Sabina Cvilak sodeluje s številnimi simfoničnimi orkestri, prav tako je redna gostja številnih glasbenih festivalov ter uglednih glasbenih gledališč in koncertnih prizorišč. Foto: BoBo
Sabina Cvilak sodeluje s številnimi simfoničnimi orkestri, prav tako je redna gostja številnih glasbenih festivalov ter uglednih glasbenih gledališč in koncertnih prizorišč. Foto: BoBo

Nagrajenko je izbrala strokovna komisija pod vodstvom Simona Dvoršaka. Z nagrado želijo nagraditi izbranega opernega umetnika in ohranjati zavest o vrednotah slovenske operne glasbene kulture.

Dobila je tudi že nagrado Prešernovega sklada
Sabina Cvilak je stalna članica in solistka mariborskega opernega ansambla in prejemnica Glazerjeve nagrade in nagrade Prešernovega sklada.

Sorodna novica Pojoči Faust v večnem iskanju večne mladosti

Po diplomi na graški Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu je debitirala v Mozartovi operi Figarova svatba, Leharjevi opereti Carjevič, Kalmanovi opereti Grofica Marica in v komični operi Divji lovec Alberta Lortzinga. Pozornost javnosti je pritegnila zlasti po dunajskem debiju v Blochovi operi Macbeth, ki je bila izvedena v okviru Dunajskih slavnostnih tednov.

Bila je članica dunajske Državne opere
V sezoni 2004/2005 je bila štipendistka Karajanovega sklada in članica dunajske Državne opere, kjer je nastopila v več operah, v vlogi Liu iz Puccinijeve opere Turandot pa je nastopila v hamburški Državni operi, pozneje pa tudi v Singapurju in v Finski nacionalni operi v Helsinkih.

Med vidnejšimi vlogami so tudi Micaela iz Bizeteve opere Carmen, Fiordiligi v Mozartovi operi Cosi fan tutte in Marguerite v Gounodevem Faustu, s slednjima vlogama je debitirala v Operi SNG Maribor, je zapisala komisija, ki so sestavljali Dvoršak, Simon Robinson, Vlatka Oršanić, Henrik Neubauer in Andrej Debevec.

Sabina Cvilak v operi Faust. Foto: SNG Maribor / Tiberiu Marta
Sabina Cvilak v operi Faust. Foto: SNG Maribor / Tiberiu Marta

Pozneje je požela odlične kritiške odzive kot Mimi v Puccinijevi operi La boheme, Liu v Turandotu, Desdemona v Othellu, Nedda v operi I pagliacci, Marinka v Prodani nevesti ter za svoje solistične partije v Mahlerjevi Drugi in Osmi simfoniji, v Nemškem rekviemu Johannesa Brahmsa, Brittnovem Vojnem rekviemu, Straussovih Štirih poslednjih pesmih, Beethovnovi Deveti simfoniji, Bachovih pasijonih, Mozartovih mašah in drugih vokalno-instrumentalnih delih, so še zapisali.

Sorodna novica Usode Judov iz srednjeveškega Maribora navdihnile tudi opero

Tudi na odru losangeleške Opere
Na povabilo tenorista Placida Dominga je v sezoni 2007/2008 debitirala kot Mimi v Nacionalni operi v Washingtonu in požela izvrstne kritike; uspehu so sledila vnovična povabila, in sicer za vlogi Liu in Micaele, ki ju je upodobila tudi na odru losangeleške opere. V sezoni 2010/2011 je kot Mimi nastopila v operah v Kölnu, na Palmi de Mallorci, v Helsinkih in Hongkongu, kot Desdemona v operi v Palm Beachu, kot Marenka v Valencii in kot Micaela v Pamploni.

Sodeluje s številnimi simfoničnimi orkestri, prav tako je redna gostja številnih glasbenih festivalov ter uglednih glasbenih gledališč in koncertnih prizorišč. Po izvedbi Rossinijeve Male slavnostne maše s tenoristom Andreo Bocellijem je redna spremljevalka njegovih koncertnih turnej po Aziji in Evropi. Posega tudi po sodobnejšem opernem repertoarju – nastopila je kot Kitty v operi Doctor Atomic sodobnega ameriškega skladatelja Johna Adamsa in pred kratkim kot Miriam v novi slovenski operi Marpurgi v Mariboru. V okviru koncertov samospevov je izvedla več novonastalih del.

Nagrado bodo lavreatki podelili na prireditvi, ki jo bodo pripravili takoj, ko se sprostijo epidemiološki ukrepi, so še sporočili iz Slovenskega komornega glasbenega gledališča.

Nagrado so poimenovali po baritonistu Samu Smerkolju, ki je dvakrat dobil Prešernovo nagrado in bil eden redkih solistov ljubljanske Opere, ki je ostal zvest domačemu odru.