Foto: BoBo
Foto: BoBo

Po besedah Lidije Divjak Mirnik (LMŠ) sejo odbora zahtevajo, ker je ministrica svoj resor in vse skupine, za katere je odgovorna, s svojo nedejavnostjo in nestrokovnostjo pustila na cedilu.

Med drugim ji očitajo, da tik pred izvedbo mature dijaki še vedno nimajo jasnih odgovorov na vprašanja, kot so na primer, kaj bo s tistimi, ki jim bo v času mature odrejena karantena in ali se bodo morali samotestirati. Prav tako ministrica Kustec po njihovem prepričanju ni bila sposobna podati jasnih in točnih navodil, kako bo potekalo napovedano samotestiranje v šolah in srednjih šolah.

Prav tako menijo, da je povzročila nepopravljivo škodo športu, ker so bile v času 11-dnevnega zaprtja javnega življenja brez ustrezne argumentacije prepovedani vse športne dejavnosti in treningi, ne glede na status športnika.

Ministrica Kustec je po njihovem prepričanju s tem, ko je soglašala z dolgotrajnim zaprtjem šol v epidemiji, tudi pripomogla k eksploziji duševnih težav in debelosti med učenci, dijaki in študenti. Zadnje je tudi sicer na splošno zapostavila, so prepričani.

Očitajo ji še krivdo za sprejetje na ustavnem sodišču razveljavljenega člena o podaljšanju akreditacij v visokem šolstvu v šestem protikoroskem zakonu.

Marka Koprivca (SD) je najbolj zmotilo, da se vlada in ministrica ob zadnjem 11-dnevnem zaprtju države nista držali načela, da se šole zapira zadnje in odpira prve. Tako so bili vrtci in šole zaprti, odprte pa so bile številne druge dejavnosti, je dejal. Ministrici posebej zameri razveljavljeno odločbo glede visokošolskih akreditacij. "Že samo to je vredno, da nemudoma odstopi," je dejal.

Ministrica je po oceni Mihe Kordiša (Levica) zaradi svoje nedejavnosti kriva, da na področjih, ki jih pokriva njen resor, "vlada popolno razsulo". "Kadar pa vendarle pokaže nekaj življenja, pa dela škodo in deluje kot podaljšana roka predsednika vlade," je dejal.

Maša Kociper (SAB) pa je denimo prepričana, da Kustec ni dorasla svoji vlogi. Kot enega od očitkov je poudarila, da je odbor DZ-ja za izobraževanje 12. februarja ministrstvo pozval, naj v dveh mesecih pripravi analizo doseženega znanja učencev in dijakov med epidemijo ter pripravi načrt ukrepov in jih predstavi DZ-ju, kar pa se ni zgodilo. "Namesto tega imajo otroci vedno manj znanja," je dejala.