Potekajo zaključna dela. Foto: Televizija Slovenija
Potekajo zaključna dela. Foto: Televizija Slovenija

Do začetka predsedovanja Slovenije Svetu Evropske unije je še dober mesec. In do takrat bo končan novi potniški terminal na ljubljanskem letališču. Bo sodoben in za naše razmere velik.

Ljubljansko letališče je med zadnjimi, ki posodablja infrastrukturo. Širitev prijavnih oken, linij za varnostni pregled, sortirnice prtljage, predvsem pa podvojena pretočnost potnikov so bili nuja. "Terminal se gradi za daljše obdobje. V bistvu bo preprost, vendar v funkciji tega, kar potrebuje potnik," pojasnjuje Zmago Skobir, poslovni direktor Fraporta Slovenija, ki upravlja ljubljansko letališče.

Trenutno v Ljubljano leti šest prevoznikov, še sedem jih bo prišlo do julija, ko bodo v terminal vstopili prvi potniki.

Letališkega vrveža še ni. Foto: Televizija Slovenija
Letališkega vrveža še ni. Foto: Televizija Slovenija

Covidna nadzorna točka ostaja

Ob zaključnih delih tam poteka testiranje opreme in usposabljanje zaposlenih, tudi policistov mejnega nadzora.

"Z uvrstitvijo t. i. avtomatskih vrat za opravljanje mejnega nadzora na priletih iz schengenskega območja se bo vzpostavila neka nova funkcionalnost. Še vedno ostaja nadzorna točka v okviru odloka o prehajanju meja z namenom omejevanja covida-19," pojasnjuje Melita Močnik, nova direktorica Policijske uprave (PU) Kranj. Dodatno delo, ki so se ga v letu dni privadili, pravi prva med gorenjskimi policisti – in mimogrede, prva ženska na tem položaju v državi.

Če dela ne bo manj, so vsaj delovne razmere boljše, in tudi zato upajo, da bodo rešili kadrovsko stisko, saj bo tudi po skorajšnji vključitvi Hrvaške v schengenski prostor letališče Brnik zunanja schengenska meja – ena od petih, in največja.

Priprave na predsedovanje potekajo nemoteno, letališkega vrveža ob tem še ne bo, tudi sicer ne kaže dobro.

Omejitve odvračajo turiste

"Ne zaznavamo nekih dejavnosti institucij, začenši z ministrstvom, kljub temu da gremo v zeleno območje, še vedno govorimo o omejitvah, in ko neki tujec ali pa agencija, ki želi več potnikov pripeljati v Slovenijo, ima še vedno dvome, ali ja ali ne," opozarja Skobir.

To je slab obet za vse, ne le za Fraport Slovenija, ki je kljub petmilijonski državni pomoči naštel za 10 milijonov evrov izpada.


V spodnjem videoposnetku si lahko ogledate prve kadre novega potniškega terminala na Letališču Jožeta Pučnika.

Nov potniški terminal na Brniku