Sodišče je odločitev sprejelo na podlagi primera iz Češke. 11 potnikov je pri češkem letalskem prevozniku Česke aerolinie opravilo enotno rezervacijo za polet iz Prage v Bangkok prek Abu Dabija.

Prvi polet je bil opravljen v skladu z načrtom, drugi polet iz Združenih arabskih emiratov na Tajsko, ki ga je v okviru dogovora o poletih pod skupno oznako opravila družba Etihad Airways s sedežem v ZAE, pa je imel ob prihodu več kot osemurno zamudo.

Sodišče EU-ja je še dodatno okrepilo pravice potnikov v zračnem prometu. Odločilo je, da lahko potniki v primeru povezovalnih poletov v tretjo državo prek druge države nečlanice EU-ja odškodnino zaradi več kot triurne zamude zahtevajo od evropskega prevoznika, ki je opravil prvi polet iz Evropske unije. Foto: EPA

Potniki so pri čeških sodiščih vložili odškodninske tožbe proti družbi Česke aerolinie, a je ta zahtevke izpodbijala z argumentom, da ne more biti odgovorna za zamudo poleta iz Abu Dabija v Bangkok, saj ga je opravil drug letalski prevoznik. Sodišče EU-ja pa je zdaj prikimalo potnikom.

Prvi prevoznik lahko od drugega zahteva povračilo
Odločilo je, da vmesni polet za zvezo z enim ali več prestopi, ki je predmet enotne rezervacije, pomeni celoto za pravico potnikov do odškodnine. Tako vmesni polet za povezavo, katerega prvi polet je bil opravljen z odhodom z letališča na ozemlju EU-ja, spada na področje uporabe evropske uredbe o pravicah potnikov v letalskem prometu, čeprav je ta velika zamuda nastala pri poletu iz Abu Dabija v Bangkok ter jo je mogoče pripisati družbi Etihad Airways.

V sodbi je sodišče navedlo, da se pri enotni rezervaciji prvi letalski prevoznik ne more skrivati za slabo izvedbo nadaljnjega poleta, ki ga je opravil drug letalski prevoznik, je pa dodalo, da ima prvi prevoznik od drugega nato pravico zahtevati povračilo stroškov.