Pri projektu uvedbe urbane je sodelovalo tudi podjetje Ultra ... Foto: MMC RTV SLO
Pri projektu uvedbe urbane je sodelovalo tudi podjetje Ultra ... Foto: MMC RTV SLO
Zoran Janković
... od katerega je Janković lani pričakoval, da bo samo ponudilo donacijo občini. Foto: BoBo

Med do zdaj prodanimi karticami je slabih 366.000 vrednostnih kartic, na katere se lahko naloži dobroimetje, in dobrih 104.000 terminskih, ki poleg nalaganja dobroimetja omogočajo tudi nakup mesečnih vozovnic. Letos je bilo prodanih skoraj 54.000 vrednostnih in dobrih 7.000 terminskih kartic, v poletnih mesecih pa je prodaja nekoliko manjša, so pojasnili v Javnem holdingu Ljubljana.

Projekt uvedbe urbane je po pogodbi MOL-a s podjetjem Ultra zaživel leta 2009, od takrat pa so skupno prodali 470.000 kartic.
Na avtobusih 150.000 validacij dnevno
Uporabniki z urbano, ki omogoča plačevanje prevoza z mestnim avtobusom, parkiranja in vožnje z vzpenjačo na Grad, najpogosteje plačujejo avtobusne prevoze. Po podatkih javnega holdinga potniki na avtobusih dnevno opravijo tudi 150.000 in več validacij, največ v marcu, novembru in decembru. Na parkomatih na dan opravijo od 800 do 1.200 transakcij, na parkiriščih, ki jih upravljajo javna podjetja, pa od 150 do 220 na dan. Od aprila do julija letos so uporabniki urbano 485-krat uporabili tudi za prevoz s tirno vzpenjačo v eno ali obe smeri.

Od "bicikljev" do knjižnic
Urbano, ki se uporablja tudi pri izposoji koles v sistemu Bicikelj, bodo predvidoma jeseni v enote mestne knjižnice uvedli kot člansko izkaznico. Drugih rešitev za zdaj ne načrtujejo, navajajo v ljubljanskem javnem holdingu.

Priložnostni obiskovalci, ki kupijo urbano, lahko kartico po končanem obisku tudi vrnejo. Kot pojasnjujejo na ljubljanskem holdingu, je letos na turistično-informacijskih centrih kartico vrnilo 266 obiskovalcev Ljubljane.

Od lani posebna urbana za turiste
Od lanskega poletja si lahko obiskovalci Ljubljane kupijo tudi turistično urbano. Lani so prodali 472 tovrstnih urban, v prvih sedmih mesecih letošnjega leta pa 602. Uporabniki turistične urbane na mestnih avtobusih opravijo od 13 do 320 validacij dnevno, največ v poletnih mesecih.

Poleg prevoza z mestnim prometom turistična urbana vključuje tudi možnost prevoza z vzpenjačo, turističnim vlakcem in ladjico ter izposojo koles, prav tako lahko turisti z njo obiščejo različne muzeje in galerije, zanimivosti na Ljubljanskem gradu, živalski vrt, Botanični vrt in Arboretum Volčji Potok. Z urbano imajo obiskovalci tudi možnost vodenih ogledov mesta, izposoje digitalnega vodnika in prostega dostopa do svetovnega spleta. Cena 24-urne kartice je 23 evrov, 48-urne 30 evrov, 72-urne pa 35 evrov.

Kot pojasnjujejo v ljubljanskem javnem holdingu, se v zvezi z urbano pojavljajo težave, ker uporabniki stanja na urbani včasih ne preverijo pravočasno in tako ne morejo izvesti plačila. Stanje se sicer prikaže ob validaciji, preveri pa se lahko na urbanomatih in na spletnih straneh.

Po uvedbi urbane so se ob ukinitvi plačevanja mestnega prevoza z gotovino pojavljale številne pritožbe. Na vprašanje, ali se pobude uporabnikov LPP-ja za vnovično uvedbo gotovinske možnosti plačila prevoza še pojavljajo, odgovarjajo, da so v enem letu prejeli tri tovrstne pobude.