Letalske družbe si prizadevajo za ureditev razmer nad oblaki. Foto: EPA
Letalske družbe si prizadevajo za ureditev razmer nad oblaki. Foto: EPA
Kitajsko letališče
O izpadu sistema so s Kitajske poročali pretekli torek. Foto: EPA

Kitajci veljajo na Zahodu za precej glasne turiste, ki se ne zmenijo kaj dosti za občutke drugih ljudi. Takšni vzorci so se na letalski promet prenesli do te mere, da so se nekatere družbe odločile ukrepati.

Na kitajskih potniških letalih ni namreč nič nenavadnega, če se potniki brez dovoljenja osebja presedajo med sedeži, se sprehajajo okoli med pristajanjem ali vzletanjem ali nekadilskemu sosedu pod nos tlačijo prižgano cigareto. Prav tako je na kitajskih letalih osebne prtljage enega človeka pogosto za običajno štiričlansko družino, zato hitro zmanjka prostora v omaricah nad sedeži.

Za red bodo skrbeli šerifi
Razmere so se zaostrile do te mere, da so se kitajske letalske družbe, ki tem težavam do zdaj niso posvečale kaj prida pozornosti, odločile uvesti službo letalskega šerifa, kot ga poznajo že v ZDA. Tako je pretekli mesec dvotedensko usposabljanje v ZDA končalo prvih 18 kitajskih zračnih šerifov. Ti bodo tako od zdaj naključno leteli na letalih oblečeni kot civilisti in spremljali obnašanje drugih potnikov. Če ti ne bodo upoštevali osebja, če bodo zapuščali sedeže, ko to ne bo dovoljeno, vstopali na letalo preobloženi in podobno, jih bo lahko doletela kazen od 500 do 10.000 huanov (od 50 do 1.000 evrov).

Vojska povzroča gnečo
Kitajski letalski trg v zadnjih letih strmo narašča, tako da letalskim družbam ne uspe sproti slediti potrebam po gradnji potniških terminalov in tehnologije. Še en vzrok je v gneči v zračnem prostoru, saj so koridorji za potniška letala zelo omejeni, večino zračnega prostora pa je namenjenega vojaškim letalom. Prav zato so pogosti izpadi in zamude na letališčih, tako da so poročila o stavkajočih potnikih, ki nočejo zapustiti letal brez odškodnin, nekaj povsem normalnega.