Na tisoče potnikov je ujetih na terminalu 5, ki so ga odprli ob velikem medijskem pompu. Foto: EPA
Na tisoče potnikov je ujetih na terminalu 5, ki so ga odprli ob velikem medijskem pompu. Foto: EPA
Terminal 5
Kaj pomaga čistoča, prostornost in na kupe trgovin, če se prtljaga izgublja kot za stavo? Foto: EPA

Po hrupnem četrkovem odprtju novega terminala, ki je stal okoli osem milijard evrov, je največja britanska letalska družba samo za soboto odpovedala 66 letov znotraj države in v evropska mesta, v nedeljo pa jih bo prisiljena odpovedati še 37.

Nič ne deluje, kot bi moralo
Vzrok težav tiči v sistemu za razvrščanje prtljage, zaradi česar prihaja do odpovedi, zamud in nezadovoljstva potnikov. Tudi okenca za prijavo potnikov v soboto več kot eno uro niso delovala, saj so se letališki delavci ukvarjali z odpravljanjem zmede zaradi prtljage. Dodatne zamude povzroča tudi prilagajanje in navajanje delavcev na novo tehniko.

Premalo denarja za nočitev
Pri British Airwaysu se od četrtka neprestano opravičujejo potnikom in zagotavljajo, da zaposleni "brez predaha" garajo, da bi sistem vsaj za silo usposobili. Kritik pa so deležni tudi zaradi omejitve povračila stroškov za potnike, ki morajo zaradi zamud ali odpovedi noč preživeti v hotelih. Družba jim ponuja 100 funtov povračila, ki naj bi bili dovolj za to, da bi si dva potnika delila dvoposteljno sobo. Zaradi velikega povpraševanja pa so cene za dvopostejno sobo narasle vse do 250 funtov.

Pravila iz leta 2005 določajo, da je letalska družba dolžna zagotoviti obroke in pijačo kot tudi prenočevanje, če je odpovedan nočni let.

Sramota na očeh vsega sveta
Terminal 5 je največji pokriti prostor v Veliki Britaniji, velik za okoli 50 nogometnih igrišč. Ob ogromni reklamni kampanji, s katero so ob odprtju privabili medije z vsega sveta, in kupu trgovin in restavracij za udobje potnikov, so ves čas oglaševali, da je prav novi terminal rešitev za zamude na Heathrowu.

A. P.