"Zakaj takrat, ko me je strah in se počutim samega, mislim, da sem edini na svetu, ki to čuti. Zakaj me je sram teh občutkov, zakaj ne delim svojih strahov, zakaj si domišljam, da sem v tem edini in včasih tudi edinstven," je naštel.

Foto: Nada Žgank
Foto: Nada Žgank

Premiera bo v Prešernovem gledališču v Kranju nocoj ob 20. uri, to pa bo peta in zadnja premiera v letošnji sezoni. Projekt je nastal v koprodukciji s Slovenskim narodnim gledališčem Nova Gorica, kjer bo premiera oktobra.

Katere centre njegove notranjosti odpirajo?
Ekipa ustvarjalcev uprizoritve se sprašuje o vlogi pravljic v osebnem življenju, o arhetipskem pomenu pravljic iz otroštva in tudi o vlogi pravljic v kolektivnem nezavednem. Režiser želi skupaj z igralci prodreti v korenine njihovega otroštva in skupaj z njimi podoživeti stanja in emocije, ki so jih doživljali ob pripovedovanju pravljic.

Kot je na novinarski konferenci v Kranju povedal Lorenci, ga je zanimalo, kako zvenijo pravljice na odru za odrasle, kako jih pripovedovati in ali ga nagovarjajo, katere centre njegove notranjosti odpirajo, ali učinkujejo nanj in kako ter koliko je še otroka v njem.

Foto: Nada Žgank
Foto: Nada Žgank

V predstavi igrajo tudi Doroteja Nadrah, Blaž Setnikar, Iztok Mlakar, Urška Taufer in Gregor Zorc. Za dramaturgijo je poskrbel Matic Starina, za koreografijo Gregor Luštek, za scenografijo Branko Hojnik, za kostumografijo Belinda Radulović, za glasbo pa Branko Rožman.

Igralka Darja Reichman je hvaležna, da že petič ustvarja z ekipo, ki jo, kot je dejala, na neki način vedno osvobodi, hkrati pa prisili, da razmišlja še globlje o sebi. "Soočiti se s sabo v povezavi s pravljicami in svojo zgodovino prinaša na neki način osvoboditev," je dejala.

Morda počasi spoznavamo, da nas ta intenzivna neoliberalna kultura očesa, ki jo živimo, ubija, nas prazni in hromi.

Jernej Lorenci

Kot je pojasnil Lorenci, v predstavi igralci pripovedujejo pravljice, kar sovpada z njegovo, kot je sam opisal, obsedenostjo s pripovedovalskim gledališčem. Lorenci je vesel, da se v Sloveniji snema tudi vse več zvočnih knjig in da se širi pripovedovalski festival.

"Morda počasi spoznavamo, da nas ta intenzivna neoliberalna kultura očesa, ki jo živimo, ubija, nas prazni in hromi," je dejal in dodal, da morda spet bolj potrebujemo bližino, kakršno ponujajo pripovedovanje in zgodbe. "Morda bolj zaupamo tudi človeku, gledalcu in njegovi sposobnosti imaginacije, ki je zame temelj, ne samo gledališča," je dejal.

Foto: Nada Žgank
Foto: Nada Žgank

Pri nastanku predstave so sodelovali tudi lektorica Maja Cerar, Borut Bučinel z oblikovanjem svetlobe in Matej Pajnter z oblikovanjem maske, študijsko pa asistentka režije Živa Bizovičar, asistenti opazovalci Marko Rengeo, Lucija Trobec in Luna Pentek, asistent dramaturga Nik Žnidaršič in asistentka scenografa Ana Johana Scholten.

Kot je poudaril direktor Prešernovega gledališča Kranj Jure Novak, je to genialna ekipa in zvezdniška zasedba. Vesel je sodelovanja s Slovenskim narodnim gledališčem (SNG) Nova Gorica in upa, da je to začetek še plodnejšega in trajnejšega sodelovanja. Že dosedanja uspešna sodelovanja obeh gledališč pa je navedla direktorica novogoriškega gledališča Mirjam Drnovšček, ki je prej vodila prav kranjsko gledališče.