Na mejnem prehodu Gruškovje so pogosti zastoji. Foto: BoBo
Na mejnem prehodu Gruškovje so pogosti zastoji. Foto: BoBo

Od ministra smo dobili trdna zagotovila, da se dejavnosti nadaljujejo, in mi predvidevamo, da bo tako. Vse dejavnosti v zvezi z grožnjami z zaporo ceste bomo za zdaj ustavili. Če pa se do novega leta zadeve ne premaknejo dalje, potem pa naše grožnje seveda veljajo.

Danica Kurež, predstavnica civilne iniciative, o zamrznjeni državljanski nepokorščini
Gašperšič
Minister in župani so bili nad izidom obiska zadovoljni. Foto: MMC RTV SLO/Danijel Poslek

Na zaslišanju kot kandidat za ministra gradnje odseka Draženci-Gruškovje ni videl kot smiselne, na tokratnem obisku v Podlehniku pa je zatrdil, da si je zaželel le večji delež evropskih sredstev pri financiranju projekta.

Da je bil napačno razumljen, je torej glavno pojasnilo ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča, ki si je z izjavo nakopal jezo županov in krajanov spodnjega Podravja.

"Moja želja je, da bi za ta manjkajoči odsek zagotovili čim več evropskih sredstev. Začeli smo proučevati to možnost in jo želimo še preveriti pri Evropski komisiji. Računamo, da dobimo odgovor v kratkem času, takoj za tem pa nadaljujemo dejavnosti za gradnjo tega odseka," je v Podlehniku razložil županom in prebivalcem območja.

Ni nujno, da Bruselj nov denar odobri
Minister tudi upa, da se bo evropsko sofinanciranje povečalo na kar 85 odstotkov vrednosti projekta. In kaj se bo zgodilo, če Bruselj dodatnih sredstev ne odobri? "Bo pač ostala taka finančna konstrukcija, kot je zdaj predvidena, in je evropskih sredstev relativno malo glede na vrednost projekta. Ta znaša približno 246 milijonov evrov, evropskih sredstev pa 56 milijonov, kar je manj kot četrtina, in to je skromno. Zato želimo doseči večjo vrednost sofinanciranja tudi glede na evropski pomen te avtocestne povezave," še dodaja Gašperšič.

Slovenska komisarja za promet
"Z nastopom nove komisarke za promet (Violete Bulc) je bilo poudarjeno, da so evropske povezave prioriteta, zato v tej novi luči pozdravljamo pobudo ministrstva za infrastrukturo, ki bo skušalo ta projekt spraviti čim višje na seznam prioritet. Takšna sprememba financiranja bi za Dars pomenila manjšo finančno izpostavljenost, kar bi bilo za družbo izjemno pomembno," pa je po sestanku poudaril prvi mož Darsa Matjaž Knez.

Grožnje z zaporami zamrznjene
Bolj kot ljubljanski sogovorniki so si po sestanku oddahnili vsi tisti, ki živijo ob prometnici, kjer se turisti vsako poletje po polžje premikajo proti meji s Hrvaško. "Od ministra smo dobili trdna zagotovila, da se dejavnosti nadaljujejo, in mi predvidevamo, da bo tako. Vse dejavnosti v zvezi z grožnjami z zaporo ceste bomo za zdaj ustavili. Če se do novega leta zadeve ne premaknejo dalje, potem pa naše grožnje seveda veljajo," pa poudarja predstavnica civilne iniciative Danica Kurež.

Zgolj manjši zamik projekta je sprejemljiv tudi za župane na tem območju. Sploh, kot je poudaril župan Podlehnika Marko Maučič, če zamik pomeni iskanje novih sredstev. "Za nas je pomembno, da se bo projekt nadaljeval. Če bo zamik samo mesec ali dva zaradi povečanja deleža financiranja, potem je to dobrodošlo in bomo to znali tolerirati. Seveda se samo odprtje verjetno zaradi tega ne bo zamaknilo, za nas, ki živimo ob trasi, pa je res pomembno le to, da se bo projekt nadaljeval," je bil po srečanju z ministrom Gašperšičem vidno zadovoljen Maučič.

Prvi del manjkajočih 13 kilometrov avtoceste med Draženci in Gruškovjem, za katerega je že pridobljeno gradbeno dovoljenje, naj bi Dars začel graditi pomladi prihodnje leto, celoten odsek, ki je vreden približno 250 milijonov evrov, pa naj bi bil končan do poletne sezone leta 2018.





Od ministra smo dobili trdna zagotovila, da se dejavnosti nadaljujejo, in mi predvidevamo, da bo tako. Vse dejavnosti v zvezi z grožnjami z zaporo ceste bomo za zdaj ustavili. Če pa se do novega leta zadeve ne premaknejo dalje, potem pa naše grožnje seveda veljajo.

Danica Kurež, predstavnica civilne iniciative, o zamrznjeni državljanski nepokorščini