To je bila prva sinoda na temo evangelizacije po letu 1974. Foto: EPA
To je bila prva sinoda na temo evangelizacije po letu 1974. Foto: EPA
Papež Benedikt XVI.
84-letni Benedikt XVI. je ob koncu sinode daroval mašo. Foto: EPA

Sinoda je začela pred tremi tedni in se sklenila z mašo v baziliki svetega Petra skupaj s papežem ter škofi.

"Pravi protagonisti nove evangelizacije so svetniki - s svojim življenjem in s svojimi dejanji usmiljenja nam govorijo v jeziku, ki ga vsi razumejo," je dejal papež in ob tem pozval, da je treba evangelij živeti verodostojno, kar pomeni, da se morajo tudi škofje poglobiti sami vase.

"Poleg tradicionalnih in ustaljenih pastoralnih načinov si Cerkev prizadeva sprejeti nove oblike, razviti nov jezik, ki bo uglašen z različnimi kulturami po svetu," je dejal papež.

Čeprav ni konkretno imenoval novih metod, pa je imel v mislih splet in družbena omrežja za širjenje sporočila Cerkve. Med 58 predlogi na sinodi je namreč tudi poziv katoliškim voditeljem k boljšemu poznavanju in uporabi elektronskih komunikacij.

Papež je sinodo sklical ob 50. obletnici drugega vatikanskega koncila, namenjena pa je bila iskanju načina za "novo evangelizacijo" v času, ko kristjani izgubljajo vpliv v Evropi, Severni in Latinski Ameriki, medtem ko so v nekaterih državah žrtve diskriminacije.

Ves svet potrebuje novo evangelizacijo
V petek objavljenem sklepnem dokumentu so škofje vernike pozvali, naj zavrnejo pesimizem glede sodobnega sveta.

Strinjali so se, da novo evangelizacijo potrebuje ves svet. Škofje so vernikom svetovali, naj se na to pot kljub številnim težavam podajo brez strahu, pogumno in odločno.

"Ni prostora za pesimizem. Ne zatiskamo si oči pred izzivi globalizacije niti se jih ne bojimo. Pomeniti morajo priložnost za povečanje navzočnosti evangelija," so poudarili škofje in duhovnike po vsem svetu pozvali, naj bodo njihove cerkve "hiše, odprte za vse", tudi za tiste, ki so "izključeni" in živijo v "nepravih družinskih razmerah" in ki ostajajo člani Cerkve.

"Tudi v najbolj grenkih oblikah ateizma in agnosticizma se lahko strinjamo - čeprav v kontradiktornih oblikah, da ni praznina, ampak hrepenenje, pričakovanje tisto, ki čaka na ustrezen odgovor," so še zapisali škofje.