Patruljni čoln P-111 je že skoraj odpisan, opozarjajo pomorski policist. Foto: BoBo
Patruljni čoln P-111 je že skoraj odpisan, opozarjajo pomorski policist. Foto: BoBo

Slovenska pomorska policija tudi po odločitvi arbitražnega sodišča opravlja naloge, kot jih je doslej. Od 29. junija so tako našteli več kot 50 vplutij hrvaških ribičev v območje nadzora slovenske policije, zato se mnogi sprašujejo, ali bi bilo treba pomorsko policijo za opravljanje nalog bolje opremiti. Na pomanjkanje kadrov in iztrošenost plovil pomorski policisti že dlje opozarjajo.

Pomorska policija ima uradno šest plovil, dejansko jih lahko uporablja štiri. Največje in najstarejše, P-111, je skoraj odpisano, je pojasnil komandir Mauro Rihter: "Imamo še manjše plovilo P-66, dva nova gumenjaka, ki smo ju prevzeli lani, manjši gumenjak brez kabine in plovilo P-89, ki je zaradi iztrošenosti v odpisu."

Menjava čolnov odvisna od sredstev EU-ja
Zato nam je Rihter že pred objavo sodbe arbitražnega sodišča priznal, da bi dolgoročno potrebovali nove čolne: "Želim si, da bi dve plovili zamenjali, a to je stvar možnosti črpanja evropskih sredstev. Če bi imeli še eno 15-metrsko plovilo, bi bila slovenska policija ob obnavljanju flote dobro preskrbljena."

A čolne upravlja posadka, ki se mora po 12 urah na morju menjati. Tudi pri kadrih pomorske policije bi potrebovali okrepitve: "Če seštejemo vse, nas je 52. Sistemiziranih mest je 72 oziroma po novem 68. Primanjkuje nas 16, a smo še vedno ena bolje zasedenih policijskih postaj znotraj Policijske uprave Koper."

Policisti so, zagotavlja Rihter, na morju vseeno prisotni 24 ur na dan.