medijem bi se utrgalo. Twitter in facebook bi pregorela. Imeli bi Tarčo o porastu islamofobije, na MMC bi nam spesnili ene 10 članko o sovražnem govoru, imeli bi izredno sejo DZ, policija bi že preiskovala skrajne desničarje/rasiste/islamofobe,..... skratka levičarji bi Slovenijo vrgli s tečajev.
Če pa kritiziraš Cerkev si pa karizmatični progresivno feministično družbenokritični intelektualec!!
Veverica
# 04.12.2017 ob 09:54
Lahko je govorit čez sistem, pa zelo lepo živet od njega. Imam pa občutek, da se takim kolca po prejšnjem režimu tudi zato, ker ni bilo konkurence. Važno, da si bil član stranke ... ajej, pa saj je danes precej podobno ("facepalm") :D
Prešvican
# 04.12.2017 ob 10:31
Strašnega poguma je treba, da si v Sloveniji levičarski aktivist proti krivicam. Režim te preganja, družba te zavrača, Cerkev te muči v temnih grajskih ječah...
Dovolj imam tega 'virtue signaling' od ljudi s polno ritjo, prisesanih na državne seske.
foxhunt
# 04.12.2017 ob 09:57
tudi jaz bi imel borčevski pokojnino že v mladih letih. Gnili kapitalizem, ko moraš zjutraj v službo.
uiophjk
# 04.12.2017 ob 09:55
Srčkana mešanica udrihanja po neoliberalizmu in po požrešni državi.

Prvo najbrž zato, ker so jo naučili, da kakorkoli skupaj zmečeš besede "neoliberalni" "kapital" "ubija" "korporacija" "ZDA" "NATO", s tem pokažeš, da si ful prodoren intelektualec, ki zna razmišljati s svojo glavo. Pa ker je dobro za marketing.

Drugo iz lastnih izkušenj, odkar je s.p..
jakosol
# 04.12.2017 ob 11:51
Sploh pa je med katoličani v Sloveniji pestra politična raznolikost. Tako so verni in hodijo k maši:
Janša (SDS), Novak (NSi), Cerar (SMC), Židan (SD), Erjavec (DeSUS) in tudi Luka Mesec (Levica) ima vse zakramente in je v mladih letih hodil k maši in celo ministriral (če se ne motim). Pa še precej je politikov z leve strani, ki so verni in hodijo redno/občasno k maši. Tako, da kristjani oz. katoliki v Sloveniji še zdaleč nismo neka homogeno politično usmerjena skupina, ki bi se jo dalo kar tako iz prižnic voditi, kot namiguje gospa Lara. Je v krščanstvu na Slovenskem precej več pluralizma kot pa npr. v strankah, ki se napajajo z ideologijo in ikonografijo prejšnjega režima.
RJSlo
# 04.12.2017 ob 09:53
No ja. Vuk Godina v mlajših letih?

Starejšim članom združbe SKL* in sedaj Antife nikakor ne gre iz glave delna izguba privilegijev, visokih donacij države za "umetnost", itd. V sosednjem članku o zgledovanju na ZDA glede vrtcev v podjetjih ali državnih ustanovah, tu pa odkrito levičarski PR. Ajajajaj
brehme
# 04.12.2017 ob 09:13
Sem še enkrat prebral cel intervju...logike ravno nima ta umtnica, po eni strani jamra čet davke, katere nabija socialstična logika, sovraži pa kapitalizem. Potem znova napad na cerkev, češ imajo kup privlegijev. Siguren sem da Lara Jankovič dobiva več denarja od države kot župnik iz katerekoli župnije. In da cerkev ni obdavčena, jah to to so parole levičarjev, realnost pa je da tudi oni DDV plačujejo, tudi oni plačujejo zemljiško nadomestilo...in v praksi Cerkev tudi ne računa ogleda cerkva, v LJ sta med najbolj obeganimi stvabami s strani turistov Stolnica in Marijina cerkev pri Tromostovju.
igor-za
# 04.12.2017 ob 09:44
Nekdo je izračunal, da mi tri četrt leta delamo državo, samo četrt pa zase. To je absurdno.
Ne bi sedaj razpravljal o tem, da je vs,e kar je državno slabo in dejal manj je države, bolje je. Hočem povedati le to, da če delaš za državo, delaš tudi za sočloveka, pa zase tudi (npr. ceste, ki jih je država zgradila, jih tudi sam uporabljaš). Torej, če je državno, to še ne pomeni apriori slabo. Slabo je, če se davki pobirajo, od tega pa imajo koristi le določene skupine (kot npr. večji DDV, ki pokriva bančno luknjo).
Matej037
# 04.12.2017 ob 09:28
... Dokazano je, kako preplačujemo davek na davek. Mislim, da okoli 70 odstotkov damo državi. 4. na svetu smo po obdavčitvi. Na en evro, je nekdo napisal, damo 74 centov državi. Potem pa razmislimo!?! ...

V tej kritiki se strinjam z njo. Nejasno mi je pa, zakaj je potem privrženka skrajno levih politik, ki jih visoka obdavčitev prav nič ne moti. Nasprotno, če bi prišli na oblast njeni, bi se ta delež kvečjemu še povečal.
Prešvican
# 04.12.2017 ob 10:36
Pa še nekaj:
Gospa se takole zgraža: 'Na en evro, je nekdo napisal, damo 74 centov državi. Potem pa razmislimo!?! Nekdo je izračunal, da mi tri četrt leta delamo državo, samo četrt pa zase. To je absurdno.

Je gospa mogoče libertarka? Se zavzema za prosti trg in nizke davke? Naj se odloči, kaj sploh hoče. Antikapitalističnih floskul brez osnove in predlagane alternative je v javnem prostoru več kot dovolj.
luckyss
# 04.12.2017 ob 08:08
Lepa, pametna, inteligentna in po moje tudi altruistična....
A na žalost tudi naivna...."levica" namreč že davno ne služi več svojemu namenu in tudi Cerkev in desnica ne delujejo v smislu svoje definicije...Vsem se gre le za oblast in bojim se, da današnjo "levico" in "desnico" globalno vodijo isti ljudje..
Premislite, preden vas poimenujem po srčkanih živalcah z obiljem volne..
zebljicona
# 04.12.2017 ob 11:20
Joj, koliko shizofrenih stališč na enem mestu ...

1. Malo bi se šla kapitalizem, malo socializem Imela bi nižje davke, a imela večje socialne transferje.

2. "Gre za veliko laž naših samoizvoljenih vladarjev, jaz jih namreč nisem izvolila."
Kaj ji ni jasno? Torej: če jih nisem volila jaz, nimajo legitimnosti vladanja?? A se ima za od Boga dano?

3. Stoka o kapitalizmu, živi pa od državnih transferjev (via državna gledališča, kot se pohvali).

4. Ima se za Che Guevaro in Tita v eni osebi, drugim pa očita delanje krivic.

5. Njen aktivizem je tržna niša, navaden PR slabe sorte.

Seveda ji ne odrekam pravice, da se bori zoper očitne anomalije, ki jih je v držbi veliko. A da to počne z nametanimi prežvečenimi nestrpnimi kvazilevičarskimi floskulami in držo "po nosu bom vse, ki trdijo, da sem nasilna", je smešno.

Zveni, kot da je dvakrat prebrala predvolilni program Mesečeve stranke in na študentskem žuru klepetala s Kordišem. Ugibam, če bo kot novoizvoljena poslanka Levice (plačana z evri od 74 % davka) manj zoprna kot Violeta.
ajvard
# 04.12.2017 ob 11:09
Ker ravno pri tistih, ki najbolj hodijo v Cerkev, čutim največ sovraštva.

takšna izjava ne sodi na nacionalni medij. je parola, ki kaže na očitno nestrpnost do katoličanov, predvsem pa gre za krivično pavšalno obsodbo celotne skupine ljudi.

posredovati bi moral urednik, sicer pa varuh gledalčevih pravic.

ta kristjanofobija na nacionalki presega vse meje.
Nadja92
# 04.12.2017 ob 11:42
Pa če je šel intervju že v to smer v katero je šel, bi bilo na mestu, da se v uvodno predstavitev, poleg vestranska ustvarjalka, doda tudi predsednica Gibanja TRS.
Luka Novak
# 04.12.2017 ob 11:02
@KovacevaKobila = tipičen primer do kristjanov nestrpne osebe

Priporočam obisk Gorice ali kakšnega drugega italijanskega mesta ob meji na Božično jutro : ob vstopu v lokal vsaka oseba vsem prisotnim nameni Božično voščilo, vključno z policisti ( Carabinieri ).

@KovacevaKobila, Lara Jankovič in podobni kalibri zgornjega Božičnega voščila ne bi razumeli kot del kulture, ampak kot t.i "Portret vmešavanja v posvetne zadeve".

.
Nadja92
# 04.12.2017 ob 16:41
@oliva

Očitno še nisva zaključile. Problem je metanje v isti koš. Jaz sem bila "triggered" zaradi tegale stavka:

Ker ravno pri tistih, ki najbolj hodijo v Cerkev, čutim največ sovraštva. Kako lahko vsak teden v cerkvi poslušaš mašo, potem pa gojiš v sebi sovraštvo, hujskaš druge in delaš razdor? Zakaj? Želim si več tega, kar vera uči, in manj tradicionalnega obiskovanja cerkva.

Res da mogoče nisem dovolj samokritična, vem pa, da sama redno obiskujem cerkev in hodim k maši, a ne gojim sovraštva, hujskam drugih in delam razdora. Mogoče sem konservativna, nikakor pa nisem sovražna, kot je že nekdo omenil, nismo vsi katoličani/kristjani ena kategorija ljudi, ker smo v življenju, kljub temu, da vera in cerkve ostajata del našega vsakdana, dali skozi različne stvari in pri tem spoznali različne ljudi z različnim ozadjem, prepričanje, usmerjenostjo,... Skratka, nikakor ne pravim, da smo vsi, ki hodimo v Cerkve po defaultu dobri ljudje, vendar prav tako nismo po defaultu slabi.
rotschild
# 04.12.2017 ob 13:28
Pozabili smo, da so nam dali 22-odstotni krizni davek, ki je še vedno v veljavi. In nihče ne reče, ni več krize, znižajte davek.

Kakšna neokusna LAŽ.
Pred desetimi dnevi je predlog za znižanje DDV-ja na 20% podala stranka SDS. In tudi NSI ga podpira.
In sedaj leva jurišnica trdi, da nihče ne reče, naj se davek zniža.
FAKE NEWS
heavyd
# 04.12.2017 ob 13:10
V Sloveniji je preveč takih, ki bi umrlo od lakote, če bi morali sami služiti denar za hrano na svojem krožniku. Hkrati pa premalo takih/tistih umetnikov, ki so pripravljeni za svojo umetnost stradat. Imamo pa tele vikend umetnike, salonske mačke, ki cele dneve nakladajo, sanjajo, da so strašni borci proti fašizmu. Tako rekoč v sorodu s Che Guevaro. Njihova doprinos družbi je praktično ničen, ker če 1.000 grl tuli eno in isto in to desetletja, zato, da lahko živijo udobno, potem je tako lahko samo en velik minus.
Simba
# 04.12.2017 ob 10:41
igor-za: "delaš tudi za sočloveka, pa zase tudi (npr. ceste, ki jih je država zgradila, jih tudi sam uporabljaš)."

zelo slab primer si dal. to pa zato, ker za ceste vsako leto posebej plačaš davek (cestnino) in jim tako daješ denar od tvojega NETO prihodka, ki pa je že bil obdavčen (torej davek na davek)...
In ta denar ne gre v ceste (kar si že sam ugotovil) ampak gre večino tega denarja v železnice (SŽ).
Zato pa imamo ceste na nivoju kakšnega zakotnega lokalnega kolovoza.
Če pa si mislil avtoceste - pa plačuješ lepo vinjeto, da se bo enkrat poplačal dolg.
Veverica
# 04.12.2017 ob 09:47
Nadja 92, najbrž si mislila domišljava :)
patriot1970
# 04.12.2017 ob 09:13
Zaza
# 04.12.2017 ob 09:04
Zanima me ali je gospa Lara Jankovič na državnih plečih kot samozaposlena v kulturi in ji država plačuje vse prispevke. Je pa po dostopnih podatkih Erar od države dobila dobrih 58.000evrov. To manjka v prispevku


...Na en evro, je nekdo napisal, damo 74 centov državi. Potem pa razmislimo!?! Nekdo je izračunal, da mi tri četrt leta delamo državo, samo četrt pa zase. To je absurdno.

Če oba zapisa držita,........je to meni zelo absurdno!
Chopin
# 04.12.2017 ob 16:16
Verjamem da misli dobro, ampak je v odgovorih tudi veliko neumnosti (recimo tisti, ki hodijo v cerkev so sovrazni) in cvetka o temu koliko se placa drzavi. Prezvecene floskule o zlobnem kapitalizmu in neoliberalizmu itd.
Enega Indijskega guruja sem zadnjic poslusal in je rekel da je problem ker je na svetu prevec ljudi, ki mislijo da so dobri in zelijo spremeniti druge, ki niso tako dobri. To je ze v osnovi izhodisce za konflikt. Tako da lahko zakljucim da je na svetu prevec "dobrih" ljudi.
Nadja92
# 04.12.2017 ob 09:39
Sama ne bi mogla mirno spati, če bi vedela, da imam to moč, da lahko s svojim nastopom, izjavo, nekaj naredim v tej družbi. Treba je pustiti pečat v družbi. Ne vem, zakaj imam ta pravičniški duh v sebi, že od rojstva je meni in me spremlja že vse življenje. Kot rada rečem: v puberteti sem bila upornica brez razloga, zdaj sem pa z razlogom.

Kako je "pretentious". (Na žalost ne najdem slovenske besede)
josh k.
# 04.12.2017 ob 08:44
Na en evro je nekdo napisal damo 74 centov državi...nekdo je izračunal, da delamo tričetrt leta za državo...kdo je ta "nekdo" ?
apollo11
# 04.12.2017 ob 12:54
@KovačevaKobila

Osvobodi se sovraštva. Kdor sovraži, ta sam najbolj trpi.
Simba
# 04.12.2017 ob 10:43
KovacevaKobila: "Razen, seveda, ko se cerkve uporablja za politične namene in se vernike volilno usmerja ... "

Če bi bilo to res, potem po vaših podatkih (da je vernikov v večini) levica nebi imela šans pri volitvah.
Torej, kaj je sedaj res? Ali napihujete številke glede vernikov, ali pa napihujete to, da se tam skupinsko odločajo koga bojo volili...
patriot1970
# 04.12.2017 ob 10:16
maher
# 04.12.2017 ob 09:28
Med rizične zdravstvene faktorje, ki (poleg nezdrave hrane, stresa, pomanjkanja spanca in premalo gibanja) skrajšujejo življenje, bi morali šteti tudi prebiranje komentarjev...


Rešitev za komentatorja @maher je zelo enostavna: Ne prebiraj komentarjev,...........mojemu zdravju bolj škodi prebiranje člankov,......pa se tešim s tem da rajši prebiram komentarje!
heavyd
# 04.12.2017 ob 12:55
Povzdigniti glas proti vsem krivicam?? Hahaha a res?! A je L. Jankovič povzdignila glas ko so bile SLo vstaje, al pa potem, ko so te vstaje ugrabili? Verjetno je bila lepo tiho, ker status kulturnika (aka pokojnina in sociala za nič dela) ni zastonj. EDINI, ki so bili na SLo vstajah so bili Dubioza Kolektiv, vsi naši vrli kulturniki pa tiho kot riti. Samo Kreslina sem videl, ki je prišel preveri kaj se dogaja..
Nadja92
# 04.12.2017 ob 09:49
@Veverica

Nekaj takega, hvala.
lončekkuhaj
# 05.12.2017 ob 19:37
Saj ene stvari ima prav, na načelni ravni sicer., a ideje ne koristijo.

Ampak drugače je pa slaba preobleka Svetlane Makarovič.

Ne morem imeti človeka za dobronamernega, če v celotnem intervjuju
govori le o enem njenem in družebenem sovražniku - o Cerkvi.
Ko bo Cerkev popolna in poštena, in kristjani, bo pa družba ozdravljena, saj drugi menda nič slabega ne delajo?!

Ta članek torej je čisto zavajanje.
Sklonjen
# 04.12.2017 ob 13:46
Seveda si vsak pi svoje razlaga, kaj je krivica!
piagolo
# 06.12.2017 ob 01:15
Ona ljubi (razen, ko sovraži).
Bivši uporabnik
# 05.12.2017 ob 12:46
Kako prikladno nakladanje.

Kar se pa tice omenjanja davkov, pa se je verjetno spozabla in bodo na Levici kmalu podali pojasnilo, da se je njihova tovarisica malo nerodno izrazila.

Pozabili smo, da so nam dali 22-odstotni krizni davek, ki je še vedno v veljavi. In nihče ne reče, ni več krize, znižajte davek.

Dokazano je, kako preplačujemo davek na davek. Mislim, da okoli 70 odstotkov damo državi


Hmm, morda sem nor, ampak natanko tole na desnici opozarjamo ze ves ljubi cas. Pa ne samo mi navadni folk, ampak celo v SDS in NSi. Pa nas vsi desnofobi takoj utusajo, da to ni prav, da drzava potrebuje denar.OK. Vredu. Ampak potem pa malo samorefleksije prosim.
Nadja92
# 04.12.2017 ob 16:25
@oliva

Sama intervjuja nisem prebrala (mal preletela), komentirala sem izključno izjavo v naslovu, ker se z njo zelo strinjam.


Bi nas mogoče bolj razumela, če bi prebrala.
boroč
# 06.12.2017 ob 19:08
oliva

Prijavi neprimerno vsebino
Tudi sama vidim tako kot ona: da so najbolj nestrpni in sovražno nastrojeni proti drugim veram, proti drugim rasam itd. prav tisti, ki se imajo za rimokatolike. Ne vsi seveda, ampak tudi sama jih vidim kot največ.
Noben drug se tud tolk ne vtika v svobodo, spolnost itd. drugih.
Nobena druga skupina, nobena druga verska ločina ni v svojem novačenju agresivnejša.
----------------------------------------
Oliva pravi, da smo rimokatoliki najbolj nestrpni in sovražni, da se vtikamo v svobodo in celo spolnost drugih in da smo najbolj agresivni pri širjenju naše vere.
Verjamem, da ji je težko živeti z nami, zmanjkuje ji kisika, ne more dihati. Naj bo tako ali drugače, ampak mene res ne zanima, kaj počne med rjuhami.
Nadja92
# 04.12.2017 ob 16:28
Torej zaključek, se strinjamo, da se ne strinjamo.
boroč
# 06.12.2017 ob 18:57
KovacevaKobila

medtem ko davkoplačevalci odplačujemo njene milijardne dolgove
-------------------------------------------------
Res me zanima, kakšne milijardne dolgove RKC odplačujemo davkoplačevalci? To me pa res zanima. In koliko je to milijardni dolgovi. Milijarda milijard?
Kazalo