Foto: BoBo
Foto: BoBo

Glavni namen videa, ki bo premierno prikazan v četrtek ob 11.00, je predstavitev destinacije in vseh dejavnosti, s katerimi se lahko ukvarja gost, ki pride na slovensko obalo, je pojasnil direktor aerodroma Robert Krajnc.

"Mislim, da je to ravno pravi čas, da gre to v širšo javnost, da bomo na ta način poskušali popraviti del sezone, ki je že za nami," je dodal.

Če so namreč lani našteli rekordnih 29.000 potnikov, je letošnjo sezono krojil novi koronavirus. Po januarju in februarju, ki sta bila celo boljša od primerljivega lanskega obdobja, se je letalski promet najprej omejil le na notranje polete in šole letenja, nato pa je popolnoma obstal.

Po Krajnčevih besedah sicer dnevno dobivajo klice iz tujine, vendar veliko težavo predstavlja to, da se omejitve glede prihoda letalskih potnikov iz tujine dnevno spreminjajo.

14 dni, 7 dni, 0 dni, 14 dni ...

Po razglasitvi epidemije sredi marca se je ob prihodu v Slovenijo odredila 14-dnevna karantena. Nato se je 12. aprila to obdobje skrčilo na sedem dni in se končalo z odvzemom brisa. Ob odloku o preklicu epidemije vlada je s 15. majem spremenila tudi ukrepe na mejnih prehodih in po prihodu v Slovenijo za državljane EU-ja karantena ni bila več predvidena. Danes je pa je nenadoma začel veljati nov vladni odlok o omejitvi vstopa v Slovenijo zaradi zajezitve širjenja novega koronavirusa, ki za državljane Evropske unije (razen za Hrvaško) spet predvideva karanteno - a ne sedemdnevne kot prej, ampak znova kar dvotedensko kot na samem začetku izbruha covida-19.

Ne glede na trenutne razmere pa sečoveljsko letališče nujno potrebuje povečanje in obnovo zdaj že zastarele infrastrukture.

Potrebovali bi podaljšano stezo

Krajnc je sicer ob dolgotrajnih postopkih urejanja prostora optimist po nedavnem obisku državnega sekretarja na ministrstvu za infrastrukturo Aleša Miheliča, ki ga je direktor Aerodroma označil za konkretnega in operativnega. Prav tako je spomnil, da jih je že leta 2016 obiskala poslanska skupina NSi-ja in da je bil med sopodpisniki pobude za spremembo zakona o letalstvu, ki sicer ni bila sprejeta, prav zdajšnji infrastrukturni minister Jernej Vrtovec.

Aerodrom, letališče Portorož. Foto: BoBo
Aerodrom, letališče Portorož. Foto: BoBo

Najbolj nujno bi na letališču potrebovali podaljške na stezi, s čimer bi povečali varnost poletov in na primer omogočili, da bi odpravili omejitve za določena letala, ki ob previsoki temperaturi vzletne steze ne morejo imeti zasedenih vseh 70 do 80 sedežev.

S temi podaljški bi poleg tega dobili točko za izolacijo, kjer bi lahko izolirali letala v primeru ugrabitve ali kužnih bolezni, je naštel Krajnc.

Direktor letališča je sicer zatrdil, da so v stikih z različnimi prevozniki, ki bi bili pripravljeni leteti na portoroško destinacijo, ter da so tudi sami pripravljeni vložiti določen znesek za polnjenje destinacije, da pa je trenutno v lokalnem okolju težko najti sogovornike.