Clug trenutno zaradi poškodbe ne pleše, a upa, da bo njegova baletna kariera trajala čim dlje. Veliko pa ustvarja, tudi v prostem času. Foto: SNG Maribor
Clug trenutno zaradi poškodbe ne pleše, a upa, da bo njegova baletna kariera trajala čim dlje. Veliko pa ustvarja, tudi v prostem času. Foto: SNG Maribor
Prêt-à-porter, a ne na modni stezi

Cluga, v Mariboru je pred dnevi prvič predstavil Pret-a-porter, projekt, ki ga je ustvaril skupaj z Milkom Lazarjem, poznamo tudi kot "projektanta" Arhitekture tišine (po velikosti je bil to do zdaj njegov najambicioznejši projekt, kot je potrdil tudi v spletnem klepetu), predstave, v kateri mu je uspelo prvič združiti glasbenike in plesalce obeh slovenskih operno-baletnih gledališč. Pret-a-porter, na katerega je ponosen tudi zato, ker je tako nenavaden, pa še letos prihaja tudi v Ljubljano, je klepetalcem zagotovil Clug, ki se najraje spominja predstave Tango, ki je bila prva, pod katero se je podpisal.

Klepet z Edwardom Clugom si v celoti preberite tukaj.
Vodja mariborskega baletnega ansambla, plesalec, gostujoči koreograf in režiser Edward Clug je od leta 1991 solist SNG-ja v Mariboru, avtorske predstave pa ustvarja od leta 1996. Tango, One – Bacchelorette in Lacrimas so predstave, ki so mu prinesle največje pohvale, za predstavo Lacrimas - Solze pa je leta 2005 dobil nagrado Prešernovega sklada.

Po 16 letih "vklopljen" med Slovence
Clug se je v Slovenijo, natančneje v Maribor, kjer ima trenutno po njegovem mnenju idealen položaj za ustvarjanje, preselil iz rodne Romunije, kjer je začel plesati pri desetih letih, menda "čisto po naključju". Domov se vrača "na žalost samo enkrat na leto", najbolj pa pogreša starše, je povedal v spletni klepetalnici.

Na sončno stran Alp je prišel v želji po boljšem življenju in boljših razmerah za delo, ki pa jih ni takoj našel, ampak si jih je sam ustvaril, poudarja. Da se je "vklopil" med Slovence, je potreboval 16 let, v mariborskem ansamblu pa ima veliko prijateljev.

Za svojega vzornika in največjo baletno ikono Clug, ki po navadi pred premierami predstav, v katerih nastopa, trenira od pet do šest ur na dan, trenutno pa počiva zaradi poškodbe ahilove tetive (prav ta je za plesalca najhujša), navaja ruskega baletnega mojstra Mihaila Barišnikova. In kako se najraje sprosti po napornem baletnem dnevu? Na sprehodu s svojo psičko.

A. K.

Prêt-à-porter, a ne na modni stezi