Tokrat so poslanci na premierja naslovili vprašanja o kadrovanjih v ljubljanskem kliničnem centru in DUTB-ju. Foto: BoBo
Tokrat so poslanci na premierja naslovili vprašanja o kadrovanjih v ljubljanskem kliničnem centru in DUTB-ju. Foto: BoBo

Na oktobrski seji državnega zbora je premier Miro Cerar odgovarjal na poslanska vprašanja. Poslance so tokrat zanimali predvsem kadrovanje v UKC-ju in DUTB-ju ter načrti vlade pri spopadanju s sistemsko korupcijo in ustanavljanjem demografskega rezervnega sklada.

Premier si želi pogumnega direktorja UKC-ja Ljubljana
Vodja poslanske skupine SDS-a Jože Tanko je premierja vprašal o postopku imenovanja novega direktorja UKC-ja Ljubljana in obenem spomnil na pretekla negospodarna ravnanja v UKC-ju, kjer imajo nekatera podjetja monopolni položaj, s tem pa se povečuje možnost korupcije in klientelizma.

Cerar je na to odgovoril, da postopek izbire novega kandidata poteka, od sedmih prijavljenih pa jih pet izpolnjuje pogoje za zasedbo delovnega mesta. Obenem pa si premier želi, da bi kandidat poleg izpolnjevanja formalnih pogojev imel tudi druge vodstvene sposobnosti in bi bil podvržen zdravniškemu poslanstvu.

Obenem je Cerar dejal, da si vlada prizadeva za izboljšanje stanja v zdravstvu in odpravo slabih praks iz preteklosti. Tankovo omenjanje Janeza Zemljariča kot človeka, ki naj bi stal za imenovanjem aktualnega vršilca dolžnosti direktorja UKC-ja, pa je premier označil kot nepotrebno.

Cerar: Nyberg je kršil svoje dolžnosti
Poslanec NSi-ja Jernej Vrtovec je predsednika vlade vprašal, katere predpise je kršil upravni odbor DUTB-ja, kar naj bi bila podlaga za razrešitev dveh članov upravnega odbora. Cerar je odgovoril, da so pri njuni razrešitvi upoštevali tako njun položaj kot tudi izkazane dokumente. Na podlagi tega so zaradi kršitev dolžnosti razrešili predsednika upravnega odbora Larsa Nyberga. Ta namreč ni zagotovil uskladitve prejemkov vseh članov z veljavno politiko prejemkov DUTB-ja.

Tako je, tik preden je bila sprejeta nova politika prejemkov, podpisal aneks z Manssonom. "Ta aneks je v glavnem za nazaj zvišal fiksni del Manssonovega prihodka za 80 odstotkov. Gre za 36 tisoč evrov bruto mesečno," je ponovil Cerar in dodal, da je Nyberg Manssonu omogočil izplačilo prejemka vnaprej, kar je v nasprotju s pravili nagrajevanja. Zaradi tega je tudi Mansson izgubil zaupanje vlade.

"Če nekdo krši vsa pravila pri plačnem sistemu oziroma sistemu nagrajevanja, potem pa na drugem koncu stori nekaj dobrega, to ne pomeni, da bo ta človek zato lahko delal," je Cerar odgovoril na Vrtovčev komentar, da je tudi Mramor priznal, da DUTB posluje zelo dobro. Obenem je tudi zavrnil namigovanja o lobiranjih za položaje v DUTB-ju.

Cerar prav tako ne razume, zakaj ga je Nyberg v pismu povezal s korupcijo. "Nyberg naj pojasni, o kakšni korupciji govori," je dejal ob robu seje. Kakršno koli korupcijo v povezavi z vlado pa je odločno zanikal. Vlada je namreč ravnala tako, kot je, zato, da je zagotovila zakonitost delovanja DUTB-ja, je pojasnil. Če Nyberg prepoznava znake korupcije kje drugje, denimo v Savi, pa naj to naznani pristojnim organom, kar bi navsezadnje moral po njegovih besedah že zdavnaj storiti.

Cerar: Pripravljamo izboljšave zakona o integriteti
Nepovezani poslanec Bojan Dobovšek je Cerarja vprašal, kaj je vlada naredila na področju spopadanja s sistemsko korupcijo in pri odpravi neformalnih socialnih mrež. Cerar mu je odgovoril, da je vlada že pripravila predlog zakona o sistemskih preiskavah projektov državnega pomena, na podlagi katerega bo mogoče v razmeroma kratkem času preiskati projekte, pri katerih bi se porodil dvom o njihovi pravilnosti in gospodarnosti.

Dodatni ukrepi so, tako Cerar, tudi predlog zakona v povezavi z revizijo projekta Teš 6 in ukrepi v povezavi z bančno luknjo. Vlada se bo ukvarjala tudi z javnim naročanjem v zdravstvu in zmanjševanjem koruptivnih tveganj v javni upravi. Izpostavil je tudi medresorsko skupino, ki proučuje možnosti za izboljšavo aktualnega zakona o integriteti in preprečevanju korupcije.

Cerar je odgovarjal tudi na vprašanja o pripravi rezervnega demografskega sklada.