Svoja stališča so predsedniški kandidati lahko predstavili na soočenjih. Foto: RTV SLO
Svoja stališča so predsedniški kandidati lahko predstavili na soočenjih. Foto: RTV SLO
Kampanja je od kandidatov zahtevala veliko truda in še več iznajdljivosti. Foto: RTV SLO
Volitve so pred vrati

Povsem nasprotno meni Lojze Peterle, ki mu je skoraj žal, da se je končala. Po njegovem mnenju je bilo dobro, da se je za kampanjo odločil tako hitro, sicer ne bi mogel obiskati toliko ljudi in krajev, kot jih je v skoraj enem letu. Meni, da je med kampanjo še bolje spoznaval ljudi, videl veliko napredka, težav in pričakovanj ljudi.

"Razgrajanje" ni bilo potrebno
Mitja Gaspari dogajanje ocenjuje kot normalno, saj ni treba, da bi bila kampanja videti kot šov. "Če nekdo vpije v mikrofon in krili z rokami, to še ne pomeni, da je kampanja zanimiva," pripominja nekdanji guverner Banke Slovenije. Sicer pa se mu celotno dogajanje okoli volitev zdi nekoliko predolgo.

Danilo Türk je prepričan, da se je njegov stil nastopanja razlikoval od drugih kandidatov. Podobno kot Gaspari meni, da Slovencem avtoritete ni treba vsiljevati oziroma da "ni treba razgrajati na sceni". Kampanja se seveda razlikuje od prejšnjih dveh, saj so tudi zgodovinske razmere drugačne, dodaja Türk.

Je bila kampanja demokratična?
Zmago Jelinčič je kritičen do medijev, saj naj ti kandidatom ne bi naklonili enako prostora. Poleg tega meni, da je nekonfliktnost kampanje slaba. Na očitke o uporabi spornega besednjaka odgovarja, da govori kot navadni ljudje, saj naj predsedniškemu kandidatu ne bi bilo treba govoriti "v jeziku kakega Ludvika XIV.".

O nedemokratičnosti toži tudi Darko Krajnc: "V določenih segmentih ni bilo vse čisto demokratično in enakih možnosti dostopa do javnosti ni bilo povsod." Kljub temu predsedniško dirko ocenjuje kot pozitivno, za kandidaturo pa bi se brez pomisleka ponovno odločil.

Monika Piberl kampanjo ocenjuje kot naporno, dodaja pa, da od preostalih kandidatov ni doživela nobenih nizkih udarcev. Res pa je kot ženska ves čas morala dokazovati, da je primerna za predsednico.

Elena Pečarič izpostavlja malo porabljenih stroškov, saj jo je kampanja stala le okoli 1.200 evrov. Sicer pa pravi, da je dala od sebe maksimalno: "Upam, da se to čuti in da bodo ljudje znali to izbrati," pravi predsednica Društva za teorijo in kulturo hendikepa (YHD).

Volitve so pred vrati