Oglas slovenskega trgovca bo presojalo oglaševalsko razsodišče. (Fotografija je simbolična.) Foto: Pixabay
Oglas slovenskega trgovca bo presojalo oglaševalsko razsodišče. (Fotografija je simbolična.) Foto: Pixabay

Oglaševalci vedno hodijo po robu, na ljudeh pa je, da presodijo, do kod dovoliti mejo. "Kot vidimo iz odzivov in odmevov, je bila to verjetno ponesrečena poteza, kar se tiče okusa. Kar se tiče učinka, da se govori o Tušu, pa je seveda dosežen," je povedal agrarni ekonomist Aleš Kuhar.

"Na tak način, kot je izpostavljeno, torej da je vse, kar je pridelal Janez, boljše od drugega. Kar pa seveda ne more biti res, kajti nekatere stvari pridela bolje Janez, nekatere Jože, nekatere pa Juan. Smo raznoliki in vsak zna narediti nekaj bolje kot kdo drug. Mislim, da moramo to jemati kot nacionalistični oglas. Nacionalizma pa imamo tako ali tako preveč že v politiki," o negativnem sporočilu razmišlja strokovnjak za marketing Miro Kline.

Prijava na oglaševalsko razsodišče
Ničesar spornega pa v tem oglasu ne vidi kulturni antropolog Rajko Muršič. Če res želijo prodajati domačnost izdelkov, naj bodo pri tem dosledni. "Nekdo, ki govori, da bo prodajal samo slovenske proizvode, in so to proizvodi, ki so zgolj prepakirani v Sloveniji, nam laže in nam mora nekdo tudi povedati, da je to laž. Tukaj vidim problem. Če pa gre za ta namen, da spodbujamo domače pridelovalce, pa res ne vidim prav nobenega problema," je pojasnil Muršič. Tu morajo svojo vlogo pri zagotavljanju slovenskih proizvodov odigrati tudi inšpekcijske službe, dodaja.

Za konkreten primer je bila podana prijava. Ali je skladen z oglaševalskim kodeksom, bo presojalo oglaševalsko razsodišče. O morebitni višini globe se bo nato izrekel tržni inšpektorat. S Tuša sporočajo, da so z izpostavljanjem ponudb slovenskih dobaviteljev želeli poudariti svežino hrane, ki je neposredno povezana z bližino pridelave.