Franc Kangler miri Mariborčane. Foto: BoBo
Franc Kangler miri Mariborčane. Foto: BoBo
Radar v Mariboru
Radarji so Mariborčane zelo razburili. Foto: BoBo

"Mnogi izmed vas, nekateri tudi pisno na moj naslov, ste izrazili željo, da se za prvi teden delovanja radarskega sistema izdajo kršilcem le opozorila. V naslednjih dneh bodo na vašo željo postavljene tudi opozorilne table pred vsakim radarjem, na same radarje pa bodo nalepljene tudi dodatne oznake o omejitvi hitrosti, ki velja v območju vsakega radarja," je zapisal Kangler.

Ob tem je še pojasnil, da njihov namen ni bil polnjenje proračuna na račun voznikov in meščanov. Kangler je tudi zanikal informacije na račun podjetja Iskra sistemi, ki v Mariboru uvaja nov semaforski sistem, da kot koncesionar pobere večino zbranega denarja od kazni.

Dobička ne bo, zatrjuje Kangler
Povedal je, da omenjeno podjetje v primeru večjega števila izdanih glob, kot je bilo predvideno, ne bo imelo dodatnega dobička. Končni znesek, ki ga koncesionar dobi, je po njegovih zagotovilih fiksen, od števila plačanih glob pa je odvisno, koliko let se bo ta znesek odplačeval.

Postavitev novega semaforskega sistema in merilnikov hitrosti je te dni dodobra razburkala javnost v Mariboru, zlasti potem ko so z mestnega redarstva dan po uveljavitvi sporočili, da je sistem v samo 36 urah zaznal že 5.000 prekrškarjev.

Slaba kultura
Na Mestni občini Maribor ob tem ugotavljajo, da število doslej zaznanih kršitev kaže na slabo vozniško kulturo in je vsem v opozorilo, da je skrajni čas za ukrepanje na tem področju.

Direktor Agencije za varnost v prometu Ljubo Zajc je povedal, da se približno polovica prometnih nesreč zgodi v naseljih. Na vprašanje, ali tako strogi ukrepi, kot so se zgodili v mariborskem primeru, lahko vplivajo na izboljšanje varnosti, Zajc odgovarja pozitivno, a se mu pri tem postavlja vprašanje komunikacije z javnostjo.

Poudaril je, da bi morali javnost obvestiti o ukrepu, preden so ga izvedli, komunikacija pa bi morala teči tudi v času uporabe in takrat, ko izdajajo opozorila ali kazni.

Zanj so bile prve javno objavljene številke o prekrških pričakovane, saj to kaže na dejansko sliko o tem, koliko Slovenci spoštujemo omejitve hitrosti v naseljih. Vendar pa po njegovem boljših razmer ni mogoče doseči izključno s kaznimi, saj ne vidi nobenih zadržkov do tega, da bi radarje nekoliko bolje označili.