Ptešernovo gledališče Kranj med poletjem zapira svoja vrata, a to ne pomeni, da bodo do jeseni počivali. Foto: Turistično društvo Kranj
Ptešernovo gledališče Kranj med poletjem zapira svoja vrata, a to ne pomeni, da bodo do jeseni počivali. Foto: Turistično društvo Kranj
Desa Muck
Strniševe Žabe na premieri v Podgorici
Kruto in nežno
Med Crimpova najbolj znana dela, krstno uprizorjena v gledališču Royal Court v Londonu, sodijo rame Attempts on her Life, Dealing with Clair, Play with repeats, Getting Attention, The treatment in v lanski sezoni v ljubljanski Drami uprizorjena drama Kruto in nežno v režiji Eduarda Milerja. Foto: SNG Drama Ljubljana
Udeleženci projekta Nočni azil
Del projekta Nočni azil je tudi obsežen spremljevalni program Cafe Europa, ki zajema gledališke in glasbene delavnice. Foto: Prešernovo gledališče Kranj

Prešernovo gledališče Kranj bo v prihodnji sezoni na oder postavilo pet novih uprizoritev, od tega kar tri dela slovenskih avtorjev - Blazno resno slavni Dese Muck, Žabe Gregorja Strniše in Zatočišče Saše Rakef . Udarno peterico dopolnjujeta še drama sodobnega angleškega dramatika Martina Crimpa Podeželje in predstava po besedilu Maksima Gorkega Na dnu.

Rdeča nit vseh uprizoritev je – tako kot že nekaj sezon – družbena angažiranost. V ospredju je posameznik z svojimi zgodbami in željami: v Blazno resno slavni na odru skušajo zasloveti, v Žabah obogateti, v Podeželju iščejo ljubezen, v Na dnu se skušajo izkopati iz revščine, v Zatočišču pa se "očistiti" travm iz otroštva.

Podalpska slava in druge katastrofe
Mladinska in družinska komedija Blazno resno slavni izpod peresa Dese Muck se tako kot uspešnica Blazno resno zadeti loteva problematike odvisnosti – tokrat odvisnosti od slave in zvezdništva, ki so ji zmeraj bolj izpostavljeni tudi mladostniki. V Blazno resno slavnih nam Desa Muck skozi oči najstnika, ki igra glavno vlogo v mladinskem filmu, prikaže vse sladkosti in pasti igralskega poklica, hkrati pa nas sooči z zakulisjem "tovarne sanj" in s komičnimi situacijami, ki spremljajo snemanje filma. Tako kot v predstavi Blazno resno zadeti izpred dveh let bo pri uprizoritvi poleg režiserke Katje Pegan sodelovala avtorica v osrednji vlogi Mame, k sodelovanju pa so povabili tudi legendarnega asistenta režije Petra Zobca, ki mu je knjiga posvečena.

Strniševa mitologija ostaja sveža
Režijo Strniševih Žab so v Kranjskem gledališču zaupali mlademu režiserju Jaki Ivancu, – z željo, da Žabe znova zadihajo v duhu časa kot tudi v svoji večnostni, metafizični razsežnosti. Tako kot Strnišev Samorog in seveda tudi Ljudožerci so Žabe postale kultno slovensko besedilo, ki na odru omogoča nove in nove interpretacije. Zaradi svoje tematike pa je Strniševo besedilo dandanes, v obdobju želje po bogastvu ne glede na ceno, še bolj kot ob svojem nastanku leta 1967 žgoče aktualno. Besedilo s svojo poudarjeno etično noto in tematiko nikoli izpolnjenih želja ter značilnim strniševskim poetičnim jezikom ponuja režiserjem in igralcem odprt prostor najrazličnejših estetik, konceptov oz. interpretacij.

Zatočišče v rokah nizozemmskega režiserja
Tretje slovenske delo, Zatočišče, ki je nastalo v koprodukciji z Britanskim svetom in Gledališčem Glej na oder postavili v marcu prihodnje leto, je prvenec 26-letne Saše Rakef. Gre za pretresljivo dramo o najintimnejših medčloveških odnosih, hkrati pa avtorica raziskuje v njej tudi naravo gledališkega medija ter njegovo razmerje med fikcijo in realnostjo. Tematsko in uprizoritveno zahtevno besedilo bo režiral britanski režiser nizozemskega rodu Jan van den Bosch.

Eduard Miler postaja kranjski zaščitni znak
Drama sodobnega angleškega dramatika Martina Crimpa verjetno sodi v program vsakega gledališča, ki skuša biti na tekočem s sodobnimi smernicami. V Kranju bo zaživelo Podeželje (The Country), v lanski sezoni pa je bila v ljubljanski Drami uprizorjena drama Kruto in nežno v režiji Eduarda Milerja, ki bo režiral tudi tokratno kranjsko uprizoritev. Podeželje je z napeto zgodbo, ki meji že kar na psihološki triler, drama, ki jo poganja napeta in z nepričakovanimi obrati stkana zgodba o zapletenih odnosih med možem, ženo in mlado neznanko. Eduard Miler je v zadnjih nekaj letih na oder Prešernovega gledališča postavil večkrat nagrajene predstave, med katerimi so bile gotovo najbolj odmevne Horvathova Vera ljubezen upanje, Ravenhillova Nekaj eksplicitnih fotk in v pretekli sezoni Schillerjeva drama Spletkarstvo in ljubezen.

Slovenci, Nemci in Poljaki v Nočnem azilu
Zagotovo eden največjih projektov prihodnje sezone pa je mednarodni projekt Nacht Asylum/Nočni azil, ki ga bodo ob finančni podpori Evropske unije izpeljali v sodelovanju z gledališčema Freies Schauspiel Ensemble iz Frankfurta in Teatr Im. Juliusz Slowackiego iz Krakova. Projekt, vreden skoraj 300.000 evrov, temelji na socialni drami Maksima Gorkega Na dnu, drami perečo socialno problematiko kot osrednjo osjo. Pri predstavi sodelujejo štirje nemški, šest poljskih in štirje slovenski igralci (član našega ansambla Matjaž Višnar, Janko Petrovec, Sabina Kogovšek in Vesna Lubej), ki so bili izbrani na avdiciji. prva premiera bo septembra postavljena v Krakovu, teden kasneje v Frankfurtu, 26. 10. pa se seli še v Kranj.