V petek je začela veljati avstrijska prepoved prometa tovornih vozil z maso, večjo od 7,5 tone, skozi predor Karavanke, ki bo veljala vsak konec tedna do 3. septembra, in sicer od petka od 22. ure do sobote do 15. ure. Foto: BoBo
V petek je začela veljati avstrijska prepoved prometa tovornih vozil z maso, večjo od 7,5 tone, skozi predor Karavanke, ki bo veljala vsak konec tedna do 3. septembra, in sicer od petka od 22. ure do sobote do 15. ure. Foto: BoBo

Če ne bo Slovenija nekaj naredila, bomo sami zaprli predor, pa naj imajo Avstrijci te turiste.

Aleksander Bizjak, član upravnega odbora prometne sekcije Obrtne zbornice Slovenije

V petek je začela veljati avstrijska prepoved prometa tovornih vozil z maso, večjo od 7,5 tone, skozi predor Karavanke, ki bo veljala vsak konec tedna do 3. septembra, in sicer od petka od 22. ure do sobote do 15. ure, ko pa začne v Avstriji veljati celoletna prepoved za tovorni promet, ki traja do nedelje do 22.00.

Aleksander Bizjak, član upravnega odbora prometne sekcije pri Obrtni zbornici Slovenije, nam je pojasnil, da so avstrijski policisti hoteli z avtomobilsko zaporo še naprej zadrževati okoli 150 tovornih vozil, vendar so si pozneje, predvsem zaradi "živčnih" tovornjakarjev, ki so grozili z zaporo avtoceste, premislili.

Drole: GPU navodila Avstrijcem ni izdal
Povedal nam je še, da avstrijski policisti trdijo, da so dobili navodila od slovenske policije, da naj zadržijo tovornjakarje do nedelje do 22.00, vendar, kot pravi Bizjak, tega ne verjame.

Na MMC-ju smo informacijo preverili pri predstavnici policije za odnose z javnostmi Vesni Drole, ki pravi, da takšno navodilo od Generalne policijske uprave v Ljubljani ni bilo dano, ne izključuje pa, da so bili v kontaktu policisti na lokalni ravni, kar pa se ji kljub vsemu zdi zelo čudno. "Mislim, da to dejansko nikakor ne drži in da so te informacije neresnične," je pojasnila. Izpostavila je, da bo informacije še dodatno preverila.

Klobasa: Tovorna vozila ne vplivajo na varnost v prometu
Avstrijske oblasti so odredbo sprejele že 31. maja, vendar so bili avtoprevozniki o tem obveščeni šele v sredo, ministrstvo za promet pa v četrtek, en dan pred začetkom veljavnosti odredbe. "To je šikaniranje avstrijskih organov do Slovenije," je dejal predsednik sekcije za promet pri Obrtni zbornici Slovenije Andrej Klobasa.

Avstrija naj bi se za prepoved odločila zaradi povečanega prometa med turistično sezono. Avstrijsko prometno ministrstvo je zato upravitelju avstrijskih avtocest Asfinagu naložilo, da omeji promet težkih tovornih vozil skozi predor Karavanke po avtocesti A 11.

"To je iz trte izvito, saj tovornjaki ne delajo gneče ne v predoru in ne pred njim, saj se jim ni treba ustavljati zaradi plačila. To je čista laž in zavajanje javnosti," je zatrdil Klobasa, ob tem pa še dodal, da povečano število tovornih vozil v predoru nikakor ne vpliva na varnost udeležencev v prometu.

"Svinjarija, da neka država povzroča gospodarsko škodo drugi"
Povedal je tudi, da je sekcija na dopisni seji sprejela sklep, da če do srede Avstrija odredbe ne prekliče, bo predvidoma v petek sledila popolna zapora predora Karavanke. "To je največja svinjarija, kar se lahko zgodi, da neka država povzroča gospodarsko škodo drugi. Tega še svet ni videl," je dejal.

Pojasnil je še, da cestninarji zjutraj na slovenski strani tovornjakarjem niso pustili, da bi plačevali predor, kar naj bi počeli po navodilih z avstrijske strani, nad čimer je Klobasa zgrožen.

Tovornjaki vendarle niso ostali v Avstriji do nedelje zjutraj
Bizjak nam je povedal, da se mu ravnanje Avstrijcev ne zdi pošteno. "Najbolj nas bode to, ker Avstrijci pravijo, da bo ob 15.00 konec zapore. Res je, vendar takrat začne v Avstriji veljati vsesplošna zapora, ki pa je celoletna, kar pomeni, da morajo tovornjaki ostati do nedelje do 10.00," je izpostavil.

"Če ne bo Slovenija nekaj naredila, bomo sami zaprli predor, pa naj imajo Avstrijci te turiste," je še dodal.

Vlačič Avstrijo spominja na dogovor o dvostranskem odločanju
Slovenski prometni minister Patrick Vlačič je dejal, da avstrijska odločitev ni bila usklajena s slovensko stranjo, zato se je že obrnil na avstrijsko prometno ministrico Doris Burles. V pismu je zapisal, da pričakuje, da se bosta Avstrija in Slovenija o vseh ukrepih, ki so povezani z usklajevanjem obratovanja in vzdrževanja predora, dogovarjali na ustrezni ravni in dvostransko.

Z Darsa so pred začetkom veljavnosti odredbe sporočili, da bodo postavili signalizacijo, ki bo voznike težkih tovornih vozil opozarjala, da se morajo izločiti na počivališču platoja Karavanke, vendar se je kljub temu dogajalo, da cestninarji tovornjakarjem niso pustili, da plačajo predor.

Če ne bo Slovenija nekaj naredila, bomo sami zaprli predor, pa naj imajo Avstrijci te turiste.

Aleksander Bizjak, član upravnega odbora prometne sekcije Obrtne zbornice Slovenije