Dela naj bi končali v treh letih. Foto: BoBo
Dela naj bi končali v treh letih. Foto: BoBo

Hrvaška vlada je v četrtek uradno potrdila gradnjo avtoceste, s katero bodo proti severovzhodu Istre podaljšali mrežo tamkajšnjih avtocest, znano kot istrski ipsilon. Odločitev so v Zagrebu sprejeli, potem ko je Evropska komisija sredi junija odobrila načrt vlaganj v gradnjo avtocest v hrvaški Istri, ki vsebuje tudi podaljšanje koncesije družbi Bina Istra za pet let, do leta 2032.

Hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković je pojasnil, da bodo gradili še en pas v obe smeri, poleg tega pa tudi odstavni pas od vozlišča Rogovići pri Pazinu do vozlišča Vranja pri predoru Učka. Med drugim bodo morali zgraditi 11 viaduktov, 14 podvozov, tri nadvoze in eno počivališče. Vrednost projekta je ocenjena na nekaj več kot 1,2 milijarde kun (162 milijonov evrov).

Dela naj bi bila končana v treh letih
Butković pričakuje, da bodo v naslednjih 15 dneh podpisali pogodbo s koncesionarjem ter da se bodo nato dela začela. Predvideno je, da bo prvih približno šest kilometrov med odcepoma Rogovići in Ivoli odprtih za promet v dveh letih po začetku gradnje, vsa dela pa naj bi končali v treh letih.

Gre sicer za prvi del projekta, ki v nadaljevanju predvideva drugo cev predora Učka in 11 kilometrov avtoceste do Matuljev blizu Opatije. Za drugo cev predora obstaja gradbeno dovoljenje, pripravljena je tudi študija o vplivu na okolje, a bodo potrebni pogovori med hrvaškim ministrstvom za promet in družbo Bina Istra o načinih financiranja odcepa avtoceste od predora Učka do Matuljev.

Večinski lastnik Bina Istre je francoska družba Bouygues, ki je leta 1995 s hrvaško vlado podpisala pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu in 32-letni koncesiji za istrske avtoceste. Bina Istra skrbi za 141 kilometrov avtocest in hitrih cest. Če ne bo dodatnih podaljšanj koncesije, bodo po letu 2032 brez nadomestil prepustili celoten istrski ipsilon v upravljanje hrvaški državi.