Slovenija
Pahor
Predsednik republike je izrazil svoje stališče. Foto: BoBo
VIDEO
Juncker po krivdi takorek...
VIDEO
Pahor na pogovor poklical...

Dodaj v

Pahor: Evropska komisija naj sprejme nedvoumno stališče o arbitraži

Stališče predsednika republike
7. februar 2018 ob 18:09,
zadnji poseg: 7. februar 2018 ob 20:46
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Predsednik republike Borut Pahor podpira širitveno strategijo Evropske komisije, a obenem od nje pričakuje, da bo sprejela nedvoumno stališče glede odločitve arbitražnega sodišča.

Predsednik republike Borut Pahor se je odzval na v torek objavljeno širitveno strategijo Evropske komisije (EK) na Zahodni Balkan. Prav zaradi tega je povabil na pogovor predstavnika EK-ja v Sloveniji Zorana Stančiča. Zaprosil ga je, da predsedniku EK-ja Jean-Claudu Junckerju prenese pričakovanje Slovenije, da Evropska komisija še naprej meni, da je meja med Slovenijo in Hrvaško s sodbo arbitražnega sodišča določena.

"Tako Slovenija razume njegov včerajšnji poziv obema državama, da sta odgovorni za ta problem in ga morata rešiti: torej problem implementacije in ne problem določitve meje," so še pojasnili v uradu predsednika republike.

Stančič: Meja je določena
Stančič je predsedniku republike zagotovil, da ostaja mnenje Evropske komisije nespremenjeno, torej, da je meja določena; ostaja pa težava njene implementacije. Pahor je to stališče ocenil kot zelo pomembno, saj odpravlja morebitne nesporazume o pogledih Evropske komisije na vprašanje njenega odnosa do narave spora med Slovenijo in Hrvaško. Prav zaradi tega je Stančiču dejal, da mora Evropska komisija glede strategije širitve na Zahodni Balkan natančneje opredeliti, kako razume rešitev vprašanj o meji držav kandidatk, so še sporočili iz urada republike.

V strategiji širitve, ki kot časovni okvir za morebiten sprejem prvih novih držav Zahodnega Balkana navaja leto 2025, Evropska komisija tudi navaja, da bo v prihodnje od držav kandidatk tudi zahtevala, da še pred vstopom v EU rešijo mejna vprašanja.

"Tako stališče je imela tudi Slovenija glede vstopa Hrvaške. Zato sta tedaj Slovenija in Hrvaška ob sodelovanju Evropske unije z arbitražnim sporazumom dogovorili način določitve njune meje na kopnem in na morju," so še zapisali v uradu predsednika republike.

Cerar po izjavi Junckerja ne vidi spremembe stališča Bruslja do arbitraže
Premier Miro Cerar je poudaril, da kakršenkoli nastop predsednika Evropske komisije Jean-Clauda Junckerja ne spremeni dejstva, da je Evropska komisija kot celota sprejela zelo jasno stališče in ga večkrat javno ponovila, da podpira implementacijo arbitražne odločbe o meji med Slovenijo in Hrvaško in da je pri tem tudi pripravljena pomagati.

Na novinarsko vprašanje ob robu delovnega posveta o potencialu blockchain tehnologije za Slovenijo je Cerar glede Junckerjevega torkovega govora v Evropskem parlamentu dejal, da so zanj pomembna dejstva, "da imamo arbitražno odločbo, ki je mednarodno pravno zavezujoča in tudi povezana z evropskim pravnim redom, tako da jo morata Hrvaška in Slovenija implementirati".

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
ga_moram_imet
# 07.02.2018 ob 18:18
A ne zna to rečt na obisku pri evropskih inštitucijah? Tam se smeji, treplja, kušuje, doma pa laja.
speedmiška
# 07.02.2018 ob 18:30
Nesposobnež prve klase!!! Ko se je vrtel okrog Kosorice je preživljal "fantastične" dneve. Kje so zdaj ti dnevi?
jani15
# 07.02.2018 ob 18:14
Pa se je Pahor le oglasil.
kapljač
# 07.02.2018 ob 19:17
Da ne slišimo več, da je Hrvaška prijateljska država . To je danes ušlo celo Cerarju. "Pa ne moreš hvalit konja , ki te skuša ugriznit , naskočit in nabrcat".
Voly
# 07.02.2018 ob 19:35
Ja, na žalost so ga že sprejeli, Junckerjeva izjava, da je arbitraža problem med Hrvaško in Slovenijo in da drugih to popolnoma nič ne briga, pove vse.
zala10
# 07.02.2018 ob 18:42
V resnici si EU ne želi širitve. Ker če bi si jo, bi pritisnila na Hrvaško, da sprejme princip arbitraže kot edini možen način reševanja njenih odprtih mejnih vprašanj, ki jih ima s praktično vsemi sosedi. To bi avtomatično pomenilo tudi priznanje slovensko hrvaške arbitraže. S slepomišljenjem komisije okoli ''naše'' arbitraže, je Hrvatom dodeljena vloga ''vnaprejšnjih zmagovalcev'', ki bodo za komisijo opravili ''umazano delo''.
zzob
# 07.02.2018 ob 19:15
"Zahodni Balkan je postal dolgoročni talec Hrvaške." (V. Bercko)
igor555
# 07.02.2018 ob 18:48
počasi se žabo kolje...
coldplay11
# 07.02.2018 ob 18:44
Borat, umakni se
miha01
# 07.02.2018 ob 19:50
Saj ne moram verjeti, očitno celo evropska komisija ne spoštuje odločb sodišča, kakšno je to sporočilo za nas male ljudi, kakšno, tudi če sodišče nekaj odloči se vam to ni treba držat in to spoštovat, pač pa to zavračat, pa saj od pijandure ne moraš tudi drugega pričakovat. SRAMOTA
Majestic12
# 07.02.2018 ob 19:38
Seveda ima neki Stancic vecjo tezo od predsednika EK ;)

Novo farbanje slovenskih ovac.
nemoremsespomnit
# 07.02.2018 ob 20:46
tupamaross

Smešno (no, prej zaskrbljujoče) je to, da smo Slovenci v arbitraži v osnovi "pušnili", a se kot mati z mladiči trgamo zanjo. Hrvati, ki so v bistvu dobili ogromno, se pa je otepajo.
Glede sramotenja naroda pa se v celoti strinjam. Upal bi celo dodat, da nismo nič na boljšem. Če pogledava samo našega zunanjega ministra, nama je v hipu jasno, da se lahko brez vprašanj postaviva v vrsto "osramočenih". žal.
mirror
# 07.02.2018 ob 22:40
Dragi Borut. Sprejem Hrvaške v EU brez urejenih meja kljub nasprotovanju precejšnjega dela volilnega telesa je popolnoma vaše delo. Tudi arbitraža je vaša ideja in tudi izvedba, ki ste jo z referendumom obesili v kolektivno odgovornost državljanom države. Glede na neizpolnjene obljube naše države Bruslju o prodaji NLB, je naivno pričakovati, da se bo Evropa sploh karkoli ukvarjala s tem. Iz perspektivne države v letih 2004-2008 ste naredili zadolženo, gospodarsko shirano in politično nepriljubljeno državo, ki je še najbolj podobna Jugoslaviji v zadnjih letih obstoja.
veza
# 07.02.2018 ob 22:31
In zakaj nihče ne pove Junckerju, da je HRV tista, ki ne pristaja na AS, iz njegovih besed zgleda, kot da smo oboji krivi za zaplete, smešno.
tupamaross
# 07.02.2018 ob 21:13
Nemoremsespomnit,
strinjam se,da smo v primerjavi z Hrvati zelo slabo uspeli
v tej arbitraži, vendar sem od prvega dneva navajal, da je
važno le to, da se med nami in njimi sodno določi meja v
dolžini 670 km, da lahko vsaj mislimo, da lahko mirno
spimo.

Hrvatje so v Drugi svetovni vojni bili najstrašnejši. Hujši
naj bi bili od samih gestapovcev. Žide, Rome in Srbe so
morili kar tako. Za zabavo.

Nas imajo za Severne Hrvate in se kot hudič križa izogibajo
uradne meje z našo državo,ker še vedno upajo na dosti več
od tistega, kar so dobili.

Torej, osnovno je samo to, da se z njimi določi meja, da
sploh vemo na čem smo, ker nam resnično grozi še hujše.

Mirno Ti lahko rečem, da se z njimi ni za igrati. Tudjman je
pred celim svetom govoril, da bo prej ali slej Hrvaška
mejila z eno od Zahodnih držav (verjetno je mislil Italijo) pa
tudi, če bomo morali izkopati tunel izpod Piranske vale...
kenda
# 07.02.2018 ob 19:55
Da je stališče EK, da je meja določena, je rekel Stančič. To še ne pomeni, da je istega mnenja Junker.
cairns
# 08.02.2018 ob 10:29
Pahor: Evropska komisija naj sprejme nedvoumno stališče o arbitraži

Ta izjava ni nič drugega kot posipavanje s pepelom. Sedaj so vsi drugi krivi,namesto da prizna da je Slovenijo zahebal za naslednjih 100 let,ko je dovolil vstop hrvaške v EU preden se je določila meja.
Damoklej
# 07.02.2018 ob 19:13
Kaj si se dogovoril z tisto svojo hrvaško manekenko, da bosta čivkala?
malasraka
# 07.02.2018 ob 18:52
Borči pa še ni nikoli zalajal, noo.. slini se pa kar naprej, kot tudi recimo na foto sešnu z gorskim zdravnikom...

Borut, kaj če bi dal junkerju arbitražni sporazum prebrat, da bi človek sploh vedel, o čemu daje javne izjave, a? Hrvaška je svojo mejo s slo definirala pred vstopom HR v EU, točno ta, za kar se junkar zavzema...
muki-1
# 08.02.2018 ob 18:40
Pahorju še vedno ni jasno, nobena komisija, noben Juncker ali Barroso ali kakšen drug evrobirokrat ne bo reševal tvojih problemov namesto tebe. Evropa je že dejansko razpadla in vsaka država gleda samo še na svoje interese.
Po celi evropi imamo vzpon evroskeptičnih strank, le pri nas še vedno čakamo na navodila iz EU.
Se je treba res še dodatno smešiti s tem moledovanjem Junckerju, nam ni že dovolj nedvoumno pokazal da evrobirokratov Slovenija ne briga ?
tupamaross
# 08.02.2018 ob 11:00
Cairns,
mi smo zadevo pripeljali od absurda, ko smo nastavili
Hrvaške vohune (Pogačnika in Sekolca), da rešiso zadevo
okrog meje na morju.

Sekolcu in Pogačniku, ki sedaj javno delajo za Hrvaško in
dokazujejo ničnost arbitražne odločitve,zarubiti vse njihovo
premoženje in jim soditi za izdajo države.

Razen tega, nujno je locirati tiste, ki so Sekolca in Pogačnika
imenovali v komisijo za pogovore z Hrvaško o meji na morju.
Tisti, ki so jih na ta mesta postavili, so vohuni, ki so izdali
našo državo in njene nacionalne interese...
zornada franko
# 08.02.2018 ob 07:32
predagat da Hrvaška do sprejema arbitražnega sporazuma ni pridružena članica EU.Ko bo upoštevala razsobo arbitražnega sodišča se ji odpre vrata.
veza
# 08.02.2018 ob 05:01
11. člen
(1) Obe strani čim prej ratificirata ta sporazum v skladu s svojimi ustavnopravnimi zahtevami.
(2) Sporazum začne veljati prvi dan v tednu, ki sledi izmenjavi diplomatskih not, s katerima
pogodbenici izrazita soglasje, da ju sporazum zavezuje.
(3) Vsi postopkovni roki iz tega sporazuma začnejo teči z dnem podpisa pogodbe o pristopu
Hrvaške k EU.
(4) Sporazum se registrira pri Sekretariatu Združenih narodov v skladu s 102. členom
Ustanovne listine Združenih narodov.
Sestavljeno v Stockholmu dne 4. novembra 2009 v treh izvirnikih v angleškem jeziku.
Podpisano
Za Vlado Republike Slovenije
Borut Pahor, l.r.
Za Vlado Republike Hrvaške
Jadranka Kosor, l.r.
V navzočnosti
Za predsedstvo Sveta Evropske unije
Fredrik Reinfeldt, l.r.

nekaj velja to o registraciji na ZN, koliko, pa ne vem.
veza
# 08.02.2018 ob 04:46
Lunatix
Graf 143.

Problem arbitraže je v šlampastem zapisu vsebine, morali bi napisati, da je AS del EU pravnega sistema, sedaj pa samo piše, da je nastal s pomočjo in dobrimi željami EK , tu so HRV peljali lulat Pahorja in ostale zagovornike, sedaj je, kar je, moramo vseeno vztrajat, ni druge poti.
Lunatix
# 07.02.2018 ob 23:08
Naj sodišče in vsi vpleteni, ki so bili kakorkoli plačani iz tega naslova vrnejo denar, če že niso verodostojni! Hrvaška naj izstopi iz EU, pa bomo začeli znova pogajanja....
tupamaross
# 07.02.2018 ob 21:51
Evropska Unija bo Hrvatom dala denar za izgradnjo mostu
na Pelješcu pa še kaj, v zameno pa bodo Hrvatje priznali
arbitražni sporazum.

In bomo končno imeli sodno določene meje z Hrvaško s
strani sodišča, ki so ga ustanovili Združeni Narodi.

Sicer, če se bodo Hrvatje še kaj repenčili pa gremo do reke
Mirne.
m72
# 07.02.2018 ob 21:10
"Zahodni Balkan je postal dolgoročni talec Hrvaške." (V. Bercko)

Švabi so vselej, pred par leti še posebno frau ferkl, poudarjali, da so kroati "vodilna sila na Balkanu". Njihovi pomembni prijatelji že v zgodovini, še bolj pomembni prijatelji od naših, ne bom rekel katerih :-(
Kaj lahko pol pričakujemo?
tupamaross
# 07.02.2018 ob 20:34
Nemoremsespomnit,
res je. Poslušal sem ga. Pa še gospoda Kraljića, znanega
Hrvaškega strokovnjaka sem poslušal, ki je navedel, da to,
kar počne Hrvaške, sramoti in državo in Hrvaški narod.
galoper
# 08.02.2018 ob 15:31
Bolje da ni meja določena z AS, ker hočemo mejo na Mirni. Hrvaški ribiči to dokazujejo, saj radi ribarijo v slovenskih vodah.
wowoo
# 08.02.2018 ob 08:14
A lahk prosim kak naš politik Junckerju pove, da arbitražno razsodbo Slovenija v popolnosti sprejema (navkljub izgubi določenega ozemlja na kopnem) in da je le Hrvaška tista, ki te arbitražne odločitve ne sprejema ... Kajti enačiti obe državi (s strani EK oz.g.Junckerja) in jih pozivati k bilateralni rešitvi spora je neresno, neodgovorno, podcenjevalno ... Arbitražno sodišče je sprejelo odločitev in to je potrebno spoštovati in implementirati takoj, pika! To bi bil kratek stavek, ki bi ga g.Juncker lahko v nekaj sekundah izustil in zadeva bi bila jasna kot beli dan, tako pa ... Ah knedl
veza
# 08.02.2018 ob 04:54
Vladi Republike Slovenije in Republike Hrvaške (v nadaljnjem besedilu: pogodbenici) sta se
glede na to, da v številnih poskusih v zadnjih letih nista razrešili spora glede meje na kopnem
in morju,
ob sklicevanju na sredstva za mirno reševanje sporov iz 33. člena Ustanovne listine Združenih
narodov,
ob potrditvi zavezanosti k mirnemu reševanju sporov v duhu dobrososedskih odnosov,
upoštevaje njune vitalne interese,
z odobravanjem posredovanja Evropske komisije
sporazumeli:
1. člen
Ustanovitev arbitražnega sodišča


tu nekaj manjka, očitno manjka navedba, da EK garantira za vsebino in izvedbo arbitraže, nekaj takega, nisem pravnik
graf314
# 07.02.2018 ob 23:02
Gospodje na vrhu, čas je, da nastopite kot državniki, ne kot politiki.

Ne bi bilo slabo, če država Slovenija kdaj od EK tudi kaj zahteva, ne samo sprašuje za mnenja. Naj Cerarja in Pahorja naslednja pot vodi na Madžarsko ali Poljsko, da dobita kak koristen nasvet, ker tale nepokončna drža z vsakomesečnim spraševanjem za mnenja sramoti državo.
veza
# 07.02.2018 ob 22:28
Pahor,
Kosorka te je preveslala, v arbitažnem sporazumu bi moralo pisati, da je del EU pravnega reda, tako si tudi ti razlagal in zato je narod to sprejel na referendumu.
Nesposobneži na kubik!
tupamaross
# 07.02.2018 ob 21:25
M72,
tudi mene to strašno moti, ker imamo Nemce za zaveznike(!?)?

Zavezniki Nemčije so Hrvatje in to na daleč prvem mestu v svetu.

Srbija se zaveda, da v Evropsko Unijo ne bo nikoli mogla priti,se
pa le dela, da ji je zelo stalo, da postane polnopravna članica.

Srbija gre v neko zelo močno brezcarinsko povezavo in celo v
neke vrste skupnost, z Izraelom, Kitajsko, Rusijo, Turčijo (pred
nekaj dnevi so se sestali Vučić, Erdogan in Izetbegović in se
dogovorili o gradnji avtoceste Beograd - Sarajevo z odcepi do
drugih mest in o drugih investicijah za okrog 5 - 6 milijard EUR,
kar je Izetbegović javno povedal zadnjič v oddaji NU2 na HTV
Zagreb...

Evroazijska gospodarska skupnost bo pomenila daleč več, ko
pomeni Evropska Unija, saj ima čisto vse energente, ko pa jih
Evropska Unija nima dobesedno nič...

Hrvaška bo od Evropske Unije izsilila čim več sredstev, posebej
za gradnjo mosta na Pelješcu,ravno za to,da soglaša z nesrečno
arbitražo, ki za nas želi le uradno priznanje meje in nič več.
zozozo
# 07.02.2018 ob 20:58
EK je že več krat nedvoumno povedala, da je njihovo stališče, da naj se zmenimo sami. Da naši politiki non-stop sprašujejo še enkrat, kot da jim bojo zdaj povedali nekaj drugega, je smešno.

Tudi to, da je moj prejšnji komentar z isto vsebino izginil, je smešno.
jetre
# 07.02.2018 ob 20:53
Berem komentarje in vedno isto. Slovencki se medseboj koljemo ..... namesto, da bi skupaj stopili. Saj ni vazno kaj je rekel Pahor, Cerar, Erjavec - samo iscemo, kaj je kdo narobe rekel ali kaj narobe storil. Glede arbitraze so vsaj vsi na isti strani. +
nemoremsespomnit
# 07.02.2018 ob 20:27
Daleč najrealnejše komentarje in izjave glede arbitraže ima gospod Laris Gaiser. Morda niso tako všečne kot Korlijeve, a on ne kandidira, ne rabi biti všečen.

Borut pa, ja, kot Borut. Zmeraj bo izjavil to, kar ljudje radi slišijo.

EU? A še zmeraj živimo v mokrih sanjah, kako ogromen je njihov interes glede lavorja slane vode? Naš ali sosedov, kot da to njih briga...stopimo počasi na tla. Realna, ne želena.
bori
# 07.02.2018 ob 19:25
oliva
@bori, ni največji problem, ampak zdaj ga rešujemo.
Eden od - saj vse poteka hkrati.
Ob vsem pa še: 'volitve'! :))
(pa ravno pred volitvami ;))

Ma.. bitno, da se mi volimo i bez. ovih 'volitev'.. in politike.. ;-) ..in ne samo vsaka štiri leta.. ;-)
HOR
# 07.02.2018 ob 19:16
Naj le bo tudi malo koristen...
velenjcan
# 07.02.2018 ob 19:11
Evropska komisija naj sprejme nedvoumno stališče o arbitraži

Saj ga je sprejela, samo Pahor je preneumen, da bi ga razumel
Istrijano
# 10.02.2018 ob 23:47
Veste kaj! Basta.
Prebivalci Istre NE POTREBUJEMO VEC vasih nacionalnih potrjevanj nad nasim zalivom. To JE ISTRSKA ZEMLJA IN MORJE. Ker niste bili ne v Ljubljani ne v Zagrebu sposobni resiti nekaj metrskega problema ga bomo resili sami...in ne nakladajte....V Golfo di Pirano so lovili ISTRSKI ribici iz Pirana in iz Savudrije. In tako naj ostane! Kaj nas boste skozi nekaj delili!
VI FORESTI!
mirror
# 09.02.2018 ob 13:53
Dragi Borut!
Slovenski davkoplačevalci so izrekli nedvoumno negativno stališče o arbitraži, pa jih niste poslušali.
janezi
# 08.02.2018 ob 22:11
Sekolcu in Pogačniku, ki sedaj javno delajo za Hrvaško in
dokazujejo ničnost arbitražne odločitve,zarubiti vse njihovo
premoženje in jim soditi za izdajo države.

je to res ?
kje se vidi ?
janezi
# 08.02.2018 ob 22:05
speedmiška : Arbitražo je baje v celoti plačala Slovenija sama, ker je Hrvaška od nje odstopila, posledično zaradi slovenskih spletkarjev. Kakšna je lahko potem sodba, če je Hrvaška, kot ena izmed le dveh strank, povsem razumljivo odstopila iz postopka? Zame nična!!!

Dokazi obeh strani so bili nepoškodovani.In sedaj ko eni strani ne paše sodba ta odstopi ??prouči to.NI nična sodba.Treba jo je udejaniti !
M. Krpan pl.
# 08.02.2018 ob 21:28
Ehja:
- za začetek bi začeli s polovičnimi cestnimi zaporami v smeri Istre npr. začenši s 1 majem
- potem bi moral slediti par ne par za vsa HR osebna vozila
- ograjo ob južni meji dodelati
- navrtati tunel pod Gorjanci, da si opomore obkolpje
- dosledno izvajati nadzor na morju - z malo več jajc; R. Maistra malo nameditirajte vojska;
drago plačane misije niso vse za kar ste kot institucija poklicani...
kapljač
# 08.02.2018 ob 09:42
Izjave, " pod pasom" , (kot se reče v ringu); "Borči ..sem , Borči.. tu, Borči.. tam", prikazujejo stanje kompleksa manjvrednosti , predvsem pa kompleksa "malega luleka". In ta se mora vedno "obregniti ob nekaj velikega", saj mu služi kot ventil, do trenutno boljšega počutja. Prepoceni način slabotnega karakterja, pobega , iz lastne kože.
našejenaše
# 07.02.2018 ob 21:47
Oh, Borči je twitnil!
tupamaross
# 07.02.2018 ob 20:02
Leond,
lahko ravno na tem primeru dokažemo, da to nismo več in,
da so se vsi motili, ki so nas za to imeli.
oliva
# 07.02.2018 ob 19:39
Samo brez panike.
Je rekel Švejk + jaz.
friks
# 07.02.2018 ob 18:32
Bravo, Borut.

Kot predsednik je prav, da pove, kar si misli večina Slovencev.
Kazalo