Velika zmeda je bila včeraj na britanskih letališčih, saj je britanska meteorološka agencija Met Office napačno napovedala, da je nad Veliko Britanijo oblak ognjeniškega prahu. Škoda je bila znova velika, saj je letališče Heathrow odpovedalo 169 poletov, Gatwick pa več kot 200. Foto: EPA
Velika zmeda je bila včeraj na britanskih letališčih, saj je britanska meteorološka agencija Met Office napačno napovedala, da je nad Veliko Britanijo oblak ognjeniškega prahu. Škoda je bila znova velika, saj je letališče Heathrow odpovedalo 169 poletov, Gatwick pa več kot 200. Foto: EPA

Vsaj tako je na Agenciji RS za okolje (Arso) povedal dežurni vremenoslovec Brane Gregorčič. Oblak ognjeniškega prahu bo prišel severno od glavnega grebena Alp in tam v naslednjih 24 urah počasi razpadal.

"Ognjeniški prah bo po zdajšnjih napovedih Slovenijo dosegel precej razredčen, tako da predvidoma ne bo vplival na letalski promet," je dejal Gregorčič.

Pepel iz islandskega ognjenika Eyjafjallajökull je pred mesecem ohromil letalski promet po Evropi, pretekli petek pa je ognjenik znova začel intenzivneje bruhati. Zaradi ognjeniškega pepela je bil tako konec tedna in v ponedeljek znova oviran zračni promet, in sicer na območjih Nizozemske, Severne Irske, Škotske in Anglije.

Nova pravila za polete ob grožnji pepela
Velika Britanija je omilila pravila za polete, ki bi jih lahko ogrožal ognjeniški pepel. V skladu z novimi pravili, ki so jih oblikovali letalske družbe, pristojne oblasti in proizvajalci letal, se je podvojila meja dovoljene koncentracije ognjeniškega prahu, skozi katero naj bi letala lahko varno letela.

Nova pravila določajo, da bodo lahko letala letela skozi oblake ognjeniškega prahu, ki vsebuje do 0,004 grama delcev na kubični meter zraka v primerjavi z največ 0,002 grama delcev na kubični meter zraka, kar je bila zgornja meja pred sprejetjem odločitve.

Nova pravila od letalskih prevoznikov zahtevajo predhodno dovoljenje za polet od proizvajalcev letal in letalskih motorjev, ki lahko po besedah izvršnega direktorja civilnih letalskih oblasti Andrewa Haina edini določijo gostoto, skozi katero še lahko letijo posamezni tipi letal.