Glavni razlog za ponavljanje je premajhen napredek učenca. Foto: MMC RTV SLO
Glavni razlog za ponavljanje je premajhen napredek učenca. Foto: MMC RTV SLO

Kot še kaže študija, ki jo je objavila Evropska komisija, je delež učencev, ki ponavljajo razred, najvišji v Španiji, kjer je kar 31,9-odstoten, najnižji pa na Islandiji, kjer je le 0,4-odstoten.

To sicer ne pomeni, da so, denimo, španski šolarji najslabši, saj se prakse v različnih državah precej razlikujejo, odločitev, ali bo moral učenec šolsko leto ponavljati, pa je pogosto prej odvisna od splošne izobraževalne kulture v državi kot od dejanske uspešnosti učenca. V državah, kot so poleg Španije še Belgija, Francija, Luksemburg, Nizozemska in Portugalska, velja mnenje, da ponavljanje razreda učencem koristi. Nekaj držav, med njimi Norveška in Liechtenstein, pa ponavljanja sploh ne dovoljuje.

Tudi neprimerno vedenje je lahko razlog za ponavljanje
V vseh državah je sicer najpogostejši razlog za ponavljanje nezadosten napredek učenca, nekatere države članice EU-ja pa poznajo tudi druge razloge, denimo izostajanje od pouka in neprimerno vedenje.

Starši imajo manj besede
V večini članic Unije je odločitev, ali bo otrok ponavljal razred, odvisna od učiteljev, precej manj besede pa imajo pri tem starši. V Sloveniji sicer v prvih dveh razredih osnovne šole otrok lahko ponavlja razred tudi na zahtevo staršev, običajno pa na priporočilo učitelja ob privoljenju staršev. Od tretjega razreda dalje pa ponavljanje razreda priporoči učitelj, potrdi pa ga učiteljski zbor.