Letošnja poletna sezona bo še vedno slaba. Foto: Televizija Slovenija
Letošnja poletna sezona bo še vedno slaba. Foto: Televizija Slovenija

Trenutne razmere, povezane s pandemijo koronavirusa, naj ne bi bile nič boljše od tistih lanskega marca. Številne države namreč še vedno drastično zaostrujejo vstop v državo, v nekaterih so se spremenili vstopni pogoji za tuje državljane in ukrepi na mejah. Uvedba cepilnega potnega lista naj bi potovanja olajšala, bliža pa se tudi poletna sezona, med katero Slovenci najraje potujemo na Hrvaško. Elena Batista Štader je v oddaji Premagajmo covid-19 gostila Miša Mrvaljeviča, z združenja turističnih agencij Slovenije.

Kakšne so razmere po svetu, je sploh mogoče varno potovati?

Varno potovanje je vsekakor mogoče, izbira destinacij pa je težko in vsakodnevno delo. Kot Združenje turističnih agencij Slovenije smo povezani z Evropskim združenjem organizatorjev potovanj in smo eden izmed članov. Na vsak način si mednarodno izmenjujemo informacije. Za potovanje v določen kraj mora biti izpolnjenih kar nekaj pogojev, predvsem zdravstvenih pa tudi takšnih, ki ne onemogočajo potovanja.

Je sploh mogoče organizirati potovanje glede na to, da se razmere praktično ves čas spreminjajo?

V turističnah agencijah smo profesionalci. Tisti, ki se jim nekje zalomi, so običajno posamični potniki, ki se zadeve morda lotijo malce bolj brezskrbno. Najvarnejši in najboljši način potovanja je neposredni polet iz Ljubljane. Že pred časom smo na vlado naslovili željo, da se organizirana potovanja sprostijo, predvsem zato, ker točno vemo, kdo gre. Vsak je testiran, na potovanje gre v nadzorovanem in varnem okolju ter se tako tudi vrne.

Na konzularno pomoč ne moremo več računati. Kdo potniku pomaga, če pride do sprememb, in kdo krije te stroške?

Noben potnik slovenske turistične agencije ni potreboval konzularne pomoči. Vse potnike smo agencije vedno vrnile same. Agencije so zmeraj poskrbele za svoje potnike. To niso le dolžne, ampak si to tudi želijo storiti. Tako bo tudi zdaj.

Kakšna je odgovornost agencij? Katere izredne stroške krije potnik in katere agencija?

Agencija je potniku dolžna predvsem izpolniti pogodbo. To pomeni, da ga na določen dan nekam pripelje in ga na drug določen dan vrne, da potnik dobi vse, kar je predvideno. Manjša odstopanja zaradi višje sile pa so dovoljena. Če bi prišlo do zamika, hitrega vračanja ali nečesa podobnega, je to stvar agencije. Potnik pri tem ne bi utrpel nobenih dodatnih stroškov.

Kako odgovarjate na očitek, da je nekaterim turističnim agencijam pomembno samo to, da prodajo aranžmaje?

Nobena od članic združenja turističnih agencij Slovenije takih neumnosti ne počne.

Kaj prinaša uvedba cepilnega potnega lista proti covidu-19?

Podpiramo vse stvari, ki potnikom omogočajo lažje potovanje. Bodisi gre za cepilne potne liste bodisi za negativne teste ali kakršne koli druge zadeve, ki nediskriminatorno omogočajo vsem, da potujejo.

Kakšno poletno sezono, ki je pred nami, pričakujete v agencijah? Kam bomo potovali Slovenci?

Če se bodo napovedi o cepljenju in posledični situaciji uresničile, potem domnevamo, da letos ne bomo potovali samo na Hrvaško, ampak tudi po celotnem Sredozemlju, morda celo širše. Pričakujemo, da bo po lanski absolutno katastrofalni sezoni letošnja sicer slaba, vendar boljša.

Kakšno škodo je zaradi epidemije covida-19 imela vaša dejavnost, znotraj te turistične panoge?

Upad znotraj dejavnosti je med agencijami od 85 pa do skoraj 95-odstoten. Imamo velike izpade, delno pa nam je uspelo preživeti zaradi pomoči države in seveda zato, ker je večina naših članov vložila lastna sredstva zato, da podjetja preživijo in da bodo potniki tako lahko v prihodnje spet potovali varno z nami.

Premagajmo covid 19