Vozniki tovornih vozil v njih preživijo tudi po štiri tedne, zato nimajo pravega naslova bivanja v Sloveniji, opozarja sindikat. Na počitek se odpravijo domov, v države nekdanje Jugoslavije, a zdaj jim je to zaradi vladnega odloka onemogočeno. Foto: EPA
Vozniki tovornih vozil v njih preživijo tudi po štiri tedne, zato nimajo pravega naslova bivanja v Sloveniji, opozarja sindikat. Na počitek se odpravijo domov, v države nekdanje Jugoslavije, a zdaj jim je to zaradi vladnega odloka onemogočeno. Foto: EPA

V panogi tovornega prometa je zaposlenih več kot 20.000 voznikov, od katerih je vsaj tri četrtine tuje delovne sile, pretežno iz BiH-a, Srbije in Makedonije, so izpostavili v sindikatu delavcev prometa in zvez. Čeprav skladno z zakonodajo opravljajo obvezen tedenski počitek, ti ne smejo zapustiti Slovenije, čeprav v državi nimajo primernega bivališča.

"Glede na dejstvo, da vozniki preživijo v vozilu tudi petindvajset in več dni na mesec, je to tudi razumljivo. Pri tem jih aktivno podpirajo delodajalci, ki jih v veliki meri prijavljajo kar na naslov podjetja ali jim pomagajo najti drugi, dejansko fiktivni naslov. S tem torej, ko delodajalci in delodajalska združenja podpirajo prepoved zaposlenim, da se med počitkom vrnejo domov, se hkrati dobro zavedajo, da voznik nima drugega bivališča kot kabino tovornjaka," so stisko voznikov opisali v sindikatu.

Sindikat: Vladni odlok v nasprotju z evropskimi predpisi

Namen evropskih uredb, ki urejajo obvezne odmore in počitke, je zagotoviti voznikom, da se vrnejo k svoji družini, zato v sindikatu menijo, da je vladni odlok o odrejanju in izvajanju ukrepov za preprečitev širjenja nalezljive bolezni covid-19 na mejnih prehodih na zunanji meji in na kontrolnih točkah na notranjih mejah tudi v nasprotju z neposredno uporabnimi evropskimi predpisi.

"To, kar so vozniki končno dobili z letos dopolnjeno evropsko uredbo – obveznost delodajalca, da jim najmanj enkrat v štirih tednih zagotovi preživljanje rednega tedenskega počitka doma –, jim je ta vlada vzela z novim odlokom," so poudarili.

Po sprejemu odloka so vozniki po navedbah sindikata začeli opozarjati na svoje travme, saj so v času, ko ne delajo, ujeti v kabinah vozil na parkiriščih, brez možnosti socialne distance, brez ustreznih pogojev za bivanje, predvsem pa brez možnosti, da vidijo svojo družino. Foto: BoBo
Po sprejemu odloka so vozniki po navedbah sindikata začeli opozarjati na svoje travme, saj so v času, ko ne delajo, ujeti v kabinah vozil na parkiriščih, brez možnosti socialne distance, brez ustreznih pogojev za bivanje, predvsem pa brez možnosti, da vidijo svojo družino. Foto: BoBo

Če rešitve ne bo, bodo 1. decembra zapustili vozila in odšli domov

Vozniki so zaradi vsega naštetega napovedali, da bodo 1. decembra zapustili svoja vozila in odšli domov. Sindikat jih bo v primeru, da se zanje ne poišče smotrna in življenjska rešitev, pri tem tudi podprl, so zapisali v sporočilu za javnost.

Ocenjujejo, da je odlok povzročil "popolnoma nerazumno in brez kakršnega koli razloga nedopustno diskriminacijo". Vrnitev domov je namreč dovoljena državljanom članic EU-ja, drugim pa ne. Sindikat delavcev prometa in zvez je skupaj s krovno Zvezo svobodnih sindikatov pozval vlado in ministrstva, naj nemudoma popravijo krivico, a odgovora še niso prejeli.

Na koncu so v sindikatu spomnili še, da je delujoč tovorni promet za Slovenijo življenjskega pomena. "Država se dobro zaveda njene pomembnosti, zato sprejema vse ukrepe, ki so potrebni za to, da naši tovornjaki nemoteno potujejo po Evropi in nam dostavljajo dobrine. Te tovornjake pa vozijo ljudje," so izpostavili.