Ameriška letalska družba United načrtuje vrnitev potovanj s potniškimi letali, hitrejšimi od zvoka, do konca tega desetletja, čeprav je letalo, ki naj bi to izvedlo, trenutno le še umetnikova risba. Foto: EPA
Ameriška letalska družba United načrtuje vrnitev potovanj s potniškimi letali, hitrejšimi od zvoka, do konca tega desetletja, čeprav je letalo, ki naj bi to izvedlo, trenutno le še umetnikova risba. Foto: EPA

Nadzvočna letala bo proizvajalo podjetje Boom Supersonic, letalska družba United pa jih namerava kupiti 35.

Prvi polet je načrtovan za leto 2029, pot s tem izjemno hitrim letalom pa bi potovanje med Londonom in New Yorkom skrajšalo na pičle tri ure in pol, pot iz San Francisca do Tokia pa na šest ur, napovedujejo.

Boom razvija letalo z 88 sedeži z imenom Overture, ki naj bi letelo s tako imenovanim trajnostnim gorivom. Prvi tesni polet nameravajo izvesti do konca letošnjega leta ali v prihodnjem letu. Letalo pa naj bi letelo kar s hitrostjo približno 2100 kilometrov na uro, kar bi bilo počasneje od concorda, a veliko hitreje od sedanjih potniških letal.

Glavni izvršni direktor Boom Supersonica Blake Scholl je sporočil, da bo posel z Unitedom vreden tri milijarde dolarjev, vsako posamezno letalo bo stalo 200 milijonov dolarjev.

Podobne projekte načrtujejo tudi druga podjetja, med njimi Aerion, ki pa mu je zmanjkalo denarja, da svoje letalo AS2 spravi v proizvodnjo.

Nadzvočni concord trčil v hotel

Nadzvočne concorde sta med letoma 1976 in 2003 uporabljali družbi British Airways in Air France, a so jih nehali uporabljati tudi zaradi izjemnega hrupa med letenjem.

Prav tako pa je leta 2000 concorde Air France kmalu po vzletu iz Pariza trčil v hotel, pri čemer so umrli vsi na krovu in še štiri ljudje na tleh.

Pomanjkljivosti: visoka cena in pok ob preboju zvočnega zidu

Pomanjkljivost potovanja s concordom je bila med drugim tudi visoka cena vozovnic, pok ob preboju zvočnega zidu je omejil možnosti letenja nad kopnim, vase pa ni spravil veliko potnikov.

Scholl zagotavlja, da bodo stroški obratovanja njihovega nadzvočnega letala 75 odstotkov manjši, kot so bili stroški s concordom, kar pomeni, da bodo tudi vozovnice cenejše. O hrupu za zdaj ne govorijo.