Prometni minister Patrick Vlačič je dosegel dogovor z avtoprevozniki, da ne bodo ovirali prometa in zaprli javne prometne infrastrukture. Foto: BoBo
Prometni minister Patrick Vlačič je dosegel dogovor z avtoprevozniki, da ne bodo ovirali prometa in zaprli javne prometne infrastrukture. Foto: BoBo

Iščemo svojo pravico in dostojanstvo. In dostojanstvo voznikov, da nas nekdo toliko kilometrov vozi okrog - to je šikaniranje.

Andrej Klobasa v Odmevih

Naši avtoprevozniki so se, tokrat upravičeno, razburili. Takoj sem jih pozval, naj ne izvajajo ukrepov, ki bi škodovali našim državljanom in ki bi kakorkoli omejevali našo infrastrukturo. Slovenija s tem nima nič in lahko samo opozori na mednarodno pogodbo in evropske direktive s tega področja.

Patrick Vlačič
Predor Karavanke
Avstrija je zaradi povečanega prometa v predoru Karavanke ob koncih tedna uvedla prepoved prometa za tovorna vozila. Ta med 29. julijem in 3. septembrom traja od 22. ure v petek do 15. ure v soboto. Foto: BoBo
Blokada v Karavankah
Zapora Karavank bo

Ker Avstrija ni preklicala enostransko uvedene omejitve prometa za tovornjake skozi predor Karavanke, so prevozniki za v petek zvečer napovedali postavitev zapor, ki naj bi jih ponavljali vsak petek do septembra. Minister Patrick Vlačič je bil prepričan, da je z dogovorom z avstrijsko družbo za upravljanje z avtocestami Asfinag uspel prepričati prevoznike, da zapor ne postavijo. A po poročanju TV Slovenija, se je zmotil.

Asfinag je namreč zagotovil, da bodo omogočil prevoz tistim tovornim vozilom, ki prevažajo hitro pokvarljivi ali nevaren tovor, poleg tega pa bo tovornjakom, ki jih bodo s Karavank preusmerili, povrnili plačano cestnino, so sporočili z ministrstva za promet. Za takšno rešitev sta se po besedah Vlačiča dogovorila namestnik avstrijske ministrice in državni sekretar na slovenskem ministrstvu.

"Pričakujem, da je to rešitev - vsaj s strani avtoprevoznikov imam zagotovilo - zadovoljiva do te mere, da ne bo težav, kot so se napovedovale," je ob tem dejal minister. Predsednik sekcije za promet pri OZS-jz Andrej Klobasa pa je poudaril, da želi videti pisno zagotovilo avstrijske strani. Ker tega zagotovila nimajo, napoved zapore na avtocesti pred predorom Karavanke ostaja.

Vlačič z Buresovo o enostranski odločitvi
Sicer pa se bo Vlačič z avstrijsko kolegico Doris Bures v vsakem primeru še pogovarjal, zakaj je sosednja država sprejela enostransko odločitev glede predora Karavanke, ki leži v dveh državah. "To ni dokončna rešitev. Slovenija ni pristala na takšen režim in treba se bo dogovoriti, kaj pomeni obratovanje - mednarodna pogodba namreč določa, da se obratovalni režim dogovori med državama," je dejal.

"Po našem mnenju se morajo vsi ukrepi, povezani z usklajevanjem obratovanja in vzdrževanja predora Karavanke, dogovoriti na ustreznem nivoju dvostransko, kot to določa 13. člen Pogodbe med Socialistično Federativno Republiko Jugoslavijo in Republiko Avstrijo o cestnem predoru skozi Karavanke, in ne enostransko. Na prometnem ministru pa si bomo hkrati prizadevali za čim prejšnji sprejem dolgoročne rešitve za večjo varnost predora Karavanke, ki mora biti do leta 2019 nadgrajen na podlagi evropske direktive," pa pravijo na ministrstvu.

"Pomagajte panogi transporta"
Na avstrijsko ministrico za promet so se obrnili tudi v upravnem odboru sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije in jo v dopisu pozvali, naj ustavi izvajanje prepovedi voženj za tovorna vozila, dokler ne pride do dvostranskega dogovora med obema državama.

Skozi karavanški predor namreč po besedah OZS-ja poteka transportna pot, ki je enako pomembna za slovensko, avstrijsko in evropsko gospodarstvo. Avstrijsko ministrico so tako pozvali, naj pomaga panogi transporta.

Slovenska stran želi tolmačenje pogodbe
Medtem pa na slovenskem prometnem ministrstvu nalagajo slovenski zunanji politiki, naj raztolmačijo meddržavno pogodbo glede vprašanja, o kakšnih ukrepih se morata dve sosednji državi dogovoriti skupaj. Avstrija je namreč sama uvedla prepoved prometa za tovorna vozila, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 tone, ob koncih tedna, čeprav je predor pomemben za dve državi.

Sicer pa prometno ministrstvo protesta prevoznikov ne podpira in avtoprevoznike poziva, da vse do razrešitve nastale situacije uporabljajo alternativne poti.

Iščemo svojo pravico in dostojanstvo. In dostojanstvo voznikov, da nas nekdo toliko kilometrov vozi okrog - to je šikaniranje.

Andrej Klobasa v Odmevih

Naši avtoprevozniki so se, tokrat upravičeno, razburili. Takoj sem jih pozval, naj ne izvajajo ukrepov, ki bi škodovali našim državljanom in ki bi kakorkoli omejevali našo infrastrukturo. Slovenija s tem nima nič in lahko samo opozori na mednarodno pogodbo in evropske direktive s tega področja.

Patrick Vlačič
Blokada v Karavankah
Zapora Karavank bo