"Strateški forum Bled je blagovna znamka, ki promovira slovenske zunanjepolitične in gospodarske interese, hkrati pa skrbi tudi za promocijo Bleda in Slovenije kot priljubljene turistične destinacije," je povedal Bergant. Foto: BoBo

Strateški forum Bled je blagovna znamka, ki promovira slovenske zunanjepolitične in gospodarske interese, hkrati pa skrbi tudi za promocijo Bleda in Slovenije kot priljubljene turistične destinacije.

Alain Brian Bergant
Strateški forum Bled
BSF vsako leto privabi vse več domačih in tujih predstavnikov politike, gospodarstva in mednarodnih organizacij. Foto: BoBo

Organizacija Strateškega foruma Bled - ki je v Sloveniji nedvomno najvidnejše srečanje strokovnjakov in drugih mednarodnih gostov s področja politike, diplomacije, gospodarstva, medijev in nevladnega sektorja - je velik zalogaj. Gre za dolgotrajne, skoraj enoletne priprave, ki se začnejo praktično takoj po končanem forumu.

Alain Brian Bergant
Alain Brian Bergant
Generalni sekretar Blejskega strateškega foruma je pojasnil, da so v pripravo konference ob glavnih organizatorjih, ministrstvu za zunanje zadeve in Centru za evropsko prihodnost, vpeti tudi številni drugi akterji s področja javne uprave. Foto: BoBo

Letošnji forum je že osmi po vrsti, tokratne razprave pa bodo potekale pod skupnim naslovom "Spreminjajoča se Evropa v spreminjajočem se svetu". Na Bledu letos pričakujejo rekordnih 500 udeležencev iz 50 držav, tja prideta dva predsednika držav, poleg Boruta Pahorja še njegov avstrijski kolega Heinz Fischer, foruma se bosta udeležila premierka Alenka Bratušek in italijanski premier Enrico Letta, pride deset zunanjih in 17 drugih ministrov, svojo udeležbo pa so napovedali in potrdili tudi številni visoki predstavniki mednarodnih organizacij in gospodarstva. BSF in s tem Bled tako na začetku septembra postaja pomembno mesto za srečanje politikov, gospodarstvenikov in drugih strokovnjakov ter hkrati odlična priložnost za dvostranska srečanja, za pogovore o aktualnem političnem dogajanju, za mreženje in navezovanje novih stikov.

Kot je za MMC povedal generalni sekretar foruma Alain Brian Bergant, ravno zanimivi panelisti, moderatorji in drugi visoki gostje dokazujejo, da BSF iz leta v leto postaja vse prepoznavnejši forum tako v Evropi kot širše v svetu. "Strateški forum Bled je iz regionalno usmerjenega dogodka prerasel v mednarodno konferenco, ki je v teh letih pridobila precejšnjo prepoznavnost, in predstavlja eno najvidnejših srečanj v regiji in tudi širše. S skrbno izbranimi temami, ki odražajo tako zunanjepolitične (in gospodarske) prioritete Slovenije kot tudi trenutno stanje v mednarodni skupnosti, se je Strateški forum Bled uvrstil na zemljevid pomembnejših mednarodnih konferenc na visoki ravni. In danes lahko rečemo, da Strateški forum Bled odraža položaj Slovenije v svetu, saj tematsko predstavlja področja, kjer je Slovenija najaktivnejša, udeležba visokih gostov iz več kot 50 držav sveta pa govori o ugledu, ki ga forum uživa," je povedal Bergant.

Vse več gostov se za sodelovanje ponudi samih
Bergant je pojasnil, da pri navezovanju stikov z gosti organizatorjem pomaga diplomatsko-konzularna mreža, pa tudi tuja veleposlaništva v Sloveniji. Letos so jim pomagali tudi kolegi v uradu predsednika in kabinetu predsednice vlade, vključila pa so se tudi nekatera druga ministrstva. "Velika zahvala, da se bo letošnjega BSF-ja udeležilo tolikšno število visokih gostov, gre našemu ministru kot glavnemu nosilcu foruma, pa tudi predsedniku republike in predsednici vlade," je povedal Bergant in ob tem dodal še, da se vse več gostov ponudi tudi samih, razlog za to pa je, da so že prej sodelovali na forumu ali pa so o njem slišali pohvalne besede.

Program foruma si lahko ogledate na spletni strani BSF-ja.

Agenda sledi dogajanju v mednarodni skupnosti
Pri oblikovanju agende za letošnji forum so po Bergantovih besedah upoštevali zunanjepolitične prioritete Slovenije ter razmere v regiji in širše. Ker je leto 2013 posvečeno državljanom Evropske unije in njihovim pravicam, so enega izmed panelov posvetili prihodnosti Evropske unije in Evropske monetarne unije, ker pa je Organizacija združenih narodov leto 2013 razglasila za mednarodno leto sodelovanja na področju voda, bo eden izmed panelov osvetlil vprašanje vode in povezav med regijami ter priložnosti za sodelovanje na Bližnjem vzhodu in v severni Afriki.

Pri pripravi poslovnega foruma so sledili prioritetam gospodarske diplomacije in opravili pogovore s številnimi poslovneži ter se tako odločili, da bodo letošnji poslovni forum posvetili Rusiji in osrednji Aziji, s posebnim poudarkom na energetiki in novih tehnologijah. "Naj dodam, da že zdaj razmišljamo o temah, ki bi bile zanimive za naslednje leto, po končanem forumu pa se bomo počasi lotili vsebinskih priprav na BSF 2014, ki bo potekal 1. in 2. septembra 2014," je še povedal Bergant.

Veliko zanimanje za forum tudi med novinarji
Za letošnji BSF je po Bergantovih besedah akreditiranih več kot 200 predstavnikov medijev, polovica je novinarjev, tako domačih kot tujih. "Precej je italijanskih novinarjev, ker se bo dogodka udeležil italijanski premier Letta. Pridejo avstrijski novinarji, ki spremljajo tudi obisk predsednika Fisherja v Sloveniji, veliko jih je iz držav nekdanje Jugoslavije, ker je konferenca že tradicionalno namenjena širitvi EU-ja na Zahodni Balkan," je pojasnil Bergant in se pohvalil, da jim je tudi letos k sodelovanju uspelo pritegniti priznane novinarje, ki bodo moderirali posamezne panele ter s svojim raziskovalnim pristopom in voditeljskimi veščinami obogatili razpravo. "Od tujih sodelujejo uredniki Financial Timesa, France24 in Al Jazeere, od slovenskih pa sta med moderatorji novinarja Dela in TV Slovenija," je povedal generalni sekretar foruma.

Ob robu BSF-ja tudi forum mladih in poslovni forum
Letošnji forum se začenja z BSF-jem za mlade (Young BSF), kjer bodo mladi iskali konkretne rešitve za težave, s katerimi se srečujejo. "Z novim konceptom Strateškega foruma Bled za mlade želimo doseči kontinuirano razpravo o temah, ki so mladim blizu, hkrati pa ponuditi platformo za predstavitev glasu generacije bodočih voditeljev. Radi poudarjamo, da pri Young BSF-ju ne gre zgolj za dogodek za mlade, temveč o mladih," je povedal Bergant, ki je pojasnil še, da je Young BSF letos potekal v treh fazah - pred sklepnim dogodkom je konec junija v Ljubljani potekala konferenca izzivov, med poletjem pa je potekala spletna razprava, kjer so mladi lahko podajali svoje ideje in predloge.

Drugič ob robu foruma poteka tudi poslovni BSF, ki po številu prijav poslovnežev potrjuje, da je zanimanje za udeležbo veliko. "Ta poleg pogovorov gospodarstvenikov in mreženja predstavlja tudi odlično priložnost za srečanje s politiki, strokovnjaki, mediji in mladimi. Posebej zanimive se mi osebno zdijo polnočne razprave, ki potekajo v sproščenem vzdušju. Tudi letošnja bo gospodarsko obarvana, govor bo o premiku miselnosti v smeri visokotehnološkega razvoja," je povedal Bergant.

"Mesto glavnemu forumu je na Bledu"
Pa bo Bled, ki z jezerom in okolico ter naravnimi lepotami privablja in očara domače in tuje goste, kdaj postal premajhen za vse bolj uveljavljeni forum? "Razmišljamo v smeri, da bi določene dogodke v prihodnosti organizirali po drugih krajih, tako bi promovirali Slovenijo in našo blagovno znamko BSF, seveda pa je mesto glavnemu forumu na Bledu, ne nazadnje nosi forum ime Bleda," je še povedal generalni sekretar Bergant.

Strateški forum Bled je blagovna znamka, ki promovira slovenske zunanjepolitične in gospodarske interese, hkrati pa skrbi tudi za promocijo Bleda in Slovenije kot priljubljene turistične destinacije.

Alain Brian Bergant

Organizacija Strateškega foruma Bled - ki je v Sloveniji nedvomno najvidnejše srečanje strokovnjakov in drugih mednarodnih gostov s področja politike, diplomacije, gospodarstva, medijev in nevladnega sektorja - je velik zalogaj. Gre za dolgotrajne, skoraj enoletne priprave, ki se začnejo praktično takoj po končanem forumu.

Alain Brian Bergant