Časopisi so v epidemiji utrpeli precejšen upad prodaje. Foto: BoBo
Časopisi so v epidemiji utrpeli precejšen upad prodaje. Foto: BoBo

Z jutrišnjim dnem bo, kot omenjeno, epidemija preklicana, zato se številni omejitveni ukrepi že postopno sproščajo. A to ne velja za časopise in revije.

Epidemija in omejitveni ukrepi so medijem zadali več udarcev. Po upadu oglaševalskih prihodkov in napovedi rezov v javna sredstva so izgubili še naročnike v gostinstvu in javnih institucijah. Po oceni odgovornega urednika pri medijski hiši Delo, Bojana Budje, je začasnih odpovedi med tri in štiri tisoč.

"Medtem ko je direktor hrvaškega nacionalnega inštituta že pred dobrimi 14 dnevi prek javnih medijev pozval vse lastnike lokalov, vladajoče v teh javnih institucijah, naj časopise vrnejo bralcem. Skratka, težko razumemo da rečem celo nagajanje."

Tudi predsednica Društva novinarjev Slovenije Petra Lesjak Tušek se nagiba k tej tezi. "Gotovo se vsiljuje občutek, da gre za načrtno omejevanje in da malo celo diši po nagajanju. Verjetno je prenos vsebin tisti, ki vlado skrbi skoraj tako kot prenos virusa."

Medtem pa najrazvitejše evropske države pomagajo medijem, bodisi finančno ali z delnim kritjem stroškov produkcije in distribucije, opozarja Mojca Briščik, izvršna direktorica Slovenske oglaševalske zbornice, pri kateri deluje Združenje medijev: "In ker pri nas vsaj za zdaj noben tak ukrep ni predviden, bi zagotovo odprava omejitev, kot je recimo pri distribuciji tiskane periodike, tako v javnih prostorih in lokalih posredno dejansko pomenila pomoč medijem."

Tiskani mediji so gotovo v težavah in nič ne kaže, da bi jim vlada ponudila roko v pomoč, prej nasprotno.