Se Lužar končno poslavlja od svoje domačije? Foto: MMC RTV SLO
Se Lužar končno poslavlja od svoje domačije? Foto: MMC RTV SLO
Dolenjska avtocesta
Če bo šlo po planu, bo manjkajoči krak dolenjske avtoceste odprt jeseni 2010. Foto: MMC RTV SLO
Se bo dolenjsko avtocesto le končalo?

Dolenjski avtocestni klobčič se očitno razpleta - vsaj v primeru Srečka Lužarja, enega izmed dveh lastnikov še nepridobljenega ozemlja, potrebnega za dokončanje dolenjke.

Dogovor s Srečkom Lužarjem še ni podpisan, so za MMC opozorili na Darsu, a so dodali, da so, ko gre za njegovo preselitev iz že razlaščenega posestva v Dolenji vasi pri Mirni peči, optimistični. Kot kaže, se bo Lužar preselil na sosednjo domačijo - v hišo družine Janeza Sedminka, ki je za našo spletno stran potrdil, da je svoj dom že prodal Darsu, postopki prodaje nepremičnin pa naj bi bili zaključeni v 14 dneh. Pojasnil nam je tudi, da je sam že kupil novo hišo v Novem mestu.

Konec Lužarjeve sodne zgodbe?
To bi lahko pomenilo konec sodne zgodbe, ki jo je, potem ko je Lužarjeva domačija po razlastitvi prešla v last države, a se deložirani iz nje ni hotel izseliti, sprožilo državno pravobranilstvo. V imenu države je namreč vložilo predlog za izpraznitev in izročitev nepremičnine in s tem začelo pravdo.

Lužar je vztrajal, naj mu država v zameno za domačijo zagotovi nezazidano, 2.550 kvadratnih metrov veliko stavbno zemljišče, do 200 metrov oddaljeno od zdajšnje hiše. Njegova želja bo, kot kaže, izpolnjena s preselitvijo v dom Sedminkovih.

Na vrsti še en trd oreh - Kovačič
Spomnimo, da državo, ko gre za pridobivanje potrebnih zemljišč za dolenjko, poleg Lužarja čaka še en trd oreh - avtoprevoznik Mirko Kovačič, lastnik posestva na Ponikvah. Pred kratkim smo poročali o neuspešnem razlastitvenem postopku v tem primeru, Kovačičev zastopnik Gorazd Marinček pa je za MMC tedaj pojasnil, da pri novem postopku ne pričakuje zapletov. Zatrdil je, da Dars in Kovačič zdaj urejata le še podrobnosti in napovedal, da bi se zadeva lahko razpletla v nekaj dneh po sestanku obeh strank, ki je potekal v prvem tednu oktobra. Pogodbe sicer odhajajoče vodstvo Darsa z avtoprevoznikom še ni podpisalo.

Kdaj bo dolenjski avtocestni krak v celoti le ugledal luč sveta, je torej odvisno tudi od sklepa zgodb z Lužarjem in Kovačičem. Če bo Dars obe zemljišči pridobil do konca meseca, bi bilo manjkajoči 14,8-kilometrski odsek mimo Trebnjega in Mirne Peči vendarle še mogoče predati v promet v letu 2010 - sicer ne poleti, kot je predvideval zadnji načrt, temveč jeseni.

Pod vprašajem še predor Leščevje
Radio Slovenija pa ob tem poroča še o nekaterih tehničnih težavah pri dokončanju dolenjske avtoceste. Na gradbišču manjkajočega odseka namreč še niso oddana dela za strojno in elektro opremo v predoru Leščevje. Ta dela bi lahko izbrani izvajalec zaključil v petih mesecih, zato izgradnja predora rokov menda ne ogroža.

Del avtoceste med Plusko in Hrastjem bo izjemnega pomena za izvozno usmerjeno dolenjsko gospodarstvo, saj je avtocesta pomemben konkurenčen dejavnik pri nastopanju na tujih trgih. Poleg tega je cesta ob manjkajočem kraku zdaj ena najbolj nevarnih prometnic v državi, na tem odseku je namreč samo letos življenje izgubilo že sedem ljudi, vsaka hujša nesreča pa osrednjo dolenjsko prometno žilo zapre za več ur, še navaja Radio Slovenija.

Se bo dolenjsko avtocesto le končalo?