Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.1 od 16 glasov Ocenite to novico!
Ljubljana
Skoraj polovica upokojencev ima pokojnino, ki je nižja od 500 evrov. Foto: BoBo

Dodaj v

Upokojencev že več kot 612.000

Najnižja izplačana pokojnina je znašala le 200 evrov
24. maj 2015 ob 12:03,
zadnji poseg: 24. maj 2015 ob 12:21
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Aprila je število upokojencev znašalo 612.041. Največ, 431.745, je bilo prejemnikov starostnih pokojnin. Povprečna bruto starostna pokojnina je znašala 683 evrov.

Po podatkih Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (Zpiz) je aprila najnižja pokojnina, ki so jo izplačali, znašala 200 evrov. Na drugi strani je najvišja izplačana pokojnina aprila znašala malenkost več kot 2.300 evrov.

Čeprav je povprečna bruto starostna pokojnina, to je pokojnina, ki ji ni bila obračunana akontacija dohodnine, aprila znašala le 613 evrov, pa je slika še bolj žalostna, saj je skoraj 300.000 upokojencev prejemalo manj kot 500 evrov pokojnine. Povprečna bruto invalidska pokojnina je ob tem znašala 473 evrov, povprečna bruto družinska oz. vdovska pokojnina pa le 386 evrov.

Prejemnikov vojaških pokojnin je bilo aprila 2.617, od tega jih je bilo več kot polovica družinskih oz. vdovskih. Povprečna bruto starostna vojaška pokojnina je bila 1.070 evrov.

A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
abies
# 24.05.2015 ob 12:24
Karlova volilna baza. Evropski fenomen brez primere.
blackened
# 24.05.2015 ob 12:28
Vprašanje je koliko je zaposlenih napram upokojenih, nezaposlenih,...
Molzna krava je trenutno generacija med 30-50-tim letom in nabijanje davkov srednjemu sloju.
Koliko poznam ljudi te starosti, jih velika večina omenja, da so popolnoma izžeti (službe, otroci & šola, gospodinjenje, pomanjkanje prostega časa in časa za rekreacijo). Veliko jih ima težave z zdravjem, kot da so sami v letih dotične generacije omenjene v naslovu.
braun
# 24.05.2015 ob 12:37
Vsi priviligiranci, ki so se predčasno upokojili, pri 42. ali 48. letih starosti, z 20. ali 25. leti delovne dobe, so neupravičeni do polnih pokojnin. Pravna država mora krepat in takšnim pošteno obračunat pokojnine glede na delovno dobo, kot predčasnim upokojencem.

Vsi, ki imajo doseženo polno delovno dobo morajo imeti pokojnino najmanj 1000EUR netto. To je temelj iz katerega lahko raste socialno pravična država.
conanbarbarian
# 24.05.2015 ob 12:23
Dobro da nas vecina dela v gospodarskem sektorju, da lahko vzdrzujemo ta sistem in, da ni brezposelnih :)
mitjek
# 24.05.2015 ob 12:50
najvišje pokojnine imajo tisti, ki so se upokojili pred 15-20 leti in so sedaj stari max 65 let.

Oče se je upokojil lani z 39 leti delovne dobe, dobro plačo za delavski razred, pa komaj preseže 500 evrov pokojnine

Niso upokojenci krivi, ampak tisti, ki so dopustili, da se take preuranjene upokojitve dogajajo.

Poznam primer policista, šel v pokoj pri 48 letih, zdaj ima za 400 evrov večjo pokojnino,kot njegovi sodelavci, ki so se upokojili 10 let za njim, z več delovne dobe.
generacija56
# 24.05.2015 ob 12:53
In kaj hočete povedati s to številko?
Doma imamo 4 izobražene od starosti 28 do 36.
Niti eden nima svojih otrok, ker si jih ne more privoščiti. Tudi z diplomo ne.
Če gre ženska na porodniško, je ni več....
Kdo je boter temu stanju? MI???????????
viljam_s
# 24.05.2015 ob 12:34
Drnovškovo maslo, ki je brezposelnost reševal z upokojevanjem. Dajte raje še podatek o tem koliko so vsi ti upokojenci delali let preden so se upokojili. Grem stavit, da povprečni upokojenec ni delal več kot 35 efektivno. In potem se vprašam ali 500 evrov neto ni pravzaprav ful dobra penzija glede na to koliko in kaj so ti ljudje delali. V Sloveniji pač ne bo nikoli nič bolje, ker ljudje ne znajo čistiti pred svojim pragom ampak sovedno krivi vse drugi - običajno raznorazni politiki za takere pa ugotoviš, da delajo samo to kar povprečen Slovenec od njih zahteva.
frozen pingvin 2
# 24.05.2015 ob 12:39
...in ker penziči hodijo na volitve, za razliko od nas mladih...se žal dogaja, da nam oni diktirajo vlade....

sploh s populistom kahlo, ki se dobro zaveda volilne baze penzjonistov in kako jim pihati na dušo, da bo v parlamentu oz. še huje, da nobena vlada ne more brez njega...
janez.rasl
# 24.05.2015 ob 12:59
U P O K J E N C I smo tisti, ki smo si to zaslužili z polno pokojninsko dobo. Vsi ostali so podpiranci N A S. Ker je pri nas uveljavljena solidarnost.
Ne kritizirat upokojence, ampak priviligirance. Vsi, ki smo delali 40 let tudi ponoči in na praznike, si zaslužimo to, kar dobimo.
sivc
# 24.05.2015 ob 12:59
Na hitro sem zbral nekaj podatkov:
Število zaposlenih=800000, od tega v javnem sektorju 160000
Brezpolselnih=120000
Upokojencev=610000
Predšolskih otrok=110000
Osnovnošolskih otrok=180000
Dijakov=80000
Študentov=80000

Skratka, dobrih 600000 zaposlenih v gospodarsvtu s povprečno plačo 1000eur neto,
mora poskrbeti za vse ostale.
MucaMaca
# 24.05.2015 ob 12:58
300.000 upokojencev je prejemalo manj kot 500 evrov pokojnine.

Ko preberem tole, me postane pošteno strah. Saj ne, da si obetam pokojnine, ker me bo zaradi stresa prej pobralo, ampak vseeno. Čez 30 let bo razmerje upokojenec zaposleni 1:1 ali slabše. Torej bo povprevčna višina pokojnine na ravni današnje socialne pomoči :(
pepar
# 24.05.2015 ob 13:18
V glavnem,tudi če se podaljša delovna doba za 3-4 leta in starost do 70.leta,nas čaka armada bodočih upokojencev revežev,ki so sedaj nekje med 40.in 55 letom.
Tudi če bomo delali dlje,bodo pokojnine le za nianso,ali še to ne višje.
Take razvrednotenosti te generacije in našega dela se enostavno ne bo dalo požret.
V čem je razlika med tistim ki se je upokojil pred desetim,dvajsetimi leti in tistim ki je pokasiral vsak dan hujše pritiske na delovnem mestu,za borno plačo in se bo upokojil čez deset let.
A da bo imel daljšo življenje,a da je prispeval manj za penzije????
Pa ne ga srat no!!
Sedanji sistem je treba resetirat za nazaj,Erjavca in njegove kazensko ovadit in zapret in naredit eno pravično reformo za VSE upokojence,tudi sedanje !
superstar
# 24.05.2015 ob 12:55
To pa že niso več heci. Vsaj 200.000 jih je preveč. V 90ih so šopal v penzijo po tekočem traku tudi ljudi z manj kot 20 ali 15 let delovne dobe.
Mindmaster
# 24.05.2015 ob 12:48
Na leto se pokojninsko blagajno dokapitalizira z 1,7 milijona €. Vlada pravi, da je pokojninski sistem vzdržen in da reforma ni nujna. Boste znali to nagraditi na volitvah? V 25 letih vam še ni uspelo.
frozen pingvin 2
# 24.05.2015 ob 12:47
treba pa tudi krepko reformirat kar nekaj stvari v zvezi s penzijami...
- ukinit borčevske penzije vsem, ki so leta 45 bili mlajši od 18 let
- navzgor omejit penzije
- če dobivaš penzijo v tujini, si pri nas upravičen le do simbolične vsote oz. naj se penzija iz tujine primerno obdavči

- poleg penzij treba uredit tudi trg dela. 40% ljudi, ki dela, niso zaposleni! če šteješ če delo na črno, je takih preko 60%..!! kdo plačuje davke, prispevke, itd za pokojnine?!?!?


šele nato treba dvignit za kako leto starost, kdaj se lahko upokojimo...
fantasycamp
# 24.05.2015 ob 12:24
Kako se bomo šli to igro?

Ali bomo mi čez 20 let imeli pokojnino 200€?

Ali bomo nekako naredili programe za večanje natalitete?

Pod to mislim poceni stanovanja, ki do sofinancirana s strani države ?
Vrtci?

Ali pa bomo tako kot ostala EU, vabili migrante iz nerazvitih držav ki bodo potem gradili rakete in nam govorili kako se moramo podrediti?
zemljemerec
# 24.05.2015 ob 14:28
Problem na ZPIZu je nastal, ker so prejemniki tudi tisti, ki nikoli niso v zavod nič plačali ali pa zelo malo...imajo pa dolgo življensko dobo, ker so spočiti, dobro hranjeni in negovani.
EU nas že dolgo opozarja na reformo, le Karel že 25 let "ne čuje dobro". Kaj je že odstranil tisto starino od pralnega stroja iz hodnika ?
mitjek
# 24.05.2015 ob 12:56
frozen pingvin 2

Zakaj bi obdavčil tujo pokojnino? Zato, da bi človeka, ki prinese jurja v državo,in ga bo tako ali tako porabil pri nas odgnal? verjemi da se to na veliko dogaja.

če je delal pri nas dovolj časa ima pravico do svojega dela pokojnine, če je pa delal v tujini pa bo dobil tisto tudi v tujini in porabljal pri nas.
breypameti
# 24.05.2015 ob 12:56
Mindmaster
lepo bi bilo če bi manjkali miljoni ampak manjka miljarda in še nekaj miljonov.
Nikec3
# 24.05.2015 ob 12:59
Ujeti smo v začaranem krogu. Karl pride v parlament -> več upokojencev -> večja volilna baza -> Karl pridobiva na podpori -> več upok...
VinBencin
# 24.05.2015 ob 12:39
Še dobro da imamo 70 let zaščitnike delavcev na oblasti da imajo naši bivši delavci sramotne pokojnine (in prej sramotne plače)!
In kako hudo je našim delavcem, ki so služili kruh v zahodni Evropi pri zlobnih izkoriščevalski privatnih kapitalističnih družbah, da prejemajo večkratnik tukajšnjih pokojnin in prej plač!
svyatoslav
# 24.05.2015 ob 15:53
Plačujemo katastrofalne napake vseh vlad od l. 91 naprej.
Predčasna upokojevanja, invalidska upokojevanja po starem zakonu, ko so množično dobijali (tudi kupovali) odločbe, delo prek študentskih napotnic, beneficirana doba vse povprek...

Še slabše bo. Namesto vlaganja v famozne pokojninske sklade in plačevanja prispevkov si raje omislite nekaj naložbenega zlata in hišico v naravi z nekaj zemlje za samooskrbo. Pametni delajo na tem.
MucaMaca
# 24.05.2015 ob 13:49
@Geres, tako enostavno to ne gre. Tudi pred 100 leti so morali delazmožni poskrbeti za svoje obnemogle starše. Kar predlagaš je propad Bismackovega pokojninskega sistema. Lahko se dogovorimo za individualni pristop k reševanju pokojninskega sistema, ampak prej bi morali poskrbeti za dovolj dolgo prehodno obdobje. Poleg tega so najučinokovitejši pokojninski sistemi mešanica solidarnostnega in individualnega. Državni del mora poskrbeti za najšibkejše v družbi. Nikoli si ne bodo mogli vsi po individualni poti zagotoviti primerne pokojnine, sploh pa ne v Sloveniji, kjer je tudi bruto plača mizerno nizka. Nek Avstrijec ali Nemec brez težav vplačuje 200 ali več evrov dodatno mesečno v drugi ali tretji pokojninski steber. Več kot polovici Slovencev pa bi bilo že 100 evrov prehud zalogaj. Ne delam si utvar. Glede na starostno strukturo slovenskega prebivalstva, bo solidarnostni pokojniski sistem v Sloveniji pokleknil že okoli leta 2035, tako da moramo do takrat najti rešitev. Edina realna rešitev, ki jo vidim, je dvig dodane vrednosti na zaposlenega nad 50.000 evrov ob manj kot 7 procentni brezposelnosti. Kako doseči ta cilj v 20-ih letih, pa je odgovor za milijion dolarjev. Po meni znanih podatkih je podoben gospodarski preboj v tako kratkem času uspel le Južni Koreji, Singapurju, morda še povojni Nemčiji (ob odpisu reparacijskih dolgov). Če nam ta preboj ne uspe, smo mi, mlajša srednja generacija, obsojeni na revščino v starosti, žal.
Nasir
# 24.05.2015 ob 13:29
"Skoraj polovica upokojencev ima pokojnino, ki je nižja od 500 evrov"

1991 so volili za osamosvojitev Slovenije in za demokracijo... uresničile so se jim želje in sedaj živijo svoje sanje... žal mi je samo, da niso državo poimenovali v Parlamentarna republika Butale.
Mindmaster
# 24.05.2015 ob 13:26
breypameti

Mindmaster
lepo bi bilo če bi manjkali miljoni ampak manjka miljarda in še nekaj miljonov.


Drži, zatipkalo se mi je. Pokojninska blagajna ima vsako leto luknjo 1,7 milijarde € in še raste. To je približno 20% letnih proračunskih prihodkov. Povprečna pokojnina znaša 60% povprečne plače in se vsako leto znižuje. Od vlade bi morali terjati odstop zaradi izjav, da je takšen pokojninski sistem vzdržen.

Pokojninski sistem je totalno zanič in ga je treba postaviti na novo hkrati z davčno reformo in reformo trga dela. Te zadeve so tako neločljivo povezano, da se jih ne da reševati posamično. Ampak takšno reformo lahko sestavi samo vlada z ekonomsko liberalistično vizijo, kot so jo imele skandinavske države v 90. letih prejšnjega stoletja.
VinBencin
# 24.05.2015 ob 13:01
frozen pingvin 2
z večinskim delom se strinjam!
S tretjo točko se pa ne strinjam, ker pokojnina ni miloščina, ki ti jo država podari.
Pokojnina je denar, ki ti pripada na podlagi prispevkov, ki ti jih je država prisilno pobrala.
Vsak naj prejema pokojnino tako kakršno si je ustvaril s prispevki. Če je nekdo delal 15 let tu in 15 let v tujini, naj prejema obe pokojnini v višini kot si jih je zaslužil, saj je vendarle v obeh državah plačeval prispevke za to. Zagotovo pa v primeru če tu nisi nič delal ne pripada zato kaka socialna podpora, ker takorekoč tukaj nimaš dohodka.
Prav tako naj se penzije obdavčijo v državi, kjer si jih je oseba prislužila in kjer mu jih država izplačuje. Zakaj bi moral Slovenec plačevati davek na nemški penziji, če pa Slovenija ni naredila nič zato? Že tako bo veliko od te penzije kasirala z DDV-jem! Enako velja za srbske državljane, ki so delali v Sloveniji. Tu naj plačajo davek na prejeto slovensko pokojnino ne pa v Srbiji.

Prav tako sem mnenja, da pokojnina pripada vsakemu, ki je prispeval zanjo in si jo je v določenem trenutku zasluži, pa čeprav se oseba odloči da bo naprej delala (zagotovo to ne velja za državne službe, da ne bi stari v nedogled delali). O tem sicer ti nisi pisal, hočem pa tudi to izpostavit.
Primer: imaš dva privatnika. Oba delata svojo dobo. Oba sta enako prispevala, oba si zaslužita svojo pokojnino za katero sta plačevala. Prvi neha delat, drugi bi pa svoje delo nadaljeval. Oba sta si zaslužila enako pokojnino, zato naj jo oba prejemata. Tisti, ki pa se je odločil, da bo naprej delal, dejansko dela dodatno uslugo državi, da še naprej plačuje davek na dohodek. Kar pomeni, da si v bistvu znižuje svoj neto prihodek v odnosu do države! Zato tudi ni logike, da nekdo ne bi smel prejemat pokojnine če se odloči, da bi še nekaj časa delal.
Binder Dandet
# 24.05.2015 ob 14:37
@viljams:
Zadnjic je na val202 bilo.

Povprecni upokojenec ima 34 let delovne dobe. Na Islandiji 45, kar je najvec v Evropi.

V Sloveniji je v starostni kategoriji 55-65 aktivnih 1/3, na Danskem 2/3.
Primi123
# 24.05.2015 ob 17:17
če dodamo še 100k javnega sektorja, je to že skoraj polovica polnoletnih državljanov.
To vodi v propad.
marque
# 24.05.2015 ob 15:33
država je najbolj vesela takih, ki pokojnine ne dočakajo...
Hlapec
# 24.05.2015 ob 15:10
Penzije so takšne kot ste si jih zaslužili na osnovi plačila in dela. Kot je eden zapisal, zgradili smo ceste, šole .... Lepoo, ampak mi smo v jugi plačali 2500 mark za protiprašno zaščito (grobi asfalt) v naši ulici, moja plača je bila 200 Dem. Teta je še leta 1986 delala na stroju, ki so ga leta 45 zasegli in nacionalizirali. Šolali smo seveda Marlesovih barakah....
Kam je šel ves denar, dobiček podjetij, mi delavci nismo dobili niti pare.
Danes poslušam upokojence, mi smo si to zaslužili. A jaz pa si ne zaslužim. Delati bom moral najmanj 10let dlje za manjšo penzijo. Glavno da imate velikega Kahlo, žal pa vam moram povedati da vas bo drago stal.
Delam v tujini in imam polno plačo, ki mi gre v pokojninsko osnovo. Pri nas sem lepo zaslužil, ko sem pa odbil malico, prevoz in potne naloge , ki sem jih moral pisati za izplačilo provizije, mi je ostala minimalna plača. Naši sindikati pa to mirno gledajo in celo vzpodbujajo.
Svetujem vsem, ki ste pametni, bejžte ven dokler je še čas, ostali pa se naj hranijo na svojih lovorikah.
the law1
# 24.05.2015 ob 14:14
@Mindmaster

[i]Bismarckov pokojninski sistem bo tako ali tako propadel sam od sebe, ker je preprosto nevzdržen. Res je, potrebna je kombinacija solidarnostnega in naložbenega pokojninskega sistema, v katerem državni oz. solidarnostni steber pokrije največ tretjino povprečne plače, ostala dva stebra pa naj bosta delavski + delodajalski in individualen. Podoben princip je tu na Danskem, ki ima enega najboljših sistemov.

To je dejstvo, ker drugače ne more bit.

Nekaj dni nazaj sem bral članek glede pokojnin v Italiji kjer se za penzije že porabi cca. 16% BDP, kar je največji % v EU. Italija se je pred leti obnašala kot Slovenija + še nekateri res neverjetni ekscesi. Imeli so nizko upokojitveno starost + absurde, ko imajo najvišjo državno penzijo celo 90.000 EUR/mesečno. In teh ni tako malo oz. jih imajo v večini zaposleni na vodstvenih položajih v nekih paradržavnih formah. Tudi tam ustvano sodišče minira ukinitev teh privilegije. Čista kopija Slovenije

Italija je npr. imela cca. 20 let nazaj enake debate o reformah kot sedaj v Sloveniji. Tudi oni niso naredili pravih zaradi nekih blodenj v veliki večini sindikatov in sedaj so posledice tu.

Pri nas je škoda, ker smo vrgli stran 20 let, ko bi že lahko prehajali v naložbeni pokojninski sistem. Socialistični opranoglavci so to preprečili in še preprečujejo. Naj imajo vsaj jajca prevzeti odgovornost za to, ker bodo v prihodnosti ustvarili mnogo socialnih problemov.
jože1956
# 24.05.2015 ob 13:46
Lahko se tolažite s tem, da sedaj novim upokojencem odmerijo pokojnino, ki je skoraj za polovico manjša od njihove prejšnje povprečne plače, ko so še bili delovno aktivni. Z naslednjimi pokojninskimi reformami se bo ta odstotek še zmanjšal, tako da bosta dva upokojenca prejemala enako pokojnino, kot en upokojenec, ki se je upokojil nekje pred 20 let, pa tudi pozneje se bo upokojevalo. Delovnih let pa zaposleni tako in tako več ne bodo mogli nabrati, čakati bodo morali na predpisano starost za upokojitev, temu primerne pa bodo tudi pokojnine, še nižje. Sicer bo res več upokojencev, ne bo pa počasi to pomenilo tako veliko finančno obremenitev, kot če bi bila pokojninska osnova na ravni izpred dvajsetih let. Problem pa bo nastal zato nekje drugje, vedno več bo upokojencev, ki bodo s temi mizernimi pokojninami velik socialni problem, saj jim ne bodo zadoščale niti za pokritje položnic, za hrano in ostale potrebne stvari pa jim bo itak zmanjkalo. Še ena velika socialna bomba, glede na to, da vedno več zaposlenih pri nas prejema plače za svoje delo, ki niso vredne človeka, potem prekerno delo, velika nezaposlenost, visoka zadolženost države itd. Politikom pa se itak gre samo za oblast, enim in drugim, da čimprej vse razprodajo, tako da težko lahko računamo na njih, da bodo to Slovenijo popeljali na boljše.
veza
# 24.05.2015 ob 19:08
Radan

je reševal problem, pa ga sedaj zapirajo, pa kdo je tu nor?
magjack
# 24.05.2015 ob 17:51
No, no... z rekordnim vpisom na fdv in ekonomijo skozi vrsto let, to ni nikakrsen fenomen...ce bi imeli pametne in pridne ljudi, potem ze ne bi bioo tako. :)
kralj matjaž
# 24.05.2015 ob 17:03
Vidim da cenzura spet skriva resnico.
Ja dejstvo je da so nekdanji komunistični funkcionarji vsi po vrsti v zgornjem 1% pokojnin, medtem ko morajo pošteni Slovenci trpeti z mizerno pokojnino, ki ne zadostuje za dostojno življenje.

Pa cenzurirajo to cenzor.
Mindmaster
# 24.05.2015 ob 16:36
@božo1

Tretjina volilnih udeležencev iz določene demografske skupine voli eno stranko. Vpliv upokojencev je presneto pomemben.

Za primerjavo:

Če bi ob 51% volilni udeležbi tretjina vseh volilnih udeležencev starosti med 18-40 let volila isto stranko, je to 105 tisoč glasov oz. 12%. Kar dobra protiutež veleizdajalski Desus v vladi, mar ne?
kozorog1973
# 24.05.2015 ob 16:30
nikhrast glewj aktuarji niso nič drugega kot matematiki, kajti tam vzad je sama matematka in jo povprečni ekonomist z dodiplomsko izobrazbo pač ne sfolga, pa nočem podcenjevat ekonomiste.
Alcarin
# 24.05.2015 ob 15:43
@MucaMaca

Res je sam dvig dodane vrednosti ne zadošča. Ob evropski demografski starostni piramidi (še huje je s slovensko) postane Bismackov sistem nevzdržen, vendar le ob predpostavki zaprtih mej. Če za priseljensko politiko izberemo ameriški talilni lonec, naenkrat nimamo več tako hudih problemov s staranjem prebivalstva. EU bo pač primorana postati veliko bolj odprta do priseljencev, da bo s tem popravljala svojo demografsko sliko. To pomeni etnično zelo drugačno Evropo kot je danes, a le na ta način lahko solidarnostni pokojninski sistem in socialna država v EU živita narej.

Ne se šalit no, od kje logika da bodo priseljenci rešili naš Bismarckov sistem? To bi še razumel, če ne bi bilo praktično nobenega nezaposlenega v državi, ampak ob 120.000 brezposelnih in še verjetno vsaj 50% dodatnih skrito brezposelnih nima ne Slovenija niti Evropa nobene potrebe po dodatnem priseljevanju.
paratrooper
# 24.05.2015 ob 14:53
Trenutni pokojninski sistem, ki ga premore druga Švica je naravnost katastrofalen!
Ni ti treba kupiti magisterija iz ekonomskih znanosti, da se ti bodo vremena zjasnila. Vsi tisti, ki danes prejemajo povprečno brutto pokojnino, ki naj bi po nekaterih podatkih znašala 683 eur. so med nabiranjem pokojninske dobe vplačevali v povprečju po 70 eur. na mesec. Od tistih 612. 000 upokojencev jih je predčasno odšlo v pokoj dobrih 155.000. Če bomo tako nadaljevali v prihodnje, se bomo morali vsako leto zapufati za dodatnih 3.5 mlrd. eur. da se pokojninska blagajna ne bo razsula. Povprečna pokojnina 683 eur. povprečna vojaška pokojnina pa 1.070 eur. Ne se zajebavat! V gospodarstvu se jim bo zmešalo. Solidne plače v javnem sektorju, precej napumpane pokojnine in skromne plače tistih, ki ustvarijo vse tisto, kar si drugi le delijo.
Če bomo pokojnine in plače v negospodarstvu zmanjšali za 30 % imamo še minimalne možnosti za preživetje, drugače bo prišlo do revolucije.
oleander
# 24.05.2015 ob 14:35
Prosim, objavite podatek koliko je v Sloveniji tako imenovanih predcasnih pokojnin, ki so jih dobili kadri iz javne uprave. Hvala.
jože1956
# 24.05.2015 ob 13:56
Nekoga zanima povprečna starost upokojencev. Ne boj se, je vedno višja, iz leto v leto. Z zadnjo reformo se moški, posebno pa še ženske pozneje upokojujejo, pa tudi delovna doba se jim je podaljšala. Z novimi reformami se bo to še zaostrilo. Ljudje bodo počasi morali delati do 70 leta ali celo več, potem pa kar na britof. Žalostno, toda tak bo.
Mindmaster
# 24.05.2015 ob 13:55
@MucaMaca

Bismarckov pokojninski sistem bo tako ali tako propadel sam od sebe, ker je preprosto nevzdržen. Res je, potrebna je kombinacija solidarnostnega in naložbenega pokojninskega sistema, v katerem državni oz. solidarnostni steber pokrije največ tretjino povprečne plače, ostala dva stebra pa naj bosta delavski + delodajalski in individualen. Podoben princip je tu na Danskem, ki ima enega najboljših sistemov.

Sistem naj se preprosto reformira, za tiste, ki bi bili po novem sistemu na slabšem, pa naj se država zadolži in jim zagotavlja tolikšen znesek, kot bi ga prejemali po starem sistemu. Mlajše generacije bi bile na boljšem, starejše, ki so zdaj na boljšem, pa bi ostale na istem.
zzivanov
# 24.05.2015 ob 13:07
Mene pa zanima povprecna starost upokojencev...
superstar
# 24.05.2015 ob 19:56
veza
# 24.05.2015 ob 19:11
je že @ Jože 1956 napisal, nimamo produktivnih delovnih mest, to je največji naš problem,
če bomo samo prekladali papirje in še kradli zraven, nas nihče ne more rešiti, Marija Terezija, reši nas!


Bi morali to prej misliti, ko ste dovolili divje privatizacije in molčali. Sedaj je prepozno. Si ne predstavljam da bi delovno aktivni v 2 mio. državi zagotavljali pokojnine kar 612.000 penzionistom od katerih jih je itak 100.000 z malo ali celo nič delovne dobe.
jože1956
# 24.05.2015 ob 17:34
Kaj pomaga večja nataliteta, če še za te današnje mlade ni delovnih mest. Neokapital bo moral postati malo manj požrešen, pa bo za vse zadosti, sicer se bo pa itak počasi zadrgnil od požrešnosti. Bogastvo in denar je nakopičen pri par odstotkih Zemljanov, da ne vedo več, kaj bi z njim počeli.
božo1
# 24.05.2015 ob 16:23
..in ker penziči hodijo na volitve, za razliko od nas mladih...se žal dogaja, da nam oni diktirajo vlade....

Čisto zaradi radovednosti me je zanimal taLe vpliv in podpora. In zgleda okvirno takole:
* število upokojencev cca.612.000
* glas za kahla-*2014(DESUS) 89.968 = 14,7%

Torej po logiki 60% volilne udeležbe kahl nekje izgubi 270.000 glasov. Nebo držalo, da "penziči" radi hodijo na volitve, če pač to res drži potem 2/3 voli nekaj drugega kot DESUS ali upokojenski vpliv.
Tole, kar tako za igro številk.
runcajz
# 24.05.2015 ob 16:21
Začnite se spraševati kdaj bodo naši politiki, desni in levi, dojeli in nekaj naredili za večjo zaposlenost. Samo nezaposlenih je okrog 120.000,prihajajo pa novi, ki ne najdejo zaposlitve!

Kdaj bodo ti novopečeni ekonomisti , ki se podpisujejo z velikim E-konomisti spoznali, da minimalne plače pomenijo tudi minimalni prispevek v pokojninsko blagajno!

Kdaj bodo delodajalci, tisti pravi ( samostojni podjetniki in obrtniki ) in tisti namišljeni, ki so jih najeli za menedžerje in direktorje ,spoznali, da slabo plačan in nezadovoljen delavec je tudi slab in nemotiviran delavec.

Ko bodo v parlamentu sedeli ljudje, ki se na stvari razumejo, ne pa samo falirani študenti, ljudje, ki nimajo niti enega leta delovne dobe v gospodarstvu, ljudje, ki lezejo strankarskim rogovilnežem in vodjem v ....in so zato nagrajeni s sedežem v parlamentu, ki poznajo samo svoje osebne koristi ne pa blaginje vseh, šele potem lahko upamo, da se bo kaj spremenilo na bolje. Šele ko bodo poštenost , strokovnost, delavnost spet postale vrline bo nastopil čas sprememb na bolje.
nikhrast
# 24.05.2015 ob 15:39
Problem je da v Sloveniji nobeden ne ve kaj so aktuarji. Ti morejo poskrbeti da bo pokojninski sklad delal v redu v naslednjih 10, 20, 30... let.
Pa pokojnine pridejo iz investicij, ne iz proračuna, vlada se more distancirati od pokojninskega sklada. vlada samo regulira pokojninski sklad, tako kot bake, ne jih pa vodi.
21.12.2012
# 24.05.2015 ob 14:28
Sistem je nevzdržen zaradi sinergetskih učinkov 1. predčasnega upokojevanja in 2. brezposelnosti. To je jasno že vsakemu.
Z reformo pa proizvajamo nove in nove reveže. Razumem, da denarja ni, ampak potrebno bi bilo, pa seveda ni pravno dopustno, preračunati obstoječe penzije, saj so razlike velike.
Manj vplačil, večja penzija ... to ne gre. Seveda tudi daljše izplačevanje ...
Ampak elita je na plafonu in jih ne skrbi. Grem tudi stavit, da ba Korl kandidiral v prihodnje za predsednika države ... zakaj? Zaradi predsedniškega dodatka 1500 k penziji. Kučan dobi 3000 izplačila ... fajn ne?!?
kozorog1973
# 24.05.2015 ob 13:42
pepar pokojnine bodo nominalno višje,realno pa kvečjemu nižje v vsakem primeru ali delovno dobo zvišamo do 70 ali 100 let smo najebal.
Kazalo