Območje iskanja je eno najbolj negostoljubnih in odmaknjenih. Foto: Reuters
Območje iskanja je eno najbolj negostoljubnih in odmaknjenih. Foto: Reuters
Iskalna akcija
Pozornost svetovnih medijev ne pojenja, a o letu MH370 je še vedno več skrivnosti kot odgovorov. Foto: Reuters

Ladja britanske kraljeve mornarice HMS Echo in avstralska ladja Ocean Shield imata najsodobnejšo tehnologijo, s katero bosta skušali zaznati signale (t. i. pinge) letala, ki je na poti iz Kuala Lumpurja v Peking izginilo osmega marca.

Poleg tega na območju ostaja 14 letal - deset vojaških in štiri civilna, in devet ladij, ki bodo skušala preiskati vsak meter gladine širnega oceana. A strokovnjaki ugotavljajo, da bo šlo še vedno bolj kot ne za ugibanje in predvidevanje, kje je nesrečni boeing treščil v vodo. Iskanje usklajujejo iz avstralskega mesta Perth.

Tudi preiskovanje morskega dna
Vodja koordinacijskega središča skupnih agencij (JACC) Angus Houston je potrdil, da sta dve plovili začeli "podvodno iskanje oddajnika črnih skrinjic". T. i. pinger, ki ga napaja baterija, običajno preneha oddajati signal okoli 30 dni po nesreči, kar pomeni, da je reševalcem ostalo le še nekaj dni. Obe plovili sta opremljeni z ogromnim podvodnim mikrofonom, ki bo skušal v svoje mreže ujeti "pinge" z leta in zvočnih posnetkov, ter s podvodnim robotom, ki bo preiskal morsko dno v upanju, da bi našel kakršne koli razbitine.

Plovili bosta preiskali 240 kilometrov poti, ki so jo kot najverjetnejšo izluščili glede na satelitske podatke. "Skušali smo predvideti, kako je letalo letelo in strmoglavilo v vodo. Nekaj upanja, da bomo njegove ostanke našli, ostaja," je dodal Houston in poudaril, da jim gre na roko tudi lepo vreme z vidljivostjo okoli 10 kilometrov.

Nad vodno gladino bodo reševalne ekipe preiskovale območje, veliko 217.000 kvadratnih kilometrov, ki leži okoli 1.700 kilometrov zahodno od Pertha.