Kava in časopis ali kava in računalnik. Foto:
Kava in časopis ali kava in računalnik. Foto:

V paketu: Delo, Dnevnik, Slovenske novice, Primorske novice, Gorenjski glas, Dolenjski list, Ekipa, Požareport, Računalniške novice, 7dni, Podstrešje in Auto Bild.


Nekateri slovenski mediji so 16. januarja poskusno pognali sistem, s katerim bodo delno omejili dostop do določenih vsebin, je na novinarski konferenci spomnil prokurist Piana Slovenija Tomaž Šlibar. Uporabniki, ki so se registrirali na sistem Piano, imajo trenutno še brezplačen dostop do vseh člankov, od 20. februarja pa bodo morali vsi, ki jih bodo želeli prebirati, plačevati naročnino.
Odziv za petino boljši kot na Slovaškem
Prvi odziv slovenskih spletnih bralcev na sistem, v okviru katerega imajo na voljo izbor vsebin sedmih časopisov, treh magazinov in dveh spletnih strani, ki so plod uredniškega dela oz. jih mediji v sistem uvrščajo zaradi njihove izvirnosti in kakovosti, je Šlibar označil kot dober, saj je bil za okoli 20 odstotkov boljši kot na Slovaškem, ki je sistem kot prva država v Evropi uvedla lani.

Plačilo le za del vsebin, preostalo brezplačno
Vsak izmed medijev bo torej v skupni naročniški paket prispeval le izbrane vsebine in storitve, medtem ko bo glavnina vsebin še vedno na voljo brezplačno. Z zgolj delno omejitvijo informacij naj bi si mediji zagotovili enako raven obiska. Sistem ne bi smel ogroziti tiska, je prepričan Šlibar. Kot je pojasnil, bo založnikom glede na upad oglasov omogočil dodaten prihodek.

Slabih 50 evrov za letni paket
Po Šlibarjevih besedah bo za dostop do izbora člankov sodelujočih medijev na voljo več paketov. Za tedenski paket oz. naročnino bo treba odšteti 1,99 evra, za mesečno 4,89 evra, za letno pa 48,90 evra.

Piano Media bo za svoje delovanje obdržal 30 odstotkov prejetih naročnin. Preostali del prihodka iz naročnin se bo med sodelujoče založnike porazdelil na podlagi tega, kje se bo bralec priključil Pianu in koliko časa bo prebil na posameznih straneh. Dalj časa bodo bralci prebili na strani medija, več prihodka bo založnik dobil iz bralčeve naročnine.

V zagon sistema v Slovenji je Piano Media vložil okoli milijon evrov, večina sredstev pa je bila namenjena predstavitvenim shemam, je povedal Šlibar. Dodal je, da zanimanje za sodelovanje v sistemu kažejo tako rekoč vsi slovenski mediji, razen nacionalnega spletnega portala, za katerega že obstaja naročnina.

Geslo le na štirih različnih napravah
Na sistem se je mogoče registrirati prek ene skupne prijave, je navedel slovenski predstavnik Piana Media. Uporabnik mora vpisati svoj elektronski naslov in geslo ter izbrati način plačila (kreditna kartica, bančni prenos ali SMS-sporočilo). Geslo bo mogoče uporabljati na štirih različnih napravah, denimo s štirih računalnikov, sistem pa bo zaznal zlorabe, denimo dostope prek več naprav ali dostope prek enega gesla istočasno, in jih javil. V takšnem primeru bo Piano Media ukrepal in uporabnika opozoril na kršitev.

Predsednik uprave družbe Piano Media Tomaš Bella je poudaril, da je namen sistema z zaračunavanjem naročnine v času, ko vse več bralcev novice bere na spletu, ohraniti kakovost novinarstva.

Bella je optimističen, da se bodo slovenski spletni bralci na novost kljub plačilu dobro odzvali. V Sloveniji splet uporablja 65 odstotkov prebivalcev, spletne novice pa bere in prenaša 51 odstotkov spletnih uporabnikov. Bella pričakuje, da bo naročnino na izbor novic čez 12 mesecev pripravljen plačati odstotek slovenskih uporabnikov spleta, čez štiri ali pet let pa od pet do 15 odstotkov spletnih uporabnikov.

V paketu: Delo, Dnevnik, Slovenske novice, Primorske novice, Gorenjski glas, Dolenjski list, Ekipa, Požareport, Računalniške novice, 7dni, Podstrešje in Auto Bild.