V Posavju je vse več kolesarskih stez. Foto: Goran Rovan
V Posavju je vse več kolesarskih stez. Foto: Goran Rovan
V sklopu projekta Popotnik so v Posavju pridobili 12 električnih koles. Foto: Goran Rovan
Kolesarskim stezam ob Savi naj bi se kmalu pridružile še nove. Foto: Goran Rovan
S kolesom ob Savi in Krki ter vse do Samobora

V krški občini so pred časom naročili študijo kolesarskega omrežja. Zaradi nje se zdaj zavzemajo za gradnjo posavsko-dolenjske kolesarske trase, ki naj bi povezala vse kraje ob rekah Krka in Sava. Za gradnjo novih kolesarskih poti naj bi posavske in dolenjske občine pridobile tudi evropska sredstva.

Za projekt, ki so ga poimenovali Sava-Krka Bike, so župani vseh občin ob reki Savi in Krki že podpisali pismo o nameri in se zavezali, da bodo zagotovili po 11 tisoč evrov za projektiranje trase. Krški župan Miran Stanko o tem projektu pravi: "Ideja je pravzaprav, da bi bile te poti del daljinskih poti, ki jih pripravlja država. Tako da smo v dogovoru tudi z Direkcijo Republike Slovenije za ceste, ki naj bi nam pomagala pri tem, da bi lahko sofinancirali in tudi izpeljali ta projekt do konca."

Stanko meni, da gre za razvojni proces, ki ga lahko na eni strani spodbudijo nekatere izboljšave na infrastrukturi, na drugi pa tudi manjša dostopnost z avtomobilom. Zato te kolesarske poti naj ne bi bile namenjene zgolj rekreaciji, ampak tudi prevozu ljudi na delo in po opravkih. V Brestanici si ob tem prizadevajo, da se ta trasa razširi še po nekdanji trasi rudniške železnice do Senovega. Tone Zakšek, profesor športne vzgoje in vodja kolesarskih izletov, to utemeljuje z besedami. "Posebna zanimivost je tudi, da sta na tej trasi od Brestanice do Senovega tudi dva predora, ki potekata po tej nekdanji ozkotirni železnici. Prepričan sem, da bi bila ta dva predora zelo zanimiva za turiste, pa tudi za domačine in bi bila zelo atraktivna za kolesarjenje."

Če bodo posavske in dolenjske občine s tem projektom uspešne na razpisih za evropska sredstva, upajo, da ga bodo lahko uresničile že v naslednjih treh letih.

V krški občini vse več kolesarskih stez in drugih pridobitev
V krški občini so pred leti že zgradili kolesarsko pot od Krškega do vasi Brege, krajši kolesarski odsek je tudi na Drnovem. Ob gradnji HE Krško pa je ob novi obvoznici nastala tudi večnamenska dvokilometrska asfaltna pot, ki jo uporabljajo tudi kolesarji. Ti imajo na voljo tudi večkilometrsko makadamsko cesto, ki poteka skoraj povsod ob akumulacijskem jezeru krške hidroelektrarne. Radi pa bi jo razširili še do nekdanjega vojaškega mostu v Krškem in jo prek njega povezali na obstoječo kolesarsko stezo, ki vodi do Breg.

Ob evropskem tednu mobilnosti pa so v krški občini pridobili kar nekaj opreme, ki bo od zdaj koristila vse večjemu številu kolesarjev. Tako so pred občinsko stavbo predali v uporabo novo kolesarnico in prevzeli električno kolo, ki so ga izdelali študentje s Fakultete za energetiko pod mentorstvom profesorja Sebastijana Semeta. Ti so običajno kolo predelali v električno in bili zanj na mednarodnem natečaju tudi nagrajeni. To kolo bo zdaj del voznega parka občinske uprave. Nova kolesarnica pa je delo diplomantke arhitekture Katje Pečnik, izdelalo pa jo je podjetje ALU Požgaj s Senovega. V kolesarnici sta tudi dve električni vtičnici, ki omogočata polnjenje električnih koles.

Z novim stojalom za kolesa se lahko pohvalijo tudi v Brestanici. Postavili so ga pred prodajalno Mercator, izdelali pa dijaki Šolskega centra Krško-Sevnica. Ti so pripravili tudi zanimiv projekt, v katerem so pod mentorstvom Veronike Gradišek posneli celo film Levstikovo potovanje od Radeč do Krškega, v katerem so na zabaven način opozorili na prednosti javnega prevoza. V Brestanici pa se lahko še pohvalijo, da so v sklopu projekta Popotnik, pridobili štiri električna kolesa. Ta so na voljo brezplačno vsem, ki jih želijo preizkusiti oziroma uporabiti pri gostišču Ribnik v Brestanici, zanje pa skrbi tamkajšnje turistično društvo.

Za MMC Goran Rovan

S kolesom ob Savi in Krki ter vse do Samobora