Shod v podporo islamu v Franciji. Foto: EPA
Shod v podporo islamu v Franciji. Foto: EPA
Številne spreobrnitve se dogajajo v zaporu. Na sliki je prizor iz filma Prerok, ki govori prav o tej tematiki. Foto: IMDB
Islamske spreobrnitve so popularizirali tudi nogometni zvezdniki. Foto: EPA

Vsako leto v dobra štiri leta stari mošeji, simbolu vse večje prisotnosti islama v Franciji, opravijo okoli 150 obredov muslimanskih spreobrnitev, piše New York Times. Med molivci je videti številne mlade nekdanje katoličane s tradicionalno muslimansko molilno čepico in dolgo haljo.

Čeprav število spreobrnjencev v Franciji ostaja relativno majhno, pa se je v zadnjih 25 letih število spreobrnitev podvojilo in predstavljajo vse večji izziv za Francijo, kjer so stališča vlade in javnosti do islama precej nerodna, pogosto pa tudi sovražna. Francoski protiteroristični strokovnjaki že leta opozarjajo, da spreobrnjenci predstavljajo kritičen element teroristične grožnje v Evropi, ker imajo zahodne potne liste in ne izstopajo.

Oktobra je francoska policija izvedla vrsto protiterorističnih racij po vsej Franciji, pri tem pa aretirala 12 ljudi, med njimi tudi tri francoske državljane, ki so se nedavno spreobrnili v muslimane. Konvertiti morajo pogosto iti prek vseh meja, če želijo biti sprejeti kot muslimani, zato jih pogosteje kot druge zanese v ekstremizem, pravi Didier Leschi, ki je bil pod nekdanjim predsednikom Nicolasom Sarkozyjem zadolžen za verske zadeve.

Zapori kot gojišča?
Oblasti že dolgo skrbi tudi, da so francoski zapori pravo gojišče za spreobrnitve v radikalni islam - muslimani naj bi predstavljali kar tretjino vseh zapornikov. Mnogi muslimani po drugi strani tožijo nad nenehnimi predsodki, s katerimi se spopadajo, zakon iz leta 2010, ki je prepovedal burke, in francosko nestrpnost pa označujejo za skrb vzbujajoča.

V Franciji je okoli šest milijonov muslimanov, od tega naj bi jih bilo 100.000 spreobrnjencev, čeprav muslimanske organizacije navajajo številko 200.000. Spreobrnitve zaradi porok so v Franciji že dalj časa precej pogoste, a zdaj se vse več mladih spreobrača, da bi se bolje socialno integrirali v soseske, kjer je islam prevladujoč.

V revnih, pretežno muslimanskih predmestjih Pariza in drugih večjih mest naj bi tako šlo za neke vrste "obratno integracijo" in tam pogosto tudi nemuslimani praznujejo muslimanske praznike, kot je ramazan, ker imajo preprosto radi njihovo "praznično, skupinsko plat". Islam tam počasi predstavlja ne le nekakšno družbeno normo, ampak tudi zatočišče, alternativo mizernemu življenju v teh soseskah.

Islam priljubljen med nogometaši
Mnogi spreobrnjenci so moški, mlajši od 40 let, pogosto rojeni v nekdanjih francoskih kolonijah v Afriki ali na Karibih. Strokovnjaki izpostavljajo tudi vpliv zvezdniških konvertitov, še posebej nogometnih igralcev. Nicolas Anelka, katerega starši prihajajo z Martiniqua, se je preimenoval v Abdul-Salam Bilal Anelko, ko se je leta 2004 spreobrnil v islam. Franck Ribéry se je zaradi poroke z muslimanko spreobrnil leta 2006 in se preimenoval v Bilala Yusufa Mohammeda.

A med Francozi - predvsem tistimi bolj desnosredinskimi - je čutiti vse več zaskrbljenosti zaradi vpliva islama, še posebej konservativnega salafitskega islama. Islam se redno pojavlja v središču vse bolj vročih debat o naravi Francije, njeni prihodnosti in kulturi, politiki pa lahko pridobijo priljubljenost in pozornost glede na svoja stališča do širitve muslimanskih običajev v širšo javno sfero.