"Ne nasprotujemo temu, da aktivisti Legebitre in Amnesty Internacionala izvajajo svoje dejavnosti v okviru prostovoljnih dejavnosti ali v sodelovanju prisotnosti staršev, ne pa v rednem učnem programu. To se nam ne zdi dopustno, najmanj dopustno pa je to, da mlade novačijo, da postanejo njihovi aktivisti. To se nam ne zdi primerno za slovensko šolo," pojasnjuje Novakova. Foto: MMC RTV SLO/Ana Mavsar

Brala sem, da celo zaprosijo učitelje, da ob teh delavnicah zapustijo učilnico, da bodo otroci bolj sproščeni.

predsednica NSi-ja Ljudmila Novak o delavnicah o spolnosti
Ljudmila Novak
Novakova je opozorila tudi na projekt ministrstva Stisnimo roko v pest. "Sporno se nam zdi, da so za domače branje in naloge predpisane vsebine, ki nimajo nič skupnega z nastankom in osamosvojitvijo Slovenije, pač pa se vračajo v čas nekdanje Jugoslavije in propagirajo komunistično revolucijo," poudarja. Foto: MMC RTV SLO/Ana Mavsar

Mladi se morajo v šolah predvsem in najprej pri državljanski vzgoji učiti o naši državi, ki nam je vsem skupna. Spoštovati moramo našo državo, ki smo jo po dolgih borbah dočakali.

predsednica NSi-ja Ljudmila Novak o vsebini predmeta državljanska vzgoja in etika
Kaj je narobe z delavnicami?

"Zaskrbljeni smo nad dogajanjem v slovenskih šolah. Imamo seznam šol, v katerih so člani Amnesty Internacionala in Legebitre izvajali spolno vzgojo v okviru predmeta državljanska vzgoja in etika. V učnem načrtu teh vsebin ni. Predmet nima nobene povezave s to vsebino, izvaja se brez vednosti in soglasja staršev, otroke celo spodbujajo, naj se udeležujejo Parade ponosa oz. naj postanejo njihovi aktivisti. To je enostavno novačenje mladih zaradi lastnih interesov," je prepričana predsednica NSi-ja Ljudmila Novak.

Meni, da je sporno, da homoseksualci poučujejo mlade o spolni vzgoji. "Tovrstne delavnice silijo mlade v razmišljanje in odklon od tradicionalne družine, ki je osnovna družbena celica, ki omogoča obstoj družbe," pravi.

"Ne izključujemo drugih družin"
Navedla je tudi primer iz priročnika Ljubezen je ljubezen, ki ga je izdala organizacija Amnesty International Slovenija. V njem je med drugim zapisano: "Od davnine poznamo različne tipe organizacije družine, kjer so, denimo, otroci skupna last vseh ali kjer biološki starši otrokom niso znani /.../ Naštejte družinske tipe pri ljudeh. Enostarševske družine, dopolnjene, razseljene, istospolne, rejniške."

"Tukaj kot primer niti ni našteta družina, klasična družina, za katero menimo, da je objektivno najboljše okolje za zdrav psihofizični razvoj otroka in tudi za življenje otroka. Pri tem ne izključujemo drugih družin, niti nimamo neke manjvrednostne sodbe o drugih tipih družin, a ne zdi se mi dopustno, da pri navajanju družinskih tipov izpustimo tisto najbolj tradicionalno, najbolj klasično družino," je dejala predsednica NSI-ja.

Novakova: Pomembno je, da o spolnosti predava strokovnjak
Poudarila je, da so vprašanja o spolnosti za mlade zelo občutljiva. "Zato je še kako pomembno, kdo predava o spolni vzgoji, da je to strokovnjak, oseba z vsemi kompetencami. Ne zdi se nam dopustno, da o tem občutljivem vprašanju mladim predava nekdo, ki ima določeno usmerjenost ali svoje interese pri tem," pojasnjuje.

Prepričana je, da je v šolah potrebna vzgoja za zdravo in odgovorno spolnost. "Opažamo pomanjkanje vedenja o zdravi in odgovorni spolnosti. Eksperimentiranja je že dovolj. Zato se NSi pridružuje Civilni iniciativi za družino, ki je razglasila teden protesta za spoštovanje človekovih pravic v šoli," je povedala Novakova.

"Povečane aktivnosti so povezane z družinskim zakonikom"
Za to, komu dovolijo v svoje prostore in kdo izvaja te aktivnosti, so odgovorne šole, opozarja predsednica NSi-ja in dodaja: "Če starši o tem nič ne vedo in to ni v učnih načrtih, to zagotovo ni dopustno."

Po navedbah Amnesty Internacionala naj bi delavnice o različnih človekovih pravicah izvajali že več kot 10 let, a Novakova pravi, da so se te dejavnosti v zadnjem času "občutno povečale". "Na to je najprej opozorila Civilna iniciativa in na to smo mi in tudi starši postali bolj pozorni," pojasnjuje in dodaja, da so povečane aktivnosti zagotovo povezane tudi z družinskim zakonikom. "Sredstva za delovanje Amnesty Internacionala in Legebitre se iz leta v leto povečujejo," zatrjuje.

"Mladi ne vedo niti tega, kaj je dan državnosti"
Poudarila je, da je predmet državljanska vzgoja in etika zelo koristen predmet, v okviru katerega bi morali mlade poučevati predvsem o Sloveniji, o nastanku države, o pomembnih praznikih, o simbolih, o smislu države, kaj je prinesla osamosvojitev za Slovenijo na področju demokracije.

"Bile so narejene ankete, v katerih je bilo ugotovljeno, da mladi niti ne vedo, kaj pomeni dan državnosti, kdaj je nastala slovenska država. Problem je tudi v učnih načrtih. V njih bi se morala zgoditi sprememba in to pomembno področje postaviti v ospredje in mu dati večji poudarek. Premalo je vzgoje za domoljubje," je prepričana predsednica NSi-ja.

Brala sem, da celo zaprosijo učitelje, da ob teh delavnicah zapustijo učilnico, da bodo otroci bolj sproščeni.

predsednica NSi-ja Ljudmila Novak o delavnicah o spolnosti

Mladi se morajo v šolah predvsem in najprej pri državljanski vzgoji učiti o naši državi, ki nam je vsem skupna. Spoštovati moramo našo državo, ki smo jo po dolgih borbah dočakali.

predsednica NSi-ja Ljudmila Novak o vsebini predmeta državljanska vzgoja in etika
Kaj je narobe z delavnicami?