Knjigarna Modrijan na Trubarjevi zapira svoja vrata. Foto: MMC RTV SLO
Knjigarna Modrijan na Trubarjevi zapira svoja vrata. Foto: MMC RTV SLO
false
V knjigarni so prirejali različne kulturne dogodke. Foto: MMC RTV SLO

"Če poenostavim, je vzrok premalo kupcev," je bil kratek njegov odgovor na vprašanje, kaj je bil vzrok za zaprtje Modrijanove knjigarne na Trubarjevi ulici v Ljubljani. Skupaj s sosednjo knjigarno Sanje in knjigarno Mladinske knjige nekoliko naprej je tvorila knjigarniški raj za zaljubljence v pisano besedo in ljubitelje različnih literarnih in glasbenikov dogodkov, a s pomladjo bo raj okrnjen. Kot je pojasnil Nešović, je knjigarna že vse od svojega začetka poslovala z izgubo. "Za založbo je zdaj to postalo prehudo breme," pravi.

V zadnjih letih se je pri nas močno razmahnil pojav različnih literarnih dogodkov v knjigarnah, ki se jih ljudje načeloma vedno udeležijo v zelo množično. A kot pravi Nešovič, je to seveda dobrodošlo, težava pa je v tem, da preživijo lep literarni večer, pri tem pa ne odprejo denarnice za nakup knjige. "Običajno je, da na dogodek pride 50, 60 ljudi, proda pa se nekaj knjig, 2, 3, le redkokdaj več kot 10."

Konkurenca ni težava, ampak je dobrodošla
Na vprašanje, ali je bilo to, da v neposredni bližini stojijo tri knjigarne, pozitivno ali negativno dejstvo, pri čemer je to v tujini zelo običajna in plodna praksa, odgovarja, da je konkurenca vedno dobrodošla. "V tem ne vidim nobenega problema. Osnovni problem je, da ljudje raje zavijejo v knjižnico kot v knjigarno. Pri tem se pritožujejo, da so knjige drage, v resnici pa povprečna cena knjige pada, zlasti, ker se veliko knjig proda na razprodajah. In tam se res dobijo dobre knjige za le nekaj evrov," pojasni svoje stališče.

Na nakupovalne navade do določene mere vplivajo tudi cene knjig, ki se pri knjigah s trdo vezavo in mehko vezavo močno razlikujejo. "Tu verjetno mislite na anomalijo, ki se je pri nas zgodila zaradi javnih knjižnic in dvojnih izdaj, torej trdovezanih izdaj za 30 evrov ali več, in broširanih za 10, 15 evrov. To je bil poslovni model, ki je zadeval izdajanje lahkotnejše literature in je bil namenjen temu, da se pobere denar od knjižnic. Ljudje kupijo tisto, kar jim je bolj pri roki. Človek načeloma v postelji lažje bere broširano izdajo, in to nima zveze z nakupovalnimi navadami ljudi, ki redno zahajajo v knjigarne. Cena ni ključna, ampak je ključno to, ali nekdo misli, da knjigo potrebuje, bodisi zase bodisi za koga drugega."

V Škofji Loki založba ohranja svojo knjigarno.