Muzej Mauritshuis hrani tudi slavno Dekle z bisernim uhanom, ki jo je leta 1665 naslikal Jan Vermeer. Foto: EPA
Muzej Mauritshuis hrani tudi slavno Dekle z bisernim uhanom, ki jo je leta 1665 naslikal Jan Vermeer. Foto: EPA

Z virtualnim ogledom v visoki ločljivosti, ki so ga v muzeju Mauritshuis poimenovali Second Canvas tour, je tako muzej dostopen obiskovalcem z vsega sveta. Pri digitalizaciji je muzej sodeloval s podjetjem Madpixel, ki stoji tudi za že prej obstoječo aplikacijo Second Canvas. Mauritshuis je bil leta 2016 tudi eden prvih muzejev, kjer so zagnali omenjeno aplikacijo in prek nje svojo zbirko naredili dostopno tudi v virtualnem okolju. Danes aplikacijo uporablja že več kot 75 muzejev v 16 državah, piše portal Art Daily.

Sorodna novica Ena na ena z Vermeerjem: Deset minut v družbi "najlepše slike na svetu"

Vidni tudi najmanjši detajli
V povezavi z aplikacijo Second Canvas se uporabnikom razkrijejo tudi zgodbe za slikami, ki si jih lahko približa do te mere, da so vidne poteze čopiča. Do najmanjših podrobnosti je mogoče opazovati kar 36 del, med katerimi so vsa Vermeerjeva dela iz zbirke, štiri Rembrandtova dela, tri dela Jana Steena in znamenita slika Lišček Carla Fabritiusa.

Pri nekaterih delih je mogoče tudi preklapljati med običajno in infrardečo fotografijo. Infrardeča fotografija omogoča opazovanje različnih plasti slike, pri čemer je mogoče zaznati vse spremembe, ki jih je umetnik napravil v procesu dela. Tako sta, denimo, na Rubensovi sliki Adama in Eve v rajskem vrtu na pripravljalni risbi vidna psa, ki ju ni na končni različici slike.

Dobro unovčena spomladanska ustavitev javnega življenja
Slike v visoki ločljivosti sicer niso novost, zato pa je novost digitalizacija celotnega muzeja v visoki ločljivosti. V Mauritshuisu so med spomladansko ustavitvijo javnega življenja tako slike kot same prostore posneli s 360-stopinjsko kamero.

Za dosego visoke ločljivosti je podjetje Madpixel naredilo nešteto slik, robot pa je nato kartiral vsak centimeter stene, vsak podboj in izbral tudi ustrezno ločljivost za vsako sliko. Večja, kot je slika, višja je ločljivost, da se lahko doseže kar najboljša izkušnja ogleda slike od blizu.