Minister za izobraževanje Žiga Turk pospešeno pripravlja odgovor na interpelacijo, ki naj bi bila 4. marca. Foto: BoBo
Minister za izobraževanje Žiga Turk pospešeno pripravlja odgovor na interpelacijo, ki naj bi bila 4. marca. Foto: BoBo

Kulturniki so me opsovali, še preden sem nastopil mandat, šolniki so stavkali, preden se je spremenil en sam normativ, obe univerzi, ki ju vodita rektorja z levo politično preteklostjo, nista zamudili nobene prilike, da ne bi ministra potegnili v kakšen spor

Žiga Turk

Problem osnovne šole ni, ali bo učiteljica uro ali dve več z otroki, ali bomo imeli x ali y zasebnih šol, ali bodo x ali y od teh celo katoliške, ampak modernizacija šole, prilagajanje njene kakovosti potrebam časa, ki se sedaj spreminjajo veliko hitreje kot v preteklosti.

Žiga Turk

Univerze bodo imele problem z množičnim on-line učenjem in z globalizacijo izobraževalnega trga, ki jo bodo vodila velika, prestižna tuja imena. Tega problema ne bo rešilo zatiranje majhnih fakultet. Problem univerz je njihova prilagodljivost, fleksibilnost, odprtost za tujce, za strokovnjake iz gospodarstva, problem je napredovanje mladih ... Slovenska znanost je po znanstvenih rezultatih odlična, vpliv na družbo in gospodarstvo pa je majhen. Rešitev, da za mlade doktorje ni pametnega dela v gospodarstvu, ni, da jih pač vzame v službo država.

Žiga Turk
Turk bi na očitke odgovarjal 4. marca
Turkov odziv na interpelacijo

dr. Žiga Turk.

"Kulturniki so me opsovali, še preden sem nastopil mandat, šolniki so stavkali, preden se je spremenil en sam normativ, obe univerzi, ki ju vodita rektorja z levo politično preteklostjo, nista zamudili nobene prilike, da ne bi ministra potegnili v kakšen spor," ugotavlja Turk in dodaja: "Eno leto so se ukvarjali s stvarmi, na katere minister nima posebnega vpliva. Namesto da bi si priznali, da denarja ni toliko, kot bi si ga mi vsi želeli, in se lotili vsebinskih vprašanj modernizacije slovenskih inštitucij znanja, smo bili potegnjeni v pojasnjevanje nujnih in neizbežnih zadev."

V nadaljevanju piše, da je izgubil zaupanje dela zainteresirane javnosti, ker je na tem opozicija sistematično delala že "od prvega dne, ko se je izvedelo, da bo minister".

Obramba samoupravljanja
"Celoten sektor se je postavil na stališče, da je edino, kar jih minister lahko vpraša, ali imajo dovolj denarja, vse ostalo pa je nedopusten poseg v avtonomijo. Obramba samoupravljanja v izobraževanju, znanosti, kulturi in športu je šla tako daleč, da so časopisne stolpce polnile čisto rutinske odločitve ministrstva, kakršne so šle v drugih časih mirno mimo."

Navaja, da je ogromno energije šlo za pojasnjevanje proračuna in finančnih možnosti države, ministra so zapletali v desetine majhnih sporov, vse zato, da se v našem izobraževanju, znanosti in kulturi le ne bi kaj spremenilo.

"Namesto da bi se ukvarjali s tem, kako našo šolo prilagoditi 21. stoletju, kako spodbujati kreativnost, kako bolj stimulativno nagrajevati učitelje, so deževala poslanska vprašanja, novinarske zgodbe in sindikalni protesti o zadevah, za katere je bilo vnaprej znano, da jih minister ne more spremeniti. Problem osnovne šole ni, ali bo učiteljica uro ali dve več z otroki, ali bomo imeli x ali y zasebnih šol, ali bodo x ali y od teh celo katoliške, ampak modernizacija šole, prilagajanje njene kakovosti potrebam časa, ki se sedaj spreminjajo veliko hitreje kot v preteklosti." Po njegovem problem srednjega šolstva ni število vpisnih mest na gimnazijah, ampak padanje vpisa na poklicne in strokovne šole.

"Še večji problem pa je, kako iz učiteljev, ki so bili nekoč posredniki vsega znanja, narediti mentorje, ki usmerjajo mlade v vire znanja v njihovi okolici."

Problem univerze po mnenju Turka ni peščica zasebnih fakultet. "Njihova konkurenca ni tam. Univerze bodo imele problem z množičnim on-line učenjem in globalizacijo izobraževalnega trga, ki jo bodo vodila velika, prestižna tuja imena. Tega problema ne bo rešilo zatiranje majhnih fakultet. Problem univerz je njihova prilagodljivost, fleksibilnost, odprtost za tujce, za strokovnjake iz gospodarstva, problem je napredovanje mladih ... Slovenska znanost je po znanstvenih rezultatih odlična, vpliv na družbo in gospodarstvo pa je majhen. Rešitev, da za mlade doktorje ni pametnega dela v gospodarstvu, ni, da jih pač vzame v službo država."

Kronski dokaz čivk ali kolumna na internetu
In da se ne bi lotili teh problemov, kjer minister približno ve, kam se svet vrti, ga je bilo treba potlačiti na teren umazanih političnih in ideoloških igric, v katerih je kronski dokaz kakšen čivk ali kolumna na internetu, piše Turk.

"Če bi si pravi čas priznali, da je denarja pač manj, da je treba popraviti kak normativ, bi se danes pogovarjali o vsebini, o modernizaciji. Če bi se lani poleti s sindikati dogovorili za nekaj višje normative v šolstvu, bi bil tem normativom prilagojen proračun. Tako pa je ambicija proračuna bistveno večja."

Do zadnjega se je upiral rezom
Mimogrede Turk ugotavlja, da je treba imeti "dober političen želodec, da interpeliraš ministra, češ da za svoj sektor ni izboril dovolj denarja, si pa nekaj mesecev prej dvignil roko za proračun, ki je temu področju odrezal največ. Minister je bil na vladi proračunskim rezom v teh resorjih do zadnjega upiral".

"Ne bom alibi za zavlačevanje"
Interpelacija - tako Turk - od že videnega ni nič boljša, saj reciklira že znana in že odgovorjena poslanska vprašanja. "Nekaj ur se bo parlament ukvarjal z manj bistvenimi aspekti izobraževanja, znanosti, kulture in športa. Pač o stvareh, o katerih naš politični prostor zna razpravljati. Začinjeno z ideološkim odporom do zasebne iniciative in v podtonu z nestrpnostjo do verujočih. Potem bodo poslanci dvignili roko, ne toliko o tem, kaj si mislijo o teh postranskih zadevah na področju dela ministrstva, ampak kako je bolj oportuno za njihovo preživetje v trenutni politični situaciji."

Napoveduje, da bo na vsako točko interpelacije vseeno odgovoril in sicer natančno, vsebinsko in hitro, v tednu dni. "Jaz ne bom alibi za dvomesečno zavlačevanje," obljublja Turk in napoveduje, da bo zaprosil, naj se interpelacijo uvrsti na februarsko sejo DZ-ja, ki se začne 4. marca.

Kulturniki so me opsovali, še preden sem nastopil mandat, šolniki so stavkali, preden se je spremenil en sam normativ, obe univerzi, ki ju vodita rektorja z levo politično preteklostjo, nista zamudili nobene prilike, da ne bi ministra potegnili v kakšen spor

Žiga Turk

Problem osnovne šole ni, ali bo učiteljica uro ali dve več z otroki, ali bomo imeli x ali y zasebnih šol, ali bodo x ali y od teh celo katoliške, ampak modernizacija šole, prilagajanje njene kakovosti potrebam časa, ki se sedaj spreminjajo veliko hitreje kot v preteklosti.

Žiga Turk

Univerze bodo imele problem z množičnim on-line učenjem in z globalizacijo izobraževalnega trga, ki jo bodo vodila velika, prestižna tuja imena. Tega problema ne bo rešilo zatiranje majhnih fakultet. Problem univerz je njihova prilagodljivost, fleksibilnost, odprtost za tujce, za strokovnjake iz gospodarstva, problem je napredovanje mladih ... Slovenska znanost je po znanstvenih rezultatih odlična, vpliv na družbo in gospodarstvo pa je majhen. Rešitev, da za mlade doktorje ni pametnega dela v gospodarstvu, ni, da jih pač vzame v službo država.

Žiga Turk
Turk bi na očitke odgovarjal 4. marca
Turkov odziv na interpelacijo