Gaspari je predstavil zanimivo idejo o Luki Trst, ki bi jo prevzela Luka Koper. Foto: EPA
Gaspari je predstavil zanimivo idejo o Luki Trst, ki bi jo prevzela Luka Koper. Foto: EPA

Tu gre za zelo malo zasebnega in za zelo veliko javnega, malo domačega in malo tujega.

Mitja Gaspari o povezovanju slovenskih logističnih podjetij z nemškim Deutsche Bahnom

Po Gasparijevih besedah se gospodarska rast pospešuje predvsem z dejavnostjo panog z nizko dodatno vrednostjo, kot je gradbeništvo. Dejal je, da bo "pregrevanje" vidno v proračunih za prihodnja leta. Gaspari meni, da se Slovenija razmeroma dobro razvija, hitro raste in ima razmeroma nizko inflacijo, a se kljub vsemu pojavljajo določena vprašanja.

Gaspari je komentiral tudi koncept javno-zasebnega partnerstva, za katerega meni, da je načeloma zelo dober, ob tem se sprašuje, ali se to partnerstvo razvija v pravo smer. Pri projektu povezovanja slovenskih logističnih podjetij (Luka Koper, Intereuropa in Slovenske železnice) namreč ne gre za javno-zasebno partnerstvo, meni Gaspari, saj naj bi prišlo do povezovanja s tujo državno družbo Deutsche Bahnom.

Podpora Luki Koper za prevzem Luke Trst
Po Gasparijevih besedah bi bilo bolj primerno, če bi na primer Luka Koper prevzela Luko Trst, ki je bolj ali manj v slabem finančnem stanju. Koprska luka ima bistveno boljše potenciale, zato bi Gaspari podprl idejo, da Luka Koper prevzame Luko Trst. To je po njegovem mnenju boljša alternativa kot logistično povezovanje.

Nova Ljubljanska banka je bila naslednja tema, ki se je je dotaknil Gaspari, sicer nekdanji guverner Banke Slovenije, in spregovoril o njeni dokapitalizaciji, ki je po njegovem mnenju nepotrebna. Gaspari je prepričan, da NLB ne potrebuje svežega kapitala za zamenjavo ali odkup delnic, pač pa nov kapital, da bi njen kreditni potencial lahko rasel.

Tu gre za zelo malo zasebnega in za zelo veliko javnega, malo domačega in malo tujega.

Mitja Gaspari o povezovanju slovenskih logističnih podjetij z nemškim Deutsche Bahnom