Tovorna vozila bodo v prihodnje na slovenskih postajah ravnala po starem režimu. Preostala vozila morajo imeti na vetrobranskih steklih (ali drugih primernih mestih, npr. motocikli) vinjete. Foto: MMC RTV SLO
Tovorna vozila bodo v prihodnje na slovenskih postajah ravnala po starem režimu. Preostala vozila morajo imeti na vetrobranskih steklih (ali drugih primernih mestih, npr. motocikli) vinjete. Foto: MMC RTV SLO
Cestninjenje v Nemčiji

V Nemčiji so s satelitskim cestninjenjem tovornjakov kot prvi na svetu začeli leta 2005, poroča TV Slovenija. Sistem temelji na kombinaciji tehnologije mobilne radiofonije GSM in satelitske mreže GPS. S pomočjo satelitskih signalov posebna naprava v avtomobilu prepozna svoj položaj in izračuna cestnino na odsekih, kjer je obvezno plačilo. Ti podatki nato prek mobilnega signala potujejo do računskega centra, ki uporaniku vsak mesec pošlje račun.

že seznanili, zato so v podjetju Tool Collect, ki je upravljalec cestnine, in v podjetju Satellic, ki je sistem razvil, prepričani, da bi naša država lahko postala prva v Evropi s takšnim sistemom za vsa vozila.

V torek bodo na slovenskih avtocestah začele veljati vinjete za osebna vozila, tovorna vozila pa bodo še naprej plačevala cestnino po starem. Poslanci so v petek že sprejeli zakon o cestnini za vsa vozila, težja od 3 ton in pol. Cestninjenje v prostem prometnem toku bo tako na podlagi zakonodaje začelo veljati do 1. januarja leta 2010.
Cestnina je v Nemčiji obvezna za tovornjake, težje od 12 ton, povprečno plačilo znaša dobrih 13 evrov, cestnino pa je mogoče plačati tudi prek posebnih terninalov na črpalkah, kazen za neplačilo pa znaša 55 evrov, zato Nemci večjih težav s kršitelji nimajo.

Z napravami za satelitsko cestninjenje v Nemčiji je že opremljenih 5.500 slovenskih tovornjakov, še poroča TV Slovenija.

Cestninjenje v Nemčiji