Na letošnjem festivalu Prelet v Slovenskem mladinskem gledališču bodo v prihodnjih dneh predstavili pregled ustvarjalnosti tega gledališča in dve tuji produkciji, organizirajo pa še okroglo miza na temo pohlepa. Foto: SMG
Na letošnjem festivalu Prelet v Slovenskem mladinskem gledališču bodo v prihodnjih dneh predstavili pregled ustvarjalnosti tega gledališča in dve tuji produkciji, organizirajo pa še okroglo miza na temo pohlepa. Foto: SMG
Predstava Mefisto  v režiji Eduarda Milerja obravnava teme, ki so pomembne tudi za naš čas: Ali obstajajo vzporednice med zapeljanim zapeljivcem Höfgenom in tedanjo nemško nacizirano kulturo ter sodobno postsocialistično Slovenijo? Kje so mefistovski mehanizmi, ki tudi danes poganjajo »obrat« gledališča in predvsem igralca, narcisa, ki je pripravljen za slavo izdati svoje najbližje? Kaj se je danes zgodilo z etiko v gledališču, kdo so nosilci te etike?
Predstava Mefisto v režiji Eduarda Milerja obravnava teme, ki so pomembne tudi za naš čas: Ali obstajajo vzporednice med zapeljanim zapeljivcem Höfgenom in tedanjo nemško nacizirano kulturo ter sodobno postsocialistično Slovenijo? Kje so mefistovski mehanizmi, ki tudi danes poganjajo »obrat« gledališča in predvsem igralca, narcisa, ki je pripravljen za slavo izdati svoje najbližje? Kaj se je danes zgodilo z etiko v gledališču, kdo so nosilci te etike? Foto: Primož Lukežič

Na festivalu Prelet bodo peto leto zapored ponudili pregled ustvarjalnosti Slovenskega mladinskega gledališča (SMG) in dve tuji produkciji, obeta se tudi okrogla miza na temo pohlepa.
Tudi Vampir in Diva svetnica mati prasica
Predstava Mefisto je nastala po predlogi romana Klausa Manna, odpira pa vprašanja karierizma in povzpetništva umetnika in slehernika. Poleg Mefista bodo na letošnjem Preletu predstavili avtorski projekt Maruše Geymayer-Oblak Diva svetnica mati prasica, na programu pa bodo še Oliver Twist v režiji Matjaža Pograjca, Vampir režiserja Ivice Buljana, Zločin in kazen režiserja Diega de Bree, Amado mio v režiji Ivana Peternelja, Pohujšanje v dolini Šentflorjanski v režiji Vita Tauferja, Zadnji ples Nižinskega po zamisli Marka Mlačnika in Preklet naj bo izdajalec svoje domovine! Oliverja Frljića.
Predstavila se bosta tudi hrvaška gosta: Ivana Sajko s predstavo Rose is a rose is a rose is a rose, Edvin Liverić pa s projektom Diva. V sklopu festivala bo v četrtek, 26. maja, potekala tudi okrogla miza na temo pohlepa s študenti oddelka za sociologijo ljubljanske Filozofske fakultete. Mnenja o temi okrogle mize bodo predstavili Marta Kos Marko, Brigita Novak Šarotar, Svetlana Slapšak, Ksenija Vidmar Horvat in Jože Vogrinc.
Mefisto o dvojnem življenju
Mefisto (Roman o karieri) Klausa Manna je nastal leta 1936, izšel pa pri založbi Querido v Amsterdamu. Glavni junak Hendrik Höfgen, povzpetniški igralec in intendant, se udinja nacionalsocialističnemu režimu, zaradi česar se odreče prijateljem in prvotnim levičarskim prepričanjem, obenem pa živi dvojno življenje in se zaplete v sadomazohistično zvezo s temnopolto Julietto Martens.
Mefisto je roman o oportunizmu izpod peresa pisatelja, ki je kot gledališki kritik zelo tankočutno opisal ustvarjanje gledališča, tekmovalnost med igralci in brezkompromisno povzpetništvo, ki glavnega junaka pripelje do položaja gledališkega intendanta. Model za osrednji lik Hendrika Höfgena je bil Mannu sloviti nemški igralec, režiser in intendant Gustaf Gründgens, ki je bil od leta 1926 do 1929 poročen z njegovo sestro Eriko Mann. Leta 1984 je roman Mefisto izšel tudi v slovenskem prevodu Lada Kralja, iz katerega črpa odrska priredba Žanine Mirčevske, ki je dramsko zgodbo za uprizoritev v režiji Eduarda Milerja zreducirala na deset oseb.