Ministrstvo za promet poziva MOL, naj občinski odlok pri določanju kazni za parkiranje in pri redarskem nadzoru prometa uskladi z zakonom. Foto: RTVSLO
Ministrstvo za promet poziva MOL, naj občinski odlok pri določanju kazni za parkiranje in pri redarskem nadzoru prometa uskladi z zakonom. Foto: RTVSLO

Ministrstvo občino poziva, naj lani sprejeti občinski odlok uskladi z Zakonom o varnosti cestnega prometa pri določanju kazni za parkiranje na bankini in pri redarskem neposrednem nadzoru prometa.

Kakšna je definicija bankine?
Na ministrstvu so namreč ugotovili, da je pojem bankina opredeljen že v zakonu o javnih cestah kot sestavni del cestišča in tako predstavlja prometno javno površino, ki ni namenjena prometu vozil. Zakon o varnosti cestnega prometa na teh površinah prepoveduje parkiranje in za kršitev predpisuje globo 40 evrov.

Zgoraj omenjeni odlok pa določa, da je poleg primerov iz Zakona o varnosti cestnega prometa prepovedano parkirati tudi na bankini, na površini za kolesarje, na avtobusni postaji ter v parku, na drugi javni zeleni površini in na drugi javni površini. Za nepravilno parkiranje je predpisana globa 200 evrov.

Ministrstvo občino zato poziva, da odlok uskladi z zakonom oziroma obrazloži morebitno drugačno definicijo bankine. Ljubljanski župan Zoran Janković pa je ob podpisu pogodbe za kulturni štirinajstdnevnik Pogledi zatrdil, da na občini z ustrezni institucijami preverjajo definicijo bankine. Na poziv ministrstva bodo v roku podali odgovor, kaj je po njihovem mnenju treba narediti, o tem bodo obvestili tudi mestni svet.

"Policisti nadzirajo, redarji urejajo"
Ministrstvo občino še poziva, naj odlok uskladi tudi v členu, ki govori o izvajanju redarskega neposrednega nadzora nad ravnanjem udeležencev cestnega prometa. Kot pojasnjujejo, je bistvena razlika med pristojnostjo policije in redarjev po zdaj veljavnem zakonu ravno v neposrednem nadzoru, ki ga zakon določa samo za policiste, ne pa tudi za redarje.

Zakon namreč določa, da policisti neposredno nadzirajo in urejajo promet, stanje cest, vozila, tovor, voznike in druge udeležence. Po navedbah ministrstva pa zakon redarjem omogoča le, da fizično urejajo promet, kjer ta zaradi aktualnih razmer ni prometno-tehnično ustrezno urejen, in da promet nadzorujejo s samodejnimi merilnimi napravami. Redar nima pristojnosti sam odločati, katero vozilo bo meril, ampak samodejna naprava zazna vse kršitelje, postavljena pa je lahko kjer koli, poudarjajo na ministrstvu.

"Odlok velja do preklica"
Dodajajo še, da beseda nadzorovati, kot jo uporablja odlok, pomeni sistematično pregledovati in spremljati potek prometa. Redarjem pa zakon ne daje pooblastil, da izvajajo nadzor cestnega prometa, kot ga izvajajo policisti.

Ta pripomba ministrstva je po Jankovićevem mnenju samo opozorilo, kaj pomeni stacionarno preverjanje hitrosti. Kot zagotavlja, bodo tudi nanjo podali odgovor. Župan poudarja, da odlok velja do preklica, namen visokih kazni pa je opozoriti ljudi, da ne bodo parkirali tam, kjer se ne sme. Kot je povedal, je bilo visokih kazni obračunanih zelo malo, manj kot dva odstotka.