Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Predstavniki države so drugo stran seznanili, da se bo tudi v da se bo tudi v prihajajočem šolskem letu izvajalo prostovoljno samotestiranje dijakov in osnovnošolcev zadnje triade na okužbo z novim koronavirusom, je po sestanku povedala Karmen Cunder iz Združenja ravnateljev osnovnega in glasbenega šolstva. Podobno bo kot konec prejšnjega šolskega leta, le da je tokratni predlog, da bi teste za samotestiranje lahko prevzeli v lekarnah.

Sorodna novica Pozivi k cepljenju: v nekaterih podjetjih zaposlenim v zameno nudijo dodaten dan dopusta

Kaj s tistimi, ki se niso cepili?

Govorili so tudi o testiranju tistih učiteljev in profesorjev, ki se niso cepili proti covidu-19, pri čemer pa po navedbah Cunderjeve niso dobili podatka o tem, kdo bo izvajal testiranje niti kdo bo teste plačal. Opozorila je, da šole in vrtci nimajo sredstev, da bi lahko krili stroške testiranj svojih zaposlenih, zlasti če je v kolektivu 30 ali 40 odstotkov necepljenih. Podatka, koliko zaposlenih v vzgoji in izobraževanju je cepljenih proti covidu-19, sicer nima.

So pa predstavnike ministrstva pozvali, naj v prihodnjem šolskem letu zagotovijo, da bodo navodila natančna in naj pridejo pravočasno, "in ne v petek ob 15. uri za ponedeljek ob 6. uri". Hkrati so jih pozvali, naj bodo ukrepi zakoniti in premišljeni. Starši namreč zaradi ukrepov potem izvajajo pritisk na vodstva šol.

Po njenih besedah pa niso dobili informacije, kako bo potekal pouk v prihodnjem šolskem letu in kaj se glede tega zahteva od šol. Tako pričakujejo, da bodo dobili jasne informacije, kako bo 1. septembra stekel pouk, ne pa "modele A, B, C".

Janja Bogataj. Foto: TV Slovenija, zajem zaslona
Janja Bogataj. Foto: TV Slovenija, zajem zaslona

Predsednica Skupnosti vrtcev Slovenije Janja Bogataj pa je po sestanku pozdravila odločitev ministrstva za zdravje, da so jih povabili na sestanek in jih seznanili s trenutno epidemično situacijo, ki ni rožnata. "Gotovo bo do začetka šolskega leta še kar nekaj sestankov. V tem trenutku je najpomembneje to, da se vsi maksimalno pripravimo na začetek šolskega leta, da vsak pri sebi prevzame odgovornost za to, da zaščiti najprej sebe, pa tudi vse druge," je dejala in dodala, da verjame, da se je poleti precepljenost osebja v vrtcih povečala.

Sviz: Prezračevalne naprave edini smiselni ukrep

Branimir Štrukelj, predsednik Sviza.  Foto: BoBo
Branimir Štrukelj, predsednik Sviza. Foto: BoBo

Na sestanek so bili vabljeni tudi predstavniki Sindikata vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz), kjer pričakujejo od oblasti, da jih bo dejaivno vključila v pogovore in dogovore o oblikovanju strategije za obvladovanje epidemije v vzgoji in izobraževanju.

"Sviz že več kot eno leto vztrajno ponavlja predloge za namestitev ustreznih prezračevalnih naprav in UV-čistilcev zraka v razredih, igralnicah, predavalnicah in drugih šolskih prostorih. Glede na oceno, da precepljenost splošne populacije do začetka šolskega leta ne bo zadostna, je namestitev ustreznih prezračevalnih naprav edini smiselni ukrep, ki bo omogočil, da bodo vzgojno-izobraževalni zavodi ostali odprti tudi ob morebitnem četrtem valu," so pred sestankom sporočili iz sindikata.

Sorodna novica Sviz: Predstavitev smernic za prihodnje šolsko leto 24. avgusta občutno prepozna

Ob tem pozivajo ministrstvo za izobraževanje, naj z okrožnico vzgojno-izobraževalnim zavodom čim prej odpravi dvome in pojasni, da bo strošek testiranja plačal delodajalec, saj sta zmeda in nezadovoljstvo med zaposlenimi glede tega velika. Sicer pa so v sindikatu prepričani, da je argumentirano spodbujanje ljudi, naj se testirajo, ker to koristi vsem, učinkovitejše od prisile in kaznovanja.

Rektorji, ravnatelji, študenti: Ostane naj odprto

Tudi pred sestankom so se na ministrstvo z javnim pozivom obrnili rektorji štirih slovenskih univerz ter predstavniki sindikatov visokošolskih delavcev in študentov. Zapisali so, da mora biti način izvajanja študijskega procesa v prihajajočem študijskem letu drugačen, kot je bil v preteklem letu in pol. Tokrat je v nasprotju s prejšnjimi študijskimi leti, ki jih je zaznamovalo zaprtje visokošolskih zavodov, na voljo cepljenje, poudarjajo podpisniki poziva. Prepričani so, da lahko z ustrezno precepljenostjo zagotovijo nemoten potek pedagoškega procesa v prostorih visokošolskih zavodov. Ob tem predlagajo, da za posamezne skupine ljudi, ki se ne bodo cepili, še vedno ostane možnost brezplačnega testiranja.

"S tem javnim pozivom pozivamo vse pristojne, da takoj odločijo, da ostanejo visokošolski zavodi odprti za vse tiste, ki ustrezajo kategorijam PCT, in da se jim zagotovi nemoten dostop do prostorov fakultet za izvedbo pedagoškega, raziskovalnega in delovnega procesa, hkrati pa se omogoči tudi brezplačno testiranje zaposlenih in študentov, ki ne izpolnjujejo pogoja PCT," so v skupnem pozivu zapisali rektor Univerze v Mariboru Zdravko Kačič, rektor Univerze v Ljubljani Igor Papič, rektorica Univerze na Primorskem Klavdija Kutnar, rektor Univerze v Novi Gorici Danilo Zavrtanik, predsednik Visokošolskega sindikata Gorazd Kovačič, glavni tajnik SVIZ-a Branimir Štrukelj, podpredsednik sindikata VIR Bojan Ravnikar in predsednik Študentske organizacije Slovenije Andrej Pirjevec.

Sopodpisniki so v pozivu podarili, da se zavedajo resnosti razmer, njihova prioriteta pa je skrb za zdravje zaposlenih in študentov v vseh visokošolskih institucijah. "Podpisniki javnega poziva si bomo prizadevali, da se tako kot v preostalem javnem življenju tudi na univerzah upošteva pravilo PCT, s čimer se ukrepi za varovanje zdravja omilijo, za samo izvedbo pedagoškega procesa pa to pomeni lažje načrtovanje in izvedbo, ki bi lahko skozi celotno študijsko leto 2021/22 potekala kontinuirano v prostorih fakultet," so zapisali.

Ob tem je v pozivu izraženo pričakovanje, da bodo univerze obravnavane kot prioriteta za izvedbo naložb, predvsem v nove stavbe in ustrezno ureditev prezračevanja, kar bo zagotovilo dolgotrajno pozitivno rešitev tudi za širjenje drugih obolenj. "Na univerzah bomo storili vse, kar je v naši moči, da bi se lahko študijsko leto 2021/2022 izvajalo v predavalnicah, zato ponovno pozivamo zaposlene in študente k cepljenju, čeprav se moramo zavedati, da je to v Sloveniji prostovoljno," so še zapisali.

LMŠ: Ministrica se v največji krizi po nojevsko skrije

Foto: BoBo
Foto: BoBo
Simona Kustec. Foto: MIZŠ
Simona Kustec. Foto: MIZŠ

Stranka LMŠ je sporočila, da je slovenski izobraževalni sistem znova pred veliko preizkušnjo. Že tretje šolsko leto zapored šolski red kroji covid-19, a virus po mnenju LMŠ-ju v resnici ni najhujši dejavnik, ki v izobraževalni sistem države vnaša nemir zaposlenih, staršev, otrok ter nered na področju osnovne, elementarne ureditve sistema.

Navedli so tudi, da ministrice za izobraževanje, znanost in šport Simone Kustec ni bilo na tokratni sestanek, ki ga je ministrstvo za zdravje sklicalo v dogovoru z ministrstvom za izobraževanje. Pri tem po navedbah LMŠ-ja ni pomembno, ali je bila vabljena ali ne, ministrica se v težkih situacijah "nojevsko skrije".

"Ker je ministrica Kustečeva s svojim dosedanjim delovanjem že pokazala, da v obdobju največje krize to ignorira oz. se po nojevsko skrije, smo v LMŠ-ju precej zaskrbljeni, kaj se bo na področju šolstva zgodilo s prvim septembrom letos, ki se hitro približuje," so navedli. Vlado in njenega predsednika Janeza Janšo zato pozivajo, naj prepreči kaos, ki se utegne jeseni na področju izobraževanja še izdatneje povečati.

Sorodna novica Simona Kustec ostaja ministrica

To je mogoče le tako, da državnemu zboru predlagata razrešitev Kustečeve z mesta ministrice za izobraževanje, znanost in šport ter poskrbita, da njeno mesto zasede vsaj za silo kompetentna, operativno sposobna in funkcionalno urejena oseba, so prepričani v največji opozicijski stranki.

Kustečeva je sicer v DZ-ju že zagovarjala svoje delo. Interpelacijo, v kateri ji je večji del opozicije očital predvsem nestrokovne odločitve in negativne posledice dolgotrajnega šolanja na daljavo zaradi epidemije, je sredi marca uspešno prestala.

Številni mladi še vedno neodločeni

Foto: Promocijsko gradivo
Foto: Promocijsko gradivo

Ob širjenju koronavirusne različice delta mlade k hitrejšemu odločanju za cepljenje poziva tudi Mladinski svet Slovenije. "Mladi, ki še niso odločeni glede cepljenja, naj se dejavneje lotijo preverjanja verodostojnih virov in sprejmejo odločitev glede cepljenja," so zapisali v javnem pismu. "Opažamo, da veliko mladih še ni odločenih in zaradi trenutno boljše epidemiološke slike ali preprostega pragmatizma odlaša s svojo odločitvijo," so zapisali. Kot so dodali, je stroka dosegla konsenz, da je cepljenje edina varna pot iz epidemije, poleg tega je cepiv dovolj, mogoče pa je tudi izbirati med cepivi različnih proizvajalcev.

A težave številnim mladim povzroča poplava različnih informacij. "V poplavi informacij se človek pravzaprav res težko odloči, kateri informaciji naj v resnici verjame. Kot zdravnik vedno zaupam preverjenim in strokovno podprtim informacijam," mladim svetuje v. d. predstojnika centra za nalezljive bolezni na NIJZ-ju Mario Fafangel. "Če odgovora na svoje vprašanje ne najdete na strani spletne strani cepimose.si, vprašanje naslovite na osebnega zdravnika, zdravstveni dom, bolnišnico, NIJZ ali na ministrstvo za zdravje, kjer boste dobili pravilne in predvsem verodostojne informacije," je dejal epidemiolog.

"Odločitev, ali bo zavihal rokav ali ne, je stvar vsakega posameznika in je povsem svobodna. Zavedanje ob tem pa nam nalaga, da nosimo tudi posledice odločitve, ki smo jo sprejeli. Za nas in za našo skupnost. Nobena oseba ni otok. Tako se kot posamezniki in družba premikamo naprej," so besede Fafangla povzeli v Mladinskem svetu.

EK s priporočili za kombinirano učenje

Evropska komisija je objavila predlog ukrepov kombiniranega učenja v podporo kakovostnemu osnovnošolskemu in srednješolskemu izobraževanju. Ta vključuje kratkoročne ukrepe za odpravo najbolj perečih vrzeli, ki jih je osvetlil covid-19, in dolgoročnejše ukrepe za krepitev odpornosti sistemov izobraževanja in usposabljanja.

Kombinirano učenje je v formalnem izobraževanju in usposabljanju izraz, ki opisuje prakso, ko šola, izobraževalec ali učenec oziroma dijak uporablja več kot en pristop k učnemu procesu. Pri tem gre lahko za kombiniranje klasičnega učenja v šoli in v drugih fizičnih okoljih ali kombiniranje različnih učnih orodij, ki so lahko digitalna in nedigitalna.

Kako bo jeseni potekal pouk