Spremebe so malenkostne, mogoče pa se bo za koga individualno izkazalo, da so velike, je na tiskovni konferenci po seji vlade dejal šolski minister Igor Lukšič. Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten
Spremebe so malenkostne, mogoče pa se bo za koga individualno izkazalo, da so velike, je na tiskovni konferenci po seji vlade dejal šolski minister Igor Lukšič. Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten
Šolarji
Osnovnošolci naj bi imeli enake možnosti pridobivanja temeljnega znanja. Foto: BoBo

Spremembe so malenkostne in segajo na štiri področja, je na tiskovni konferenci po seji vlade dejal minister za šolstvo in šport Igor Lukšič. Predlog sprememb zakona predvideva reorganizacijo nacionalnega preverjanja znanja, saj naj bi se poleg v šestem in devetem izvajalo tudi v tretjem in osmem razredu osnovne šole. Obvezno bo za vse, razen za devetošolce. Sprememba naj bi omogočila spremljanje kakovosti učnih programov in znanja učencev ter dajala možnost ukrepanja v smeri izboljšanja kakovosti znanja.

Po petke že v tretjem razredu
Ocenjevanje znanja učencev s številčnimi ocenami pa se bo začelo v tretjem in ne v četrtem razredu osnovne šole. To naj bi po mnenju ministrstva ohranilo ravnotežje v pomembnosti posameznih predmetov in upoštevalo individualne razlike med učenci. Negativno ocenjeni učenec bo tako tretji razred ponavljal. V prvem in drugem razredu zakon ohranja opisno ocenjevanje.

"Vzgoje" bodo ukinjene
Vzgojni predmeti (športna, likovna in glasbena vzgoja) bodo po novem postali le šport, likovna umetnost in glasbena umetnost, obvezni drugi tuji jezik pa se bo začel poučevati v drugem razredu, z možnostjo izbire v prvem.

Zakon poleg obveznih izbirnih predvideva tudi neobvezne izbirne predmete, kar učencem daje možnost spoznavanja vsebin, ki jih še posebej zanimajo. Neobvezne izbirne vsebine se ne bodo izvajale za učence prilagojenih programov z nižjim izobrazbenim standardom.

Talenti najboljših se bodo lažje razvijali
Po mnenju predlagatelja predlog sprememb zakona na vseh zagotavlja enake možnosti za učence, saj vsi pridobivajo temeljno znanje, najboljšim na posameznih področjih pa daje možnost poglabljanja znanja in tako polnega izkoristka njihovih nadarjenosti in sposobnosti.

Sprememba se pripravlja tudi šoli v naravi, ki bo po novem opredeljena kot del obveznega programa.