Dodelitev državne pomoči Fraportu izpolnjuje pogoje iz evropske zakonodaje in je predvidena v obliki enkratnega nepovratnega zneska. Foto: BoBo
Dodelitev državne pomoči Fraportu izpolnjuje pogoje iz evropske zakonodaje in je predvidena v obliki enkratnega nepovratnega zneska. Foto: BoBo

Gre za delno povrnitev škode zaradi posledic pandemije covida-19 med 17. marcem in 30. junijem lani, so sporočili v komisiji.

Ukrep vključuje mehanizem za vračilo sredstev, ki zagotavlja, da bo treba državi vrniti vsak znesek državne pomoči, ki bi presegel višino dejanske škode, so pojasnili v komisiji. Shemo so potrdili, ker izpolnjuje pogoje, določene v začasnem okviru za državne pomoči.

Vlada Fraportu Slovenija namenja pet milijonov evrov državne pomoči

Vlada je državno pomoč Fraportu Slovenija potrdila na začetku decembra lani, potrebna pa je bila še zelena luč Evropske komisije.

Infrastrukturni objekt državnega pomena

Pet milijonov evrov, kolikor znaša državna pomoč, predstavlja okoli 33 odstotkov škode, ki jo bo po izračunih zaradi epidemije utrpel Fraport.

Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana je osrednje slovensko javno letališče za mednarodni zračni promet in je opredeljeno kot infrastrukturni objekt državnega pomena. Prek njega poteka približno 97 odstotkov celotnega letalskega potniškega prometa v Sloveniji, je navedla vlada ob potrditvi ukrepa.

Upravitelj letališča je lani imel škodo, ocenjeno na 15,261 milijona evrov. Izračun temelji na upadu izida iz poslovanja v primerjavi z letom 2019, v navedenem znesku pa je upoštevana že prejeta druga državna pomoč.

Število potnikov upadlo za 80 odstotkov

Pandemija covida-19 je namreč vplivala na drastično zmanjšanje letalskih operacij, število prepeljanih potnikov in količino prepeljanega tovora. Fraport Slovenija je ugotavljal, da bo namreč število prepeljanih potnikov upadlo za 80 odstotkov. Dosegli so le 18 odstotkov števila prepeljanih potnikov v primerjavi z letom 2019, zato izvajajo številne varčevalne ukrepe na področju zniževanja stroškov materiala in dela, so sporočili ob koncu lanskega leta.

Državna pomoč, ki jo bo podjetje porabilo za zagotavljanje likvidnosti oziroma pokrivanje tekočih operativnih stroškov – material, storitve, plače, davki – in nujno potrebnih naložb, bo bistvena za zagotavljanje njegovega nadaljnjega infrastrukturnega razvoja in obratovanja letališča.