Ura parkiranja v mestnem središču stane 60 centov, v parkomat pa je treba vstaviti natančno vsoto, saj naprava denarja ne vrača. Z urbano naj bi bilo teh skrbi konec. Foto: MMC RTV SLO/A.K.K.
Ura parkiranja v mestnem središču stane 60 centov, v parkomat pa je treba vstaviti natančno vsoto, saj naprava denarja ne vrača. Z urbano naj bi bilo teh skrbi konec. Foto: MMC RTV SLO/A.K.K.
lpp
Kontrolorji na mestnih avtobusih bodo postali stalnica. Gre za nova delovna mesta, na katera bodo prerazporedili že zaposlene v LPP-ju. Foto: MMC RTV SLO

Kot kaže, je za voznike, imetnike urbane, konec brskanja po denarnicah, prošenj za razmenjavo denarja v okoliških trafikah in iskanja natančne vsote denarja, ki jo je za plačilo pakirnine zahteval parkomat, saj ljubljanske parkomate v teh dneh opremljajo z napravo za odčitavanje mestnih kartic. Čeprav vsi parkomati še niso nadgrajeni, pa tisti, na katere so naprave že namestili, delujejo, je za MMC povedala Justina Simčič iz Javnega holdinga Ljubljana. Parkirnino bo seveda še vedno mogoče plačevati tudi z gotovino.

Nič več iskanja drobiža po žepih
Potem ko je plačevanje mestnega prevoza z urbano po dobrih dveh mesecih stalnica, ki so se je uporabniki mestnega prevoza že navadili, pa se je septembra zapletlo pri parkomatih, saj naj ne bi bili združljivi s tehnologijo za plačevanje z mestno kartico. Ljubljanski župan Zoran Janković je obljubil rešitev zapleta do konca leta, a je Ultri, potem ko se je govorilo tudi o možnostih plačevanja penalov in je odgovornost za nadgradnjo prevzel MOL, uspelo najti rešitev za nadgradnjo, ki naj občine ne bi stala dodatnega denarja.

Nadgradnja bo dobrodošla tudi za uporabnike sistema "parkiraj in se odpelji" na obeh P + R parkiriščih. Za večino se je dan namreč začel z večnim iskanjem kovancev za plačilo parkirnine, saj zgodaj zjutraj, ko se večina primestnega prebivalstva odpravi na delo, v bližini ni bilo mogoče menjati denarja v zahtevano vsoto.

Kontrolorji bodo stalnica
Uporabnike urbane na mestnih avtobusih pa predvsem v dopoldanskem času večkrat pričaka še ena novost, kontrolorji vozovnic, ki z odčitavanjem preverjajo, ali je potnik vozovnico validiral ali ne. Zakaj dvojna kontrola (glede na to, da se veljavnost vozovnice preveri že pri vozniku avtobusa, za vstopanje pa se uporabljajo le vrata pri vozniku), smo povprašali JH Ljubljana, kjer pa na vprašanje niso dali odgovora.

Pojasnili pa so, da bodo kontrolorji in mestni redarji, ki imajo tudi pristojnost oglobiti potnika, ki se vozi "zastonj", stalnica ljubljanskih mestnih avtobusov. Globa za vožnjo z nevalidirano kartico znaša 40 evrov, kontrolor pa kartico odvzame in potniku izroči potrdilo o odvzemu. Izdaja nove kartice bo potnika prav tako stala 40 evrov. Na vprašanje, kaj bo storil kontrolor, če bo šlo za napako, pa so dejali, da vsako reklamacijo obravnavajo individualno.

Izguba: ušteli so se pri napovedih
Validacija pri vozniku ima še eno dodatno vrednost, holding bo pridobil natančnejše podatke o številu potnikov in obremenjenosti posameznih prog. Nedavno so namreč v javnost prišli podatki, da bo imel holding zaradi 90 minutnega intervala prestopanja ne le načrtovanih tri milijone evrov izgube, ampak bo ta znašala 5,5 milijona evrov. Pristojni so namreč napačno ocenili, da se bo zaradi možnosti brezplačnega prestopanja število plačil z gotovino ali žetonom zmanjšalo za le od 5 do 10 odstotkov, medtem ko do zdaj zbrani podatki kažejo, da je potnikov, ki nimajo mesečnih vozovnic in zato med vožnjo uporabljajo 90 minutni interval skoraj 35 odstotkov.

Poleg tega so se v holdingu pri izračunu napovedi prihodka oprli na oceno, da bo le okoli 10 odstotkov potnikov, ki so se do zdaj vozili z mesečnimi vozovnicami, te zamenjalo za vrednostne kartice urbana. "Po podatkih za mesec september in oktober 2009 pa je delež teh potnikov višji, in sicer v kategoriji dijaških mesečnih je 25 odstoten, pri mesečnih za občane pa 35 odstoten," pojasnjuje Simčičeva. Kljub večji izgubi pa so na holdingu za MMC zagotovili, da podražitev ne načrtujejo.